Om vi ska ta och summera tråden åt TS så är det väl så här:
Om du ska åka ”på berget”, samma rutt som buss 15 och 35 i Nässjötrakten så bör du ha MINST fulldubbat (gärna rallydäck) i öfvrigt så funkar nog dubbfritt. Allt norr om Gävle dock bara nordiska.
Å skåningar kör på "Europeiska" vinterdäck.
Vän av ordning undrar då vad det är för skillnad på "Europeiska" vinterdäck och Europeiska vinterdäck..
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Om vi ska ta och summera tråden åt TS så är det väl så här:
Om du ska åka ”på berget”, samma rutt som buss 15 och 35 i Nässjötrakten så bör du ha MINST fulldubbat (gärna rallydäck) i öfvrigt så funkar nog dubbfritt. Allt norr om Gävle dock bara nordiska.
Å skåningar kör på "Europeiska" vinterdäck.
Vän av ordning undrar då vad det är för skillnad på "Europeiska" vinterdäck och Europeiska vinterdäck..
” ”
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Största problemet är att folk inte anpassar hastighet efter rådande omständigheter.
Håll ner hastigheten och öka avstånd till framförvarande bil (speciellt vintertid
) så kommer du fram säkert, slitagefritt och tyst med centraleuropeiska vinterdäck (bor i Stockholm och kört med denna typ av vinterdäck i nästan 10års tid utan problem även lite norr om Dalälven).
Åker du till fjällen/norrland några ggr per vinter kanske Nokian R3 är att rekommendera. Bor du i Norrland och kör mest där och i fjällen kanske dubbdäck är att rekommendera.