Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Tjosansa »

AndersB_Hson skrev:
När jag beställde min Model 3 i mars så missade jag att lägga in en referalkod och när jag upptäckte det var det för sent att fixa det hos Tesla. Så om du vill förbarma dig över mig får du gärna göra det...
Sagt o gjort. Du gjorde som jag. Jag missade med och ska hämta ut min Model 3 imorgon. Jag fick ett Mail av Tesla och kunde nu lägga in i efterhand. Så 150 mil får vi. Och jag läste någonstans att de just nu har en drive med dubbel mängd. Så 300 mil var då. Det blir bra :)
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av slugger75 »

Jag använde Lars Wilderängs kod. Han har en bra blogg och skriver mycket om Tesla:

https://cornucopia.cornubot.se/?m=1
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 853
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av loftux »

För mig gick det fort, hade registrerat mig på Tesla Club Sweden bara dagar innan jag fick för mig beställa. Så jag bara klickade runt random användare tills jag hittade någon referal-kod, jag hade ju inte hunnit följa diskussioner med mera för att välja någon att "belöna". Tänkte att det jag får ju lika mycket själv oavsett vem jag väljer, kul att överraska någon slumpmässigt vald. Hade skrivit upp två när jag var inne på MoS och beställde, första fungerade inte, sen blev det olaf63nnn. Vet fortfarande inte vem det är, försökt hitta användaren igen. Varsågod Olaf!
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Tjosansa »

jesper998 skrev:
Kommer inte ihåg vems kod jag använde, men jag letade efter någon som var aktiv här och bodde i närheten av mig själv.
Så var min tanke med. Gärna någon i Umeå. Nu blev det inte så. Gav till en som inte fått tidigare. Känns som det blir mest impact då
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 jun 2014 17:09
Referralkod: ts.la/pierluigi20337

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Pigi71 »

I used the referral from HenricL. No referrals received for now.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Jeppe_E »

Tjosansa skrev:
jesper998 skrev:
Kommer inte ihåg vems kod jag använde, men jag letade efter någon som var aktiv här och bodde i närheten av mig själv.
Så var min tanke med. Gärna någon i Umeå. Nu blev det inte så. Gav till en som inte fått tidigare. Känns som det blir mest impact då
Bra :)

Blev det Mikael, eller blev det någon annan?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Ulfie2
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 27 jul 2019 14:51
Ort: Linköping

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Ulfie2 »

Jag använde koden från skaparen av "a better route planner." Tycker att den tjänsten är så grym!
Model 3 SR+ - Beställd 12/8 2019 - Levererad 18/9 2019
Användarvisningsbild
Freelance
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 09 sep 2019 11:45
Ort: Göteborg

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Freelance »

Slutförde min beställning på en LR idag och jag använde en random kod från en nyligen registrerad användare.
Man får tro på karma :) det kanske kommer tillbaks på ett eller annat sätt framöver.
Nu skall jag ansluta till väntrummet.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1822
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av BrooklynS »

Jag använde en kompis referral code. En barndomskompis som kom och hälsade på 90 mil enkel väg bara för att han hade tid. En Tesla 3 hade han också. Jag provkörde och blev fast. Inte mer än rätt att han får lite gratis SC. :D
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av themax »

Jag använde en kollegas kod när jag beställde, och nu har jag fått referral själv av någon som läst mina långreseberättelser (i alla fall tror jag det, då de kommit i samband med att jag skrivit dem – jag känner inte igen namnet men tackar för några fria SuC-mil).
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Tjamotis
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 02 jul 2019 11:28

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Tjamotis »

Jag kommer använda Dannis på Teslakalkylen. Jag har vridit och vänt på mina kalkyler så många 100 gånger nu att det känns rätt för mig.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av taliz »

Tjamotis skrev:
Jag kommer använda Dannis på Teslakalkylen. Jag har vridit och vänt på mina kalkyler så många 100 gånger nu att det känns rätt för mig.
Danni har väl iofs fått 2st roadsters nu och mer SUC än han kan göra av med under en livstid. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
Jag använde en kollegas kod när jag beställde, och nu har jag fått referral själv av någon som läst mina långreseberättelser (i alla fall tror jag det, då de kommit i samband med att jag skrivit dem – jag känner inte igen namnet men tackar för några fria SuC-mil).
Jag tänkte precis föreslå din kod, du är ju lite mer engagerad för "oss" numera liksom :)
Och du har en bil utan fri SuC (det borde ju vara främsta kriteriet).
:)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Tjosansa »

Jeppe_E skrev:
Tjosansa skrev:
jesper998 skrev:
Kommer inte ihåg vems kod jag använde, men jag letade efter någon som var aktiv här och bodde i närheten av mig själv.
Så var min tanke med. Gärna någon i Umeå. Nu blev det inte så. Gav till en som inte fått tidigare. Känns som det blir mest impact då
Bra :)

Blev det Mikael, eller blev det någon annan?
AndersB_Hson Blev det. Kände igen mig i att missa skriva en referal vid beställning av bil.
Och som en annan sa så hoppas man på få lite sådan karma själv, att ge till de mindre bemedlade ;)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av e5m1r »

Givetvis ska någon som man känner ha bidragit få koden
Sen är det fria mil man får idag åt båda håll
Så här är det de utan fri SuC som bör premieras
Och vi med äldre bilar har redan fri SuC så där kan man skippa bland annat mig
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
AndersB_Hson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 07 jan 2016 19:09
Ort: Ulricehamn

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av AndersB_Hson »

Tjosansa skrev:
AndersB_Hson skrev:
När jag beställde min Model 3 i mars så missade jag att lägga in en referalkod och när jag upptäckte det var det för sent att fixa det hos Tesla. Så om du vill förbarma dig över mig får du gärna göra det...
Sagt o gjort. Du gjorde som jag. Jag missade med och ska hämta ut min Model 3 imorgon. Jag fick ett Mail av Tesla och kunde nu lägga in i efterhand. Så 150 mil får vi. Och jag läste någonstans att de just nu har en drive med dubbel mängd. Så 300 mil var då. Det blir bra :)
Tack! Du är en fin människa, väldigt schysst! Ser koden hos mig nu men några 300 mil verkar den inte lägga upp, har du fått det? Jag har fått 150 mil vad jag förstår.
Model 3 LR RWD svart/svart 18'', levererad 5/6 2019
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av LarsL »

Jag tänkte först ta en kod från några av de som har gjort stora insatser. Men efter att ha kollat vilka stora mängder referals de dragit ihop så sorterade jag bort dem tills jag kom tullen som inte hade så många. Senare kom jag på att en bekant med Tesla förmodligen varit bättre då skillnaden mellan ingen referal och 1 är rätt stor. Samtidigt ska man komma ihåg att det hela bara handlar om några få kronor, egentligen.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av danni »

Tjamotis skrev:
Jag kommer använda Dannis på Teslakalkylen. Jag har vridit och vänt på mina kalkyler så många 100 gånger nu att det känns rätt för mig.
Jag tackar och bockar :)
taliz skrev:
Danni har väl iofs fått 2st roadsters nu och mer SUC än han kan göra av med under en livstid. Bild
Jodå, det går ingen nöd på mig. Jag har fri supercharging på min bil så jag får inte det via referrals, vad jag istället får för varje referral är dubbla vinstchanser på en Model Y. Men som sagt, det går ingen nöd, jag blir inte upprörd om någon tycker att jag fått mitt nu och väljer någon annans kod. Mitt viktigaste mål just nu är att slå Torbjörn som etta på listan över ackumulerade referrals i Sverige: https://top.teslastats.no/?country=se&region=&all=no

Mycket viktiga saker! :D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av hed »

Använde min egen :twisted:
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av pefreli »

Jag tänkte ge min till husguden Tibor men min Teslasäljare som ”lovade att lägga in den” hade bommat att detta måste ske direkt av mig vid beställningen... :?

Jag blev såklart besviken men inte mkt jag kunde göra. Nu står det därför en sur fet nolla i protokollet.

Att ha noll måste ju ändå vara tämligen ovanligt? Eller finns det fler ”nollor” där ute? ;)
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av ChristerSjo »

pefreli skrev:
Jag tänkte ge min till husguden Tibor men min Teslasäljare som ”lovade att lägga in den” hade bommat att detta måste ske direkt av mig vid beställningen... :?

Jag blev såklart besviken men inte mkt jag kunde göra. Nu står det därför en sur fet nolla i protokollet.

Att ha noll måste ju ändå vara tämligen ovanligt? Eller finns det fler ”nollor” där ute? ;)
Jo jag är en "Nolla" tänkte inte heller på det, eller snarare sagt, det är en förmånsbil så ja la inte ens beställningen. Men skall tilläggas tänkte inte på det då. Men samtidigt är det ju småpengar vi pratera om (400 kr?) och i det stora hela är det försummbart när man köper en bil för 700 kSEK
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av pefreli »

150 fria mil på SUC är väl värt 800-1000 kr, beroende på var du laddar. Men det är inte några stora summor relativt bilens kostnad.

Jag grämer mig mest över att jag missar lotteriet. Även om chansen att vinna en Model Y sannolikt är försvinnande liten... ;)
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av Melkin »

pefreli skrev:
Att ha noll måste ju ändå vara tämligen ovanligt? Eller finns det fler ”nollor” där ute? ;)
Du är inte ensam. Jag beställde min bil under den korta period i februari-mars då det inte fanns något referralprogram. Att inte få någon gratisladdning är ju inte hela världen, men det känns lite synd att ha missat chansen att visa min uppskattning till någon av dem som hjälpt mig och inspirerat mitt beslut.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
micael
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 dec 2020 08:02
Ort: Tierp

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av micael »

Ok.. Julklapps utdelning. Ska lämna ett referral nummer till tesla under dagen för att få mina 1500km.
Har vi något snällt barn här? Skicka ett PM med din kod, först till kvarn
Senast redigerad av micael, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1822
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Hur gjorde ni med referal koden? Vem fick den.

Inlägg av BrooklynS »

Jag fick igår min andra referral code, tack för den! :D
Tesla Y LR -22 EAP
Skriv svar