Trackmode

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3278
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Trackmode

Inlägg av Niklas Z »

Legato skrev:
Personligen är jag även tveksam till objektiviteten när en BMW jämförs med en Tesla av en förare som tävlar för BMW.
Tävlar verkligen Göransson för BMW. Han har ju gjort det, men det var nog flera år sedan.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Trackmode

Inlägg av Legato »

Niklas Z skrev:
Legato skrev:
Personligen är jag även tveksam till objektiviteten när en BMW jämförs med en Tesla av en förare som tävlar för BMW.
Tävlar verkligen Göransson för BMW. Han har ju gjort det, men det var nog flera år sedan.
Du har nog rätt... Googlade honom bara när artikeln kom ut och då såg jag på Wikipedia:
"Richard Göransson (born 8 August 1978 in Örebro) is a Swedish auto racing driver, who currently competes in the Swedish Touring Car Championship for West Coast Racing in a BMW 320si,"

"Currently" är nog ett antal år sedan dock. Det senaste jag hittade var att han är lagledare för något litet team med Porsche Cayman.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 818
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Trackmode

Inlägg av Elof »

Legato skrev:
Elof skrev:

Ja, vad tror ni, var det fel på bilen som "Elbilen" testade som sög i sig 20% på 7,5 kilometer?
Visste inte om den siffran. Har bara sett din "guesstimate".

Har inte läst artikeln (finns den gratis någonstans?), men skulle inte förvåna mig om de höftat lite. Det stod ju även 19" hjul fast det var 20". Personligen är jag även tveksam till objektiviteten när en BMW jämförs med en Tesla av en förare som tävlar för BMW.

Tror också man ska vara försiktig med att extrapolera. Finns ju många möjliga skäl till att bilen dragit mer de första kilometerna än den skulle göra vid längre körning.
Japp, finns urklipp här, nästan längst ner på sidan.

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 7&start=60

Det är de siffrorna jag använt när jag fått fram snitteffekt på 230 kW under ett varv. Guesstimeringen var att man håller järnet 70% av sträckan runt ett varv. Provade själv att nolla trippen på min 3 AWD och ge järnet i olika hastigheter. Det är, föga förvånande, högre förbrukning per mil vid full mutter i lägre hastigheter, så Nurburgring, som väl är ganska snabb, kan vara en relativt snål bana.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Trackmode

Inlägg av taliz »

Elof skrev:
Enligt rapport från Fällfors track day idag regnade det och M3P låg på 8 kWh/mil i förbrukning. Väldigt mycket bättre än 20, men som sagt väta, vilket med all sannolikhet drog ned effektanvändningen (nu kommer somliga att hävda att regn ökar förbrukningen, men på bana lär det sämre greppet göra framfarten väsentligt snällare och energisnålare med mindre gas och tidigare broms).
Vad tyckte dom då? Hade dom roligt eller inte? Bild
Jag körde förövrigt "inspirerat" i väta för några dagar sen med, finns bra med grepp även då.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3278
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Trackmode

Inlägg av Niklas Z »

ATt förbrukningen vid full acceleration i låg fart blir högre än i hög fart är en direkt följd av grundläggande fysik och matematik. Effekt är ju hur mycket energi som omsätts per tidsenhet, dvs derivatan dE/dt. Förbrukningen av energi per mil (eller annan körd sträcka) är på motsvarande sätt DE/ds och med kedjeregeln kan vi konstatera att dE/ds*ds/dt = dE/dt. Men ds/dt är ju momentanhastigheten. Alltså gäller i ett enskilt ögonblick att energin per sträcka * hastigheten = energin per tidsenhet. På bana försöker man köra på maximal effekt så mycket som möjligt och då måste följaktligen förbrukningen per mil gå ner vid högre fart.
För elbilar tillkommer aspekten att motorerna, givet den utväxling bilarna brukar vara försedda med, tappar effekt vid högre farter, något som förstärker det jag skrev ovan.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Trackmode

Inlägg av Legato »

Elof skrev:
Legato skrev:
Elof skrev:

Ja, vad tror ni, var det fel på bilen som "Elbilen" testade som sög i sig 20% på 7,5 kilometer?
Visste inte om den siffran. Har bara sett din "guesstimate".

Har inte läst artikeln (finns den gratis någonstans?), men skulle inte förvåna mig om de höftat lite. Det stod ju även 19" hjul fast det var 20". Personligen är jag även tveksam till objektiviteten när en BMW jämförs med en Tesla av en förare som tävlar för BMW.

Tror också man ska vara försiktig med att extrapolera. Finns ju många möjliga skäl till att bilen dragit mer de första kilometerna än den skulle göra vid längre körning.
Japp, finns urklipp här, nästan längst ner på sidan.

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 7&start=60

Det är de siffrorna jag använt när jag fått fram snitteffekt på 230 kW under ett varv. Guesstimeringen var att man håller järnet 70% av sträckan runt ett varv. Provade själv att nolla trippen på min 3 AWD och ge järnet i olika hastigheter. Det är, föga förvånande, högre förbrukning per mil vid full mutter i lägre hastigheter, så Nurburgring, som väl är ganska snabb, kan vara en relativt snål bana.
OK, tack, läst hela nu. De påstår ju iofs 1,86 kWh/mil vilket skulle ge drygt 40 km, inte 37,5 men det är ju ganska marginellt.

Jag får dock känslan av att de inte har så bra koll. Dels detta med 19" fälgarna och dels att de inte klarade av att läsa av förbrukningen på färddatorn. De skriver istället att den baseras på sista 50 km vilket ju inte stämmer (men är en av tre möjliga inställningar för energigrafen).

Tycker dessutom hela artikeln genomsyras av skepsis från Göransson mot Tesla. Känns varken konstigt eller unikt imo, skulle gissa att de flesta som sysslat med motorsport hela livet är ganska avogt inställda till elbilar.

För mig är det också en självklarhet att han "känner" BMWn bättre och att han också kör den bättre. Hur stor skillnad det gör vågar jag inte sia om, men det vore helt orimligt att han skulle köra Teslan lika optimalt som en bil som har väldigt mycket gemensamt med många bilar han tidigare tävlat i.

Anyways... Nu har jag personligen sett fyra olika datapunkter. Tre av dem indikerar 90-105 km räckvidd på bana och en indikerar 40 km. Gissar att en faktor också är att enbart en tävlingsförare verkligen maxar bilen konstant.

Personligen räcker det ypperligt med 5-10 mils räckvidd på bana. Jag skulle vara helt slut efter ett sådant pass... Men det gäller såklart att man har tillgång till snabbladdning i anslutning till banan om det ska funka för en bandag.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Richardk
Teslaägare
Inlägg: 403
Blev medlem: 28 jan 2018 19:22

Re: Trackmode

Inlägg av Richardk »

taliz skrev:
Richardk skrev:
Intressant tråd! Jag kör själv en Tesla p85+ och den kroknar nästan direkt vid riktigt inspirerad körning, och då har jag aldrig kört den på bana. Är det en dålig bil? Givetvis inte, jag är super nöjd med den och den passar utmärkt som vardags bil.

Jag har aldrig kört en Tesla M3 men om jag gissar så tror jag inte att Göransson körde den på fel sätt! Ska man sätta riktigt bra tider så kan man inte vänta några tiondelar och låta regen göra jobbet istället för de mekaniska bromsarna.

Kollade snabbt på en Tesla M3 och det såg inte ut som att det var jätte stora skivor fram, någon som vet skivdiameter? Som exempel så kör jag med 325mm skivor på min BMW E30 Trackday bil utan några som helst problem med varmgång.

Jag var först lite sugen på att köpa en tesla M3 performance men efter lite tanke så insåg jag att det inte är en ban bil. Några varv på banan då och då är säkert inga problem men att jämföra med en BMW M2 som man både kan ha till vardags och köra långlopp med är nog helt fel.

Senaste bankörningen Knutstorp, körde jag 28 varv och 63km. Och det var sista passet för dagen! Inte en kvarts körning direkt... mer runt 45-50 min. När man börjar få flyt vill man inte sluta köra för att bilen överhettar eller att batterierna är slut.

Så en Tesla M3 performance är säkert en jätte bra bil som är ganska bra på allt men inte en bra ban bil! Men vad vet jag, inte kört den som sagt! :D
Givetvis är det snabbast att köra med full broms istf regen. Men man lär inte tappa mkt tid på regen istf broms i snabba kurvor. Som andra påpekat, ska man köra mkt bana får man nog byta belägg.

En M2 är ju, återigen, en helt annan bil. Liten 2 dörrars kupé som i trackday-form antagligen är väldigt stötig och obekväm till vardags.

Vilka kör du med på Knutstorp? Jag har kört en hel del hoj där. Kul bana! Vi fick dock bara köra just 15min åt gången.
En E30 väger väl strax över tonnet, dvs betydligt lättare än en M3P. Lite som att jämföra en Aprilia RS250 med en Honda CBR1000RR. Ena går fort i kurvorna, andra rakt fram...
Knutstorp är trevlig! Nära mig också :) Kör med lite olika klubbar, GRC, japtuning, BMW CS,mm.

Även kört hoj en del på bana och kan tänka mig att 15 minuters pass delvis beror på ekonomi från klubbens sida samt att efter 15 min på hoj så kanske inte koncentrationen är på topp längre och då ökar risken för olyckor.

Jag skulle tro att de flesta gärna kör längre pass med bil än 15 min, ibland i alla fall :)

En M2 är ju egentligen en ganska tung bil i ban sammanhang. Väger runt 1600kg beroende på utrustning. Min BMW e30 väger 1280kg med 5.0 liters M5 e39 motor, 400hk... Tesla M3P väger väl runt 1850kg, det lär slita hårt på bromsar men även överhetta däcken snabbt. Men ser fram emot ett möte mot en M3P en dag på banan :D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Trackmode

Inlägg av taliz »

Richardk skrev:
taliz skrev:
Richardk skrev:
Intressant tråd! Jag kör själv en Tesla p85+ och den kroknar nästan direkt vid riktigt inspirerad körning, och då har jag aldrig kört den på bana. Är det en dålig bil? Givetvis inte, jag är super nöjd med den och den passar utmärkt som vardags bil.

Jag har aldrig kört en Tesla M3 men om jag gissar så tror jag inte att Göransson körde den på fel sätt! Ska man sätta riktigt bra tider så kan man inte vänta några tiondelar och låta regen göra jobbet istället för de mekaniska bromsarna.

Kollade snabbt på en Tesla M3 och det såg inte ut som att det var jätte stora skivor fram, någon som vet skivdiameter? Som exempel så kör jag med 325mm skivor på min BMW E30 Trackday bil utan några som helst problem med varmgång.

Jag var först lite sugen på att köpa en tesla M3 performance men efter lite tanke så insåg jag att det inte är en ban bil. Några varv på banan då och då är säkert inga problem men att jämföra med en BMW M2 som man både kan ha till vardags och köra långlopp med är nog helt fel.

Senaste bankörningen Knutstorp, körde jag 28 varv och 63km. Och det var sista passet för dagen! Inte en kvarts körning direkt... mer runt 45-50 min. När man börjar få flyt vill man inte sluta köra för att bilen överhettar eller att batterierna är slut.

Så en Tesla M3 performance är säkert en jätte bra bil som är ganska bra på allt men inte en bra ban bil! Men vad vet jag, inte kört den som sagt! :D
Givetvis är det snabbast att köra med full broms istf regen. Men man lär inte tappa mkt tid på regen istf broms i snabba kurvor. Som andra påpekat, ska man köra mkt bana får man nog byta belägg.

En M2 är ju, återigen, en helt annan bil. Liten 2 dörrars kupé som i trackday-form antagligen är väldigt stötig och obekväm till vardags.

Vilka kör du med på Knutstorp? Jag har kört en hel del hoj där. Kul bana! Vi fick dock bara köra just 15min åt gången.
En E30 väger väl strax över tonnet, dvs betydligt lättare än en M3P. Lite som att jämföra en Aprilia RS250 med en Honda CBR1000RR. Ena går fort i kurvorna, andra rakt fram...
Knutstorp är trevlig! Nära mig också :) Kör med lite olika klubbar, GRC, japtuning, BMW CS,mm.

Även kört hoj en del på bana och kan tänka mig att 15 minuters pass delvis beror på ekonomi från klubbens sida samt att efter 15 min på hoj så kanske inte koncentrationen är på topp längre och då ökar risken för olyckor.

Jag skulle tro att de flesta gärna kör längre pass med bil än 15 min, ibland i alla fall :)

En M2 är ju egentligen en ganska tung bil i ban sammanhang. Väger runt 1600kg beroende på utrustning. Min BMW e30 väger 1280kg med 5.0 liters M5 e39 motor, 400hk... Tesla M3P väger väl runt 1850kg, det lär slita hårt på bromsar men även överhetta däcken snabbt. Men ser fram emot ett möte mot en M3P en dag på banan :D
Jo det är ju helt klart mer slitsamt att köra hoj på bana än bil, tyckte det var rätt lagom med 15min. Jag körde med SSEMSE.
Såg dock att även de som körde Fällfors ovan verkade köra 15min pass med bil, så det är kanske inte helt ovanligt.

Jaså väger M2 så mycket? Undra varför, inget tungt batteri i den och den är ju mindre än en Model 3.
Hehe en e30 med m5-motor lär vara kul. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
jez
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 06 dec 2018 14:26
Ort: Göteborg

Re: Trackmode

Inlägg av jez »

Nico Rosberg testar track-mode på model 3. Han verkar nöjd med bilen
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Trackmode

Inlägg av iAkita »

Niklas Z skrev:
ATt förbrukningen vid full acceleration i låg fart blir högre än i hög fart är en direkt följd av grundläggande fysik och matematik. Effekt är ju hur mycket energi som omsätts per tidsenhet, dvs derivatan dE/dt. Förbrukningen av energi per mil (eller annan körd sträcka) är på motsvarande sätt DE/ds och med kedjeregeln kan vi konstatera att dE/ds*ds/dt = dE/dt. Men ds/dt är ju momentanhastigheten. Alltså gäller i ett enskilt ögonblick att energin per sträcka * hastigheten = energin per tidsenhet. På bana försöker man köra på maximal effekt så mycket som möjligt och då måste följaktligen förbrukningen per mil gå ner vid högre fart.
För elbilar tillkommer aspekten att motorerna, givet den utväxling bilarna brukar vara försedda med, tappar effekt vid högre farter, något som förstärker det jag skrev ovan.
Fast det stämmer ju inte riktigt att elbilar tappar effekt vid högre farter (man får max effekt långt upp i varvtalsregistret). Däremot krävs det högre effekt för att uppnå ett högt vridmoment vid höga farter än vad det gör vid låga farter. Hur ser det ut om du tar med det i dina beräkningar?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Trackmode

Inlägg av Teslared »

Det är ju snarare så att effekten ökar med farten eller varvtalet. Låg fart lika med låg effekt. I alla fall hos normala motorer.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3278
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Trackmode

Inlägg av Niklas Z »

Hos IC-motorer ökar effekten med varvtalet, upp till en gräns. Strax därefter brukar man växla upp.
Men elmotorer med en växel (som Tesla) beter sig annorlunda.
Jag hittade följande effekt-fart-diagram för gamla Model S:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... cs.101931/
Där ser man att effekten ökar upp till c:a 60 km/h, därefter är den konstant upp till c:a 110-120 km/h, varpå den börjar falla av. På bana är man aldrig under 60 km/h, så ökningen av effekten med farten i det registret är irrelevant för resonemanget. Däremot är den sjunkande effekten över 110-120 km/h (c:a) det jag syftar på.
Det möjligen ser lite annorlunda ut för nyare Teslor, men det var detta diagram jag hade i åtanke.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Verdi

Re: Trackmode

Inlägg av Verdi »

iAkita skrev:
Niklas Z skrev:
ATt förbrukningen vid full acceleration i låg fart blir högre än i hög fart är en direkt följd av grundläggande fysik och matematik. Effekt är ju hur mycket energi som omsätts per tidsenhet, dvs derivatan dE/dt. Förbrukningen av energi per mil (eller annan körd sträcka) är på motsvarande sätt DE/ds och med kedjeregeln kan vi konstatera att dE/ds*ds/dt = dE/dt. Men ds/dt är ju momentanhastigheten. Alltså gäller i ett enskilt ögonblick att energin per sträcka * hastigheten = energin per tidsenhet. På bana försöker man köra på maximal effekt så mycket som möjligt och då måste följaktligen förbrukningen per mil gå ner vid högre fart.
För elbilar tillkommer aspekten att motorerna, givet den utväxling bilarna brukar vara försedda med, tappar effekt vid högre farter, något som förstärker det jag skrev ovan.
Fast det stämmer ju inte riktigt att elbilar tappar effekt vid högre farter (man får max effekt långt upp i varvtalsregistret). Däremot krävs det högre effekt för att uppnå ett högt vridmoment vid höga farter än vad det gör vid låga farter. Hur ser det ut om du tar med det i dina beräkningar?

Jo en elmotor tappar i hög fart om man inte har flera växlar. Det är därför prestanda-elbilar som Rimac och Taycan har två växlar. En elmotor är ju överlägsen en ICE vad gäller vridmoment- och effektkurva. Man kan ta max effekt över ett mycket större intervall så det räcker med två växlar ist för 8-10 st som på en modern ICE.
upload_2018-12-30_13-42-55.png
Användarvisningsbild
Mangodash
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 12 jun 2019 14:26
Ort: Sjöbo

Re: Trackmode

Inlägg av Mangodash »

Körde Malmö > Genarp > Sjöbo igår och dom där vägarna är ju fantastiska. var skitkul att köra fort på dom :)

Synd man har en -14 85S som inte har de där fetare egenskaperna! men ändå otroligt nöjd med kraften som trycker en frammåt 8-)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Trackmode

Inlägg av taliz »

Mangodash skrev:
Körde Malmö > Genarp > Sjöbo igår och dom där vägarna är ju fantastiska. var skitkul att köra fort på dom :)

Synd man har en -14 85S som inte har de där fetare egenskaperna! men ändå otroligt nöjd med kraften som trycker en frammåt 8-)
Japp, ett varv runt tex häckeberga borde alla Tesla-ägare prova. Bild

Jag ska lägga upp lite klipp på youtube tänkte jag.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 818
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Trackmode

Inlägg av Elof »

Verdi skrev:
iAkita skrev:
Niklas Z skrev:
ATt förbrukningen vid full acceleration i låg fart blir högre än i hög fart är en direkt följd av grundläggande fysik och matematik. Effekt är ju hur mycket energi som omsätts per tidsenhet, dvs derivatan dE/dt. Förbrukningen av energi per mil (eller annan körd sträcka) är på motsvarande sätt DE/ds och med kedjeregeln kan vi konstatera att dE/ds*ds/dt = dE/dt. Men ds/dt är ju momentanhastigheten. Alltså gäller i ett enskilt ögonblick att energin per sträcka * hastigheten = energin per tidsenhet. På bana försöker man köra på maximal effekt så mycket som möjligt och då måste följaktligen förbrukningen per mil gå ner vid högre fart.
För elbilar tillkommer aspekten att motorerna, givet den utväxling bilarna brukar vara försedda med, tappar effekt vid högre farter, något som förstärker det jag skrev ovan.
Fast det stämmer ju inte riktigt att elbilar tappar effekt vid högre farter (man får max effekt långt upp i varvtalsregistret). Däremot krävs det högre effekt för att uppnå ett högt vridmoment vid höga farter än vad det gör vid låga farter. Hur ser det ut om du tar med det i dina beräkningar?

Jo en elmotor tappar i hög fart om man inte har flera växlar. Det är därför prestanda-elbilar som Rimac och Taycan har två växlar. En elmotor är ju överlägsen en ICE vad gäller vridmoment- och effektkurva. Man kan ta max effekt över ett mycket större intervall så det räcker med två växlar ist för 8-10 st som på en modern ICE.
Detta diagram är ganska talande. Hjulvridmoment på en gammal Tesla Roadster vs en Camaro.
mdd3R.jpg
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Trackmode

Inlägg av Teslared »

En elmotor tappar teoretiskt inte vid högre varv. Däremot så begränsas den av olika anledningar såsom termisk belastning, för höga varvtal (går sönder) begränsning hos drivdon, spänning etc. Att man väljer att ha flera växlar kan bero på att varvet blir för högt (klarar det inte pga centifugalpåkänningar) med bara en växel.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Trackmode

Inlägg av taliz »

.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 818
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Trackmode

Inlägg av Elof »

taliz skrev:
Klippte ihop 6st 1min från dashcamen.
Usel kvalitet givetvis.
Från en bit av en runda jag brukade köra på hoj för ~15 år sen med "Radical Riders" på sporthoj.com.
Första 2min väldigt knixigt och dålig sikt, sen mer öppet och svepande.



Får inte mkt fartkänsla, men jag kör om en runt 3:20 som kör runt 70kmh(alla sträckor i klippet är skyltade 70, kör aldrig fortare än hastighetsgränsen i byar där det är 50kmh och under).
Man ser också att det lyfter över nått krön å jag landar lite snett.
Lägg av med sånt där.
Senast redigerad av Elof, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Trackmode

Inlägg av taliz »

Elof skrev:

Lägg av med sånt där.
Ja jo, det är dumt att instigera.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Trackmode

Inlägg av taliz »



Verkar enkelt att drifta. Bra sugen på att komma ut på nån bana nu. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Richardk
Teslaägare
Inlägg: 403
Blev medlem: 28 jan 2018 19:22

Re: Trackmode

Inlägg av Richardk »

Ser ut som en väldigt trevlig mjukvara! Nu blir man mer sugen på en M3P:D
Skriv svar