Sida 2 av 2

Re: Laddgräns

Postat: 14 aug 2019 12:33
av Savage
Är det ingen mer än undertecknad som är intresserad av andra intervall avseende förbrukning än 10, 25 och 50?
Mot bakgrund av de intressanta inläggen i den här tråden så ger ju en 100/150/200 en mindre nervös och mer dämpad graf och borde därmed ge en bättre extrapolation. Och därmed bättre förmodad förbrukning/räckvidd? Eller hur tänker ni andra när ni är ute på långfärd (då detta är mest intressant)?

Re: Laddgräns

Postat: 14 aug 2019 15:34
av FlyingBlue
Savage skrev:
Är det ingen mer än undertecknad som är intresserad av andra intervall avseende förbrukning än 10, 25 och 50?
Mot bakgrund av de intressanta inläggen i den här tråden så ger ju en 100/150/200 en mindre nervös och mer dämpad graf och borde därmed ge en bättre extrapolation. Och därmed bättre förmodad förbrukning/räckvidd? Eller hur tänker ni andra när ni är ute på långfärd (då detta är mest intressant)?
Man har ju förbrukningsmätningen i trippmätaren i nedre vänstra hörnet på skärmen förbrukning sedan senaste start, senaste laddning, tripp A och tripp B

Re: Laddgräns

Postat: 14 aug 2019 15:43
av Savage
Undviker historiskt alla sådana typer av "hjälpmedel", devisen är att det skall alltid vara möjligt att köra fel, men nu har du gett mig ett argument att testa "tripen", tack!