boka tid för service, då hör de av sig.
Jag gjorde det, de hörde av sig efter ett par dagar. I fredags kopplade de upp sig och tvingade på en uppdatering (bilen var wifi-uppkopplad).
Den gjorde dock ingen nytta, så fortsättning följer den här veckan...
Har tappat LTE-uppkopplingen
Moderator: Redaktion
Re: Har tappat LTE-uppkopplingen
Har sett en tekniker trippelklicka på signalstyrkeikonen när han felsökte samma problem. Vet inte om det har någon betydelse
Mitt problem var fel APN. Löstes remote när jag föreslog det med bilen på wi-fi.
Mitt problem var fel APN. Löstes remote när jag föreslog det med bilen på wi-fi.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Re: Har tappat LTE-uppkopplingen
gjorde en "hård reset" enl. https://www.mountainpassperformance.com ... ard-reset/ också.
Ingen skillnad.
Får snällt vänta på min servicetid i september, har kanske råkat ut för de omtalade kvalitetsproblemen, en lös sladd eller nåt.
Ingen skillnad.
Får snällt vänta på min servicetid i september, har kanske råkat ut för de omtalade kvalitetsproblemen, en lös sladd eller nåt.
Re: Har tappat LTE-uppkopplingen
efter tre dagar på service (troligen mestadels väntetid då de har mycket bilar inne) så är LTE tillbaka igen.
Felet var att modemet på nåt sätt hängt sig och hamnat ur fas med uppdateringarna (modemet hade en annan firmwareversion än övriga delsystem).
De gjorde nån sorts manuell uppdatering av modemet, och sen funkade det.
Inte ett vanligt fel enl. uppgift.
Felet var att modemet på nåt sätt hängt sig och hamnat ur fas med uppdateringarna (modemet hade en annan firmwareversion än övriga delsystem).
De gjorde nån sorts manuell uppdatering av modemet, och sen funkade det.
Inte ett vanligt fel enl. uppgift.
Re: Har tappat LTE-uppkopplingen
Jag hade problem med detta för drygt en vecka sedan. Jag lade ett serviceärende och efter ett par timmar fick jag ett SMS från SC som ville att jag skulle koppla upp bilen med Wifi. Jag använde mobilen som hotspot så att de kunde hämta lite filer.
Dagen efter såg jag att LTE var uppkopplat igen. Jag skickade ett SMS och frågade om de hade gjort något eller det hade "lagat sig själv". Tydligen hade de startat om modemet och då hade det hoppat igång.
Idag hade LTE slutat fungera igen. Jag uppgraderade till 2019.32.2.2 för ett par dagar sedan, men det funkade hela dagen igår efter uppgraderingen. Om det fanns en firmware-uppgradering till modemet kan man tycka att den borde kommit med den övriga uppdateringen.
Jag har inte testat att göra de olika omstarterna, men det hjälpte inte förra gången. Jag testade dock inte metoden med att lyfta batteripolerna på 12-volten.
Ska testa några omstarter annars blir det väl ett nytt serviceärende.
Är det någon som har haft detta problemet och bytt modemet (och det har fixat problemet)?
Dagen efter såg jag att LTE var uppkopplat igen. Jag skickade ett SMS och frågade om de hade gjort något eller det hade "lagat sig själv". Tydligen hade de startat om modemet och då hade det hoppat igång.
Idag hade LTE slutat fungera igen. Jag uppgraderade till 2019.32.2.2 för ett par dagar sedan, men det funkade hela dagen igår efter uppgraderingen. Om det fanns en firmware-uppgradering till modemet kan man tycka att den borde kommit med den övriga uppdateringen.
Jag har inte testat att göra de olika omstarterna, men det hjälpte inte förra gången. Jag testade dock inte metoden med att lyfta batteripolerna på 12-volten.
Ska testa några omstarter annars blir det väl ett nytt serviceärende.
Är det någon som har haft detta problemet och bytt modemet (och det har fixat problemet)?
Re: Har tappat LTE-uppkopplingen
Dag 2 med bilen o samma problem. Uppstod, vad jag tror, när Wi-Fi var svag signal till bilen. En plupp sen funkade inte lte. Mobilen funkade ändå att öppna dörrar osv. Efter en halv dag funkar det igen som det ska. Märks att det är en dator på hjul, men Android upplevelsen hade jag gärna skippat. Ser bilen mer som en iPhone. (yes. I Said it!)