Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

SR+ Vad ingår och vad i går inte?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

SR+ Vad ingår och vad i går inte?

Inläggav Black » 17 jul 2019 10:34

Jag är fortfarande osäker på vad som ingår i sr+.
Ingår webbrowser av någon form eller ej?
Kan man styra värme/kyla med app i mobil samt se info om bilen?
Är ljudet mycket sämre än LR/P?
Ni får gärna fylla på mer info om skillnader jag inte tänkt på
Black

Referralkod: https://ts.la/jonas58415

Re: SR+ Vad ingår och vad i går inte?

Inläggav elbilist LarsL » 17 jul 2019 11:06

Du får ingen stolsvärme i baksätet, ingen streamad musik (får streama genom telefonen), inga satellitbilder i kartan, ingen webbrowser. Allt detta är mjukvarustyrt och skulle eventuellt kunna låsas upp senare???
Utöver det saknas subwoffern för stereon vilket gör att ljudet blir lite klenare. Tror att det kräver en audiofil för att bry sig egentligen.
Dessutom saknas home-Link som gör att garageporten kan öppnas från bilen.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Beställt, 15 Juni, Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver Metallic, svart inredning, dragkrok.
LarsL
elbilist

Referralkod: lars74032

Inläggav Black » 17 jul 2019 11:09

Men kan man fjärrstyra temp, tuta, låsa upp och få info om temp o batteristatus via appen i mobilen?
Black

Referralkod: https://ts.la/jonas58415

Inläggav elbilist LarsL » 17 jul 2019 11:11

Black skrev:Men kan man fjärrstyra temp, tuta, låsa upp och få info om temp o batteristatus via appen i mobilen?

Ja.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Beställt, 15 Juni, Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver Metallic, svart inredning, dragkrok.
LarsL
elbilist

Inläggav Teslaägare Elmil » 17 jul 2019 11:27

LarsL skrev:Dessutom saknas home-Link som gör att garageporten kan öppnas från bilen.

Tveksam till att HomeLink ingår i premiumpaketet längre. Min bil ska vara byggd i maj, men jag hittar ingenting i dokumentation eller SW som antyder något om HomeLink.
Numera är den tydligen eftermarknadsprodukt som kräver installation av nödvändig hårdvara.

https://electrek.co/2019/05/31/tesla-homelink-not-standard-model-3-features-aftermarket/
Kia Soul EV 2015
Kia Soul EV 2019
Model 3 LR AWD +Deep Blue +Drag /H.265
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare

Referralkod: mats11813

Inläggav Teslaägare Jeppe_E » 17 jul 2019 11:48

LarsL skrev:Du får ingen stolsvärme i baksätet, ingen streamad musik (får streama genom telefonen), inga satellitbilder i kartan, ingen webbrowser. Allt detta är mjukvarustyrt och skulle eventuellt kunna låsas upp senare???
Utöver det saknas subwoffern för stereon vilket gör att ljudet blir lite klenare. Tror att det kräver en audiofil för att bry sig egentligen.

Det saknas lite mer än bara subwoofern i SR+ och det jag läst om det, så är det ganska stor skillnad mellan Premium och partial premium när det kommer till ljudet. I min värld (jag är inte en audiofil) så har Premium paketet ett väldigt bra ljud. Bättre än jag haft i någon av mina tidigare bilar.

Utöver det som nämns ovan så saknas även fotbrunnsbelysning och kanske även instegsbelysningen (alltså den som lyser upp marken utanför bilen, när man öppnar dörren).
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 (2019) - Levererad den 24/5 (2019)

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Referralkod: jesper15749

Inläggav Teslaägare Jeppe_E » 17 jul 2019 11:53

Elmil skrev:
LarsL skrev:Dessutom saknas home-Link som gör att garageporten kan öppnas från bilen.

Tveksam till att HomeLink ingår i premiumpaketet längre. Min bil ska vara byggd i maj, men jag hittar ingenting i dokumentation eller SW som antyder något om HomeLink.
Numera är den tydligen eftermarknadsprodukt som kräver installation av nödvändig hårdvara.

https://electrek.co/2019/05/31/tesla-homelink-not-standard-model-3-features-aftermarket/

Ojdå.. Den är ju lite intressant. Frågan är ju vad som stod på sidan när du beställde bilen.

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bejje » 17 jul 2019 12:30

Jeppe_E skrev:
LarsL skrev:Du får ingen stolsvärme i baksätet, ingen streamad musik (får streama genom telefonen), inga satellitbilder i kartan, ingen webbrowser. Allt detta är mjukvarustyrt och skulle eventuellt kunna låsas upp senare???

Det saknas lite mer än bara subwoofern i SR+ och det jag läst om det, så är det ganska stor skillnad mellan Premium och partial premium när det kommer till ljudet. I min värld (jag är inte en audiofil) så har Premium paketet ett väldigt bra ljud. Bättre än jag haft i någon av mina tidigare bilar.

Utöver det som nämns ovan så saknas även fotbrunnsbelysning och kanske även instegsbelysningen (alltså den som lyser upp marken utanför bilen, när man öppnar dörren).

Fotbrunnabelysning saknas ja, instegsbelysning finns på SR+

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare

Inläggav elbilist LarsL » 17 jul 2019 12:59

Gummimattor saknas också.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
LarsL
elbilist

Inläggav Teslaägare Jeppe_E » 17 jul 2019 13:06

LarsL skrev:Gummimattor saknas också.

Japp, eller mer precis textilmattor och frunkmattan saknas också.

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Nästa

Återgå till Model 3