Striker hemma i Umeå

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Striker hemma i Umeå

Inlägg av Tjosansa »

Hem från Sthlm-Umeå vilken tystnad i början i låg fart. Ultimata raggarbilen ju. Softa lugnt i stan, snacka o bara njuta.
Smidigt laddning. Plug and play.

Varma säten däremot mot mina gamla tygsäten som var mer luftiga.
Klicka på annan sc och du får avstånd dit, tid och återstående kraft kvar i batteriet vid ankomst.

Pearl white är ju metallic. Hade jag ingen aning om. Me like ALOT.

Lite färg defekter, inget som fick mig upprörd. Går polera bort säger de. Par 3 punkter där jag såg exponerad metall. Kändes mindre lustigt. De fotade iaf.

Kom hem till fossilbilen o fick flytta på den för elbilen.
Den spottade o svor. Hela bilen skakade. Kanske stör en o annan granne med sitt oljud? Blää
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Striker hemma i Umeå

Inlägg av Nico »

Alla andra bilar framstår som traktorer nu. :D
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Striker hemma i Umeå

Inlägg av Timpa »

Kul med fler 3:or i Umeå! Skriver under på de varma eller, rättare sagt, täta sätena, de är svettframkallande. Funderar på överdrag i ngt "luftigt" material, men drar mig för att täcka över de, i mina ögon, ändå ganska snygga sätena...
Apropå vägljudet så upplever jag att bilen blivit betydligt tystare efter drygt 700 mil. Sänkte däcktrycket till 37 PSI och monterade gummilist i takets tvärgående skarvar, vilket gjorde en hel del, men utöver det så är det som att bussningar mm mjuknat och ytterligare sänkt vägljudet. Det är som en dröm att köra denna bil!
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Re: Striker hemma i Umeå

Inlägg av Tjosansa »

Timpa skrev:
Kul med fler 3:or i Umeå! Skriver under på de varma eller, rättare sagt, täta sätena, de är svettframkallande. Funderar på överdrag i ngt "luftigt" material, men drar mig för att täcka över de, i mina ögon, ändå ganska snygga sätena...
Apropå vägljudet så upplever jag att bilen blivit betydligt tystare efter drygt 700 mil. Sänkte däcktrycket till 37 PSI och monterade gummilist i takets tvärgående skarvar, vilket gjorde en hel del, men utöver det så är det som att bussningar mm mjuknat och ytterligare sänkt vägljudet. Det är som en dröm att köra denna bil!
Skulle inte Tesla öppna upp ett service center här i Umeå nu?
Då kommer det att explodera. Som när Porsche öppnade en butik här för några år sedan. Nu är det Porsche bilar överallt. Löjligt många rentav.
Skriv svar