V60 VS Model 3 P VS Golf

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av FlyingBlue »

nek0 skrev:
Snap02 skrev:
nek0 skrev:
Snap02 skrev:
nek0 skrev:
Och jag står för det jag skrev. Det ända som är bättre i mina ögon är drivlinan och en M3 med fossil drift hde varit död på marknaden.. autopiloten som den är nu har begränsat värde. Dascam kan man köpa från 15$ st . Om jag blir tvungen att köpa en M3 blir det bara för eldriften ,räckvidden och laddningen
Du jämför Kia o Skoda med tesla?
Jag tror dom flesta som köpt tesla har haft (fina) Bilar innan. Jag själv har haft suv o BMW m serie.
En Skoda eller Kia ägare är knappast intresserade av tesla så varför är du ena på detta forum?
V
Alla här hade inte fina prestanda bilar innan Tesla . En hade v60 d4 ,en octavia tdi dsg ,en kia Ceed ,en mondeo...... .Varför är jag på forumet? Jag kanske är intresserad av en Tesla men det har inte du fattat:)
Nej tesla är helt fel bil för dig, du förstår inte poängen med den. Ärligt talat så tror jag inte du har pengar varken till eller en BMW eller Audi osv.
Du kommer kunna fynda bland fossilbilar om 2—3 år du kan säkert hitta en Skoda eller Kia som passar din ekonomi.
Ja jag är fattig och har inte råd med en ny bil. Tycker att det är oförskämt av dig att uttala dig om någon du inte vet ett skit om. Vad vet du om mig eller min ekonomi? Men det är klart man kan gömma sig bakom datorskärmen och tycka vad man vill.
Lite roligare läsning för dig
C5BC4EC7-BC16-421B-BE46-B27934175BAE.png
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10321
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av Legato »

pefreli skrev:
:lol:

Är det Jante som slagit till här eller vad är problemet?

Min TM3 LR RWD KROSSAR min gamla BMW 320d-16 på så många områden att jag inte ens orkar räkna upp dem...

Då inkluderar jag även ekonomi.

Skulle jag köpt en TM3 idag hade det garanterat blivit en P. Den är ordentligt underprisad om ni frågar mig. Vassare prestanda än BMW M3 till en TCO som är lägre än en BMW 330 om man som jag kör över 2000 mil/år.

650 k efter miljöbilsbonus är inget annat än ett klipp.
Helt enig...

Jag tycker min LR AWD är roligare och bättre än någon annan bil jag ägt (faktiskt inklusive min S och X). Då har jag kört/ägt bla M5, Porsche, Lexus ISF, Jaguar F-Type, Range Rover mm, mm.

En P3a hade givetvis varit ännu roligare och bättre. Hade förmånsvärdet inte varit så extremt mycket högre än LR så hade jag definitivt kört en P idag (beställde tom P från början och fick ändra).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av taliz »

nek0 skrev:
taliz skrev:
nek0 skrev:
Elof skrev:
nek0 skrev:
Kom inte nu med påståenden om att man ska jämföra M3P med fossiler för 650 000kr för det finns bilar för långt under 300 000kr som ger mer en M3P bilmässigt
Vilka då?
https://www.bytbil.com/uppsala-lan/pers ... 1-13225777
https://www.bytbil.com/ostergotlands-la ... 9-13227202
Majoriteten här har aldrig haft prestanda bilar innan M3P och prestanda i klass med M3P är inte alls viktiga för mig eller väldigt många här.
Sedan har vi en del som behöver prestandan som förlägnare för en viss kropps del .
Fråga själv hur många som kommer från en Ceed, Mondeo,Octavia V70 ..... ,många fler än de som kommer från M3, AMG , vill jag påstå.
Tänk själv om man skulle sälja en Octavia eldriven med samma prestandan och pris som dagens bensin eller diesel Octavia, hade den sålt bättre eller sämre än M3P
Sorry men det är ju rent ut sagt hjärndött.
Föreslår du att folk borde köpa en Skoda diesel istället på Porsche 911-forumet också?
Lägger man inget värde i prestanda så köper man inte en M3P utan en SR eller LR.

Återigen det fina med en elbil är att enorm prestanda inte kostar mer i form av betydligt högre bränslekostnader etc. Man får så att säga både äta kakan och ha den kvar.
1: Har aldrig varit i Porsche forumet och föreslår inget här heller
2: Du själv kommer från en V60 D4 så sluta prata om prestanda är du snäll.
3: Den kakan du pratar om kommer bli väääldigt dyr vill jag påstå.
4: Man köper det man tror har råd med och inte det man behöver.
5: Jag själv ska köpa en elbil nästa gång jag byter bil och har inga problem med att man höjer M3P till skyarna, men däremot stör jag av skitsnacket om hur billigt det är att ha en sådan.
Meningslöst att argumentera med ett yxskaft.
Läs igen vad jag skrev och försök få in det.
Många hade billiga Nokia-mobiler innan de köpte dyra iPhones. Preferenser förändras. Utvecklingen går framåt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av Snap02 »

Vad säger man? Om man jämför Skoda o Kia med tesla :lol:
Det är inte ens premium bilar? Så vad har dom för likhet med tesla?
Typ 4 hjul sedan tar det slut :P
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4885
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av chaffis75 »

Tråkigt att tråden helt spårat ut och att så många har så tråkig attityd.jag har alltid gillat detta forum men tyvärr mer och mer inlägg med dålig attityd istället för att sakligt prata om saker i god ton och förståelse för olikheter.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av mrmuscle »

Tråden handlade från början inte om
model 3 P är bättre eller sämre än
andra bilar. Det finns mängder av
tester från experter på ex Youtube som
handlar om själva bilen!

Tråden handlade om ekonomibiten och mer
specifikt kostnaden per månad....och
när det gäller den så kostnader som
vi vet med säkerhet. Inte gissningar
om värdeminskning för det vet ingen nu!

/Trådskaparen
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1581
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av pefreli »

Den överlägset största kostnaden vid i princip alla nybilsköp är värdeminskningen.

När det gäller min TM3 är min bedömning att den står för 80-90% av kostnaden. Runt 8 k/månad eller 100 k/år.

Att inte göra en bedömning på värdeminskningen gör ekonomiska jämförelser meningslösa som jag ser det. ;)

Hur mkt spekulation det än må vara.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av OfarligTesla »

pefreli skrev:
Den överlägset största kostnaden vid i princip alla nybilsköp är värdeminskningen.

När det gäller min TM3 är min bedömning att den står för 80-90% av kostnaden. Runt 8 k/månad eller 100 k/år.

Att inte göra en bedömning på värdeminskningen gör ekonomiska jämförelser meningslösa som jag ser det. ;)

Hur mkt spekulation det än må vara.
Hade jag inte haft någon värdeminskning med i kalkylen hade den kommit fram till att ha 3 bilar (S, X och 3) trots att vi knappt behöver en.
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av TechNerd »

Min begränsade erfarenhet säger mig dock att elbilar håller värdet bättre än ice-bilar.
Suget efter begagnade TM3 borde vara rätt högt närmsta 3-4åren innan marknaden blir mer mättad.
(jag fick tillbaka pengarna på min leaf efter 9mån och 1500mil)
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av mrmuscle »

Därför DNB inte sätter restvärde högre
än som absolut högst 52% på 3 år vid
1500 mil vid privat finansiering.
Runt 50% ser jag som hyfsat rimligt,
låg risk om man räknar på det i sin
kalkyl!
Skillnaden på Tesla och många andra
bilar är ju Teslas uppdateringar. Det
gör ju att bilen inte känns gammal på
samma sätt som andra. Frågan är mer :
Hur långt är Tesla villiga att sänka
priserna för att få ut volymerna som
dem vill!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av taliz »

mrmuscle skrev:
Därför DNB inte sätter restvärde högre
än som absolut högst 52% på 3 år vid
1500 mil vid privat finansiering.
Runt 50% ser jag som hyfsat rimligt,
låg risk om man räknar på det i sin
kalkyl!
Skillnaden på Tesla och många andra
bilar är ju Teslas uppdateringar. Det
gör ju att bilen inte känns gammal på
samma sätt som andra. Frågan är mer :
Hur långt är Tesla villiga att sänka
priserna för att få ut volymerna som
dem vill!
Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av Hertsh »

taliz skrev:
Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.

Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av taliz »

Hertsh skrev:
taliz skrev:
Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.

Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
Från lånesidan man kommer till när man klickat på köp.
Detta gäller alltså privatköp av Model 3.
S och X har jag ingen koll på.
Som sagt inget garanterat restvärde på Model 3.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av Snap02 »

Om man gör som jag leasar bilen på företaget då beräknar man vad man tror bilen är värd om 3 år när man tänkt byta in den, och ta ut en ny modell. Så om jag pyntar in 125000 så ska jag ha den summan kvar för att kunna lägga in den på nya bilen.

Sedan tar jag hänsyn till vilken månadskostnad det blir, halva momsen får jag dra, skatten på bilen är 360 kr jämfört med 11000 på gamla, sedan slipper jag tanka diesel för ca 3500 i månaden. O du får bara dra 6 kr medans elbil räknas som övrigt fordon o då får du dra 9,50.

Det jag torskar på är försäkringen den är 350 kr dyrare i månaden på teslan.

På en del här låter det som att värdeminskningen skulle vara obefintlig på
Fossilbilar, jag tappade 160000 kr på min dieselbil på 26 månader så jag fick (fylla) på till insatsen på teslan.
Jag pyntade i runda slängar nästan det dubbla i månaden jämfört med teslan.
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av Snap02 »

Jag anser att bilarna som det jämförs i tråden inte är jämförbara med tesla. Hade det varit xc90 med större motor och golf med större motorn.

Självklart är en bil som kostar hälften så mycket billigare om du inte tankar för massa pengar. Men service etc borde vara klart dyrare på fossil.

Hade jag köpt den privat ? Tror inte det hade inte heller köpt en dyr fossil heller.
Du får räkna på vad du vill betala o vad du tycker det är värt att åka tesla eller annan premium bil. Men kör man mycket bil så tillbringar man många timmar i bilen o då kanske det är värt.
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av mrmuscle »

Hertsh skrev:
taliz skrev:
Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.

Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
Har aldrig använt orden ”garanterat
restvärde”
Och det är inte garanterar. Endast
ett uppskattat som jag skrev att det
lägsta man kan välja och ha som betalplan
är 52-53% på 3 år.... självklart
bäst att välja så lågt man kan för att
hamna på plussidan dagen man säljer...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av taliz »

mrmuscle skrev:
Hertsh skrev:
taliz skrev:
Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.

Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
Har aldrig använt orden ”garanterat
restvärde”
Och det är inte garanterar. Endast
ett uppskattat som jag skrev att det
lägsta man kan välja och ha som betalplan
är 52-53% på 3 år.... självklart
bäst att välja så lågt man kan för att
hamna på plussidan dagen man säljer...
Varför överhuvudtaget lägga upp det så?
Lika bra att finansiera hela beloppet och betala av det i förtid om man så vill.
Annars måste man ju fixa ett annat lån efter 3 år, eller sälja eller på ngt sätt få fram en stor klumpsumma.
Köper man privat så brukar man ofta vilja behålla en ny bil betydligt längre än 3 år, annars är det ju väldigt mycket pengar man tappar på kort tid.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av mrmuscle »

taliz skrev:
mrmuscle skrev:
Hertsh skrev:
taliz skrev:
Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.

Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
Har aldrig använt orden ”garanterat
restvärde”
Och det är inte garanterar. Endast
ett uppskattat som jag skrev att det
lägsta man kan välja och ha som betalplan
är 52-53% på 3 år.... självklart
bäst att välja så lågt man kan för att
hamna på plussidan dagen man säljer...
Varför överhuvudtaget lägga upp det så?
Lika bra att finansiera hela beloppet och betala av det i förtid om man så vill.
Annars måste man ju fixa ett annat lån efter 3 år, eller sälja eller på ngt sätt få fram en stor klumpsumma.
Köper man privat så brukar man ofta vilja behålla en ny bil betydligt längre än 3 år, annars är det ju väldigt mycket pengar man tappar på kort tid.
Vet inte hur insatt du är i hur banklån
fungerar och i synnerhet DNB!

Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av taliz »

mrmuscle skrev:
taliz skrev:
mrmuscle skrev:
Hertsh skrev:
taliz skrev:
Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.

Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
Har aldrig använt orden ”garanterat
restvärde”
Och det är inte garanterar. Endast
ett uppskattat som jag skrev att det
lägsta man kan välja och ha som betalplan
är 52-53% på 3 år.... självklart
bäst att välja så lågt man kan för att
hamna på plussidan dagen man säljer...
Varför överhuvudtaget lägga upp det så?
Lika bra att finansiera hela beloppet och betala av det i förtid om man så vill.
Annars måste man ju fixa ett annat lån efter 3 år, eller sälja eller på ngt sätt få fram en stor klumpsumma.
Köper man privat så brukar man ofta vilja behålla en ny bil betydligt längre än 3 år, annars är det ju väldigt mycket pengar man tappar på kort tid.
Vet inte hur insatt du är i hur banklån
fungerar och i synnerhet DNB!

Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
Well, om du väljer 3 år måste du ju fixa ngt nytt då, om du inte skrapat ihop 3-400 lakan.
Inte säkert man kan få 1,95% på det beloppet då.
Jag sparar(investerar) förövrigt mångdubbelt utöver bilens kostnader varje månad.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av Snap02 »

Med dnp företagsleasing så får du inte betala in extra utan det belopp du betalar gäller tills det är 10% kvar, då får du en slutfaktura.

När jag skulle leasa en BMW suv så ansåg säljaren att det är ingen vits att amortera massor, bättre att placera pengarna i företaget.

Det han ansåg är att man ska ha leasingkostnaden så att man har tillbaka (insatsen) efter 3 år när det är tänkt man ska byta bil.
Jag svettas aldrig över restvärdet brukar hamna rätt bra dom flesta gånger.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av _TonyV »

mrmuscle skrev:
Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
OT: jag vet men,
Vilken sparform är garanterad en ränta mer än 1,95%.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av GreenMachine »

_TonyV skrev:
mrmuscle skrev:
Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
OT: jag vet men,
Vilken sparform är garanterad en ränta mer än 1,95%.
Just nu så är det faktiskt 0,49% på alla Long Range S & X och inte 1,95%
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: V60 VS Model 3 P VS Golf

Inlägg av mrmuscle »

GreenMachine skrev:
_TonyV skrev:
mrmuscle skrev:
Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
OT: jag vet men,
Vilken sparform är garanterad en ränta mer än 1,95%.
Just nu så är det faktiskt 0,49% på alla Long Range S & X och inte 1,95%
Vore riktigt nice om det skulle komma
nåt sånt erbj till model 3 nu framöver :)
Jag har i princip bestämt mig för en P
pearl white.... men inväntar rätt tillfälle.
dessutom är jag på G med att sälja min
nuvarande, men måste ha bil under
semestern så får bli andra halvan aug
eller september...
Skriv svar