Titta på model 3 i umeå

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

magper83
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 jul 2019 21:28

Titta på model 3 i umeå

Inlägg av magper83 »

Hej, är väldigt nyfiken på denna bil. Finns det någon som äger en Model 3 i Umeåområdet som kan tänka att visa upp sin bil?

Tack på förhand
Mvh Magnus
Användarvisningsbild
MG_68
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 apr 2019 17:42
Ort: Umeå

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av MG_68 »

Skickat ett PM
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av Zalman3 »

magper83 skrev:
Hej, är väldigt nyfiken på denna bil. Finns det någon som äger en Model 3 i Umeåområdet som kan tänka att visa upp sin bil?

Tack på förhand
Mvh Magnus
Trevligt med Umeåbor som är intresserade av Tesla.
Har kört ca 8500 mil med min Tesla i Norrland.
Skicka PM om du vill komma i kontakt med mig.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
ilPadrino
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 19 dec 2019 20:05
Ort: Täfteå, Umeå

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av ilPadrino »

Hej,

Jag är också snubblande nära att göra en beställning men skulle gärna höra lite åsikter och prova bilen innan jag trycker på beställningsknappen. Finns det någon i Umeå som kan tänka sig att visa upp sin bil?
Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 08 okt 2019 12:49

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av Lindansaren »

Hämtar min LR den 26:e. Så efter det kommer den finnas i Umeå för avsyning. :)
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av peken »

Jag hämtade min igår, idag kom jag och bilen hem så nu har Umeåområdet en till model 3 :)
Bor i Vännäsby men arbetar inne i Umeå. Du skulle kunna få ta en titt på min om du vill.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av Monark1954 »

Även jag kan visa min model 3 och berätta om ca 20.000 elbilsbil.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
ilPadrino
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 19 dec 2019 20:05
Ort: Täfteå, Umeå

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av ilPadrino »

Tack för alla snabba och vänliga svar. Jag har en bokad visning imorgon så jag börjar med den. Skickar pm därefter.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av Bod »

Tycker att det verkar som ni borde starta med regelbundna Teslaträffar, typ de som finns i Malmö, Karlstad, Göteborg o Linköping m fl.

Har alltid trott att elbil borde vara perfekt för Norrland. Jag tycker det verkar stendumt att transportera en massa fossilt bränsle till er. Ni har ju hur mycket el som helst och en infrastruktur som är lättare att bygga ut än för oss sydlänningar. :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Titta på model 3 i umeå

Inlägg av Bjelke »

Bod skrev:
Tycker att det verkar som ni borde starta med regelbundna Teslaträffar, typ de som finns i Malmö, Karlstad, Göteborg o Linköping m fl.

Har alltid trott att elbil borde vara perfekt för Norrland. Jag tycker det verkar stendumt att transportera en massa fossilt bränsle till er. Ni har ju hur mycket el som helst och en infrastruktur som är lättare att bygga ut än för oss sydlänningar. :)
Det är sååååå uppenbart för oss som bytt sida redan, men tyvärr inte lika för icke troende :lol:

Men man får väl försöka komma ihåg att det inte var många år sedan man bara kunde få ca 10 mils räckvidd förutom den däringa miljonbilen då förstås...
Jag var tidig på en Nissan Leaf och det var ingen lek precis med 10 mil till jobbet (eller kunden då, kör ju som konsult för det mesta), och det här var inget enkelt problem
att lösa med enfas-laddning och snudd på total frånvaro av snabbladdare som dessutom bara kunde leverera typ 45kW (inte ens Tesla hade kommit igång då)...
Och det här lever nog kvar i folks medvetande, för även vi som var snabba på pucken kunde ju inte säga så mycket mer än att det krävs en smått religiös ägare för
att få det att funka i vardagen med DOM bilarna om man har lite längre till jobbet osv...

Men nu sprider sig elbilstänket som det borde se ut snabbt! Det finns ett ganska vettigt utbud redan nu och laddning börjar se riktigt bra ut även i Norrland och med
dom bättre räckvidderna vi ser redan idag så funkar det för jäkligt många idag! :) Nu pratar jag inte om priset på bilarna bara utan enbart hur det faktiskt funkar.
Och idag kan man ju köpa en elbil med Teslas 2014-egenskaper (S60 typ) men till samma pris som 10-milarna kostade då! DET hade jag inte tackat nej till när jag köpte
min första Leaf precis! :) Men å andra sidan kanske det hade tagit mycket längre innan jag köpte en Tesla :mrgreen: ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar