New Power Trunk for Model 3
Moderator: Redaktion
Re: New Power Trunk for Model 3
Vad har företaget för hemsida?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: New Power Trunk for Model 3
Fanns vid youtube-klippet:Pontus skrev:Vad har företaget för hemsida?
https://www.hautopart.com/product/tesla ... and-trunk/
http://www.EVConcept.se -Mobila laddare för elbilar och tillbehör till Tesla-
Re: New Power Trunk for Model 3
Jag kommer att beställa den, tycker det är dumsnålt av Tesla att inte ha en sådan lösning som standard på en så pass modern och dyr bil. Men, det är bara att beställa och montera, att gnälla hjälper inte.
Beställer man via i1Tesla så får man 10% rabatt.
Beställer man via i1Tesla så får man 10% rabatt.
Re: New Power Trunk for Model 3
Vad totalpriset levererad i Sverige både bak och fram samt fotsensor?Hebbe skrev:Jag kommer att beställa den, tycker det är dumsnålt av Tesla att inte ha en sådan lösning som standard på en så pass modern och dyr bil. Men, det är bara att beställa och montera, att gnälla hjälper inte.
Beställer man via i1Tesla så får man 10% rabatt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: New Power Trunk for Model 3
Så om man köper en vanlig mellanklass-sedan som S60, C-klass, 3-serie osv så får man en eldriven baklucka idag? Jag ser ingen vits om man inte dessutom har fotvifts-öppning. Först då är det ju användbart.
Re: New Power Trunk for Model 3
Jag betalade $900 för Trunk och Frunk med i1Tesla rabattkod. (Fotsensor $45)Pontus skrev:Vad totalpriset levererad i Sverige både bak och fram samt fotsensor?Hebbe skrev:Jag kommer att beställa den, tycker det är dumsnålt av Tesla att inte ha en sådan lösning som standard på en så pass modern och dyr bil. Men, det är bara att beställa och montera, att gnälla hjälper inte.
Beställer man via i1Tesla så får man 10% rabatt.
Fri frakt worldwide
Model 3 Performance, Röd med vit inredning, FSD
Re: New Power Trunk for Model 3
Jag såg någon på facebook som grinade över en sådan eftermarknadspryl som gick för tight mot bakrutan och spräckte den. Vilket märke var det?
Re: New Power Trunk for Model 3
Kanske kan be att få den skickad som 'gift' så slipper man ju det.Jeppe_E skrev:Tänk bara på att räkna med ca 1200 kr i moms&tull på försändelsen. Så typ 5700kr, vilket är överkomligt tycker jag.
Model 3 Long Range AWD
Re: New Power Trunk for Model 3
Pontus skrev:
Jag betalade $900 för Trunk och Frunk med i1Tesla rabattkod. (Fotsensor $45)
Fri frakt worldwide
Fått den ännu ? Jag beställde också hela kitet, skulle skickas imorgon och ta ca 10 dagar.
Blev det någon tull och moms?
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Re: New Power Trunk for Model 3
Fick mitt kit häromdagen, drygt 360kr i avgifter att betala.
Hinner nog inte installera den närmaste tiden dock
Hinner nog inte installera den närmaste tiden dock
Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Re: New Power Trunk for Model 3
Fick mina (fram o bak) i förra veckan. 600:- i moms+tull.
Ska montera i helgen som kommer
Ska montera i helgen som kommer
Model 3 Performance, Röd med vit inredning, FSD
Re: New Power Trunk for Model 3
Jag fick mitt paket idag "M3 power tailgate and foot sensor", men hittade ingen installationsbeskrivning. Kan man ladda ned den från nätet och i så fall hur (länken).
Det vore toppen om de som har lyckats med installationen skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter och även publicerade bilder på forumet.
Det vore toppen om de som har lyckats med installationen skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter och även publicerade bilder på forumet.
Re: New Power Trunk for Model 3
Laddade ned installationsbeskrivningen från http://www.hautopart.com och den visade sig att vara mycket "torftig".
Hittade däremot en installationsvideo på youtube: Model 3 Power Liftgate Installation Tutorial (New) - Tesla Offer. Med hjälp av den tror jag mig att klara av installationen. Vi får väl se.
Hittade däremot en installationsvideo på youtube: Model 3 Power Liftgate Installation Tutorial (New) - Tesla Offer. Med hjälp av den tror jag mig att klara av installationen. Vi får väl se.
-
- elbilist
- Inlägg: 31
- Blev medlem: 30 aug 2016 02:21
Re: New Power Trunk for Model 3
Ja, eldriven baklucka finns i alla de tre bilarna du nämner. Även med fotrörelse.Verdi skrev:Så om man köper en vanlig mellanklass-sedan som S60, C-klass, 3-serie osv så får man en eldriven baklucka idag? Jag ser ingen vits om man inte dessutom har fotvifts-öppning. Först då är det ju användbart.
- Joel Lindqvist
- Teslaägare
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 11 apr 2019 21:57
Re: New Power Trunk for Model 3
Ni som fått den, när beställde ni?
Jag beställde 1/10 och har inte hört ett knyst.
Jag beställde 1/10 och har inte hört ett knyst.
Re: New Power Trunk for Model 3
här är en bra video på hur man installerar framluckans delar:
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Re: New Power Trunk for Model 3
Fick installerat "frunk"-öppnaren/stängaren i helgen. Följde instruktionen som "Frugal Tesla Guy" lagt upp på YouTube och läste instruktionen från Hansshow (Hautopart) men allt stämde inte till 100%.
- Fick göra en egen lösning med fastsättningen av vajernödöppnaren. Tesla har ändrat utförandet runt dragkroksfästet på bilar med senare VIN.
- Roterade vajermotor 180 grader jämfört med YouTube videon. Blev bättre.
- Låset fick justeras lite i höjdled för att huven kunde stänga ordentligt.
- Fick skära lite i det stora plastlocket längst upp så de bredare "gas"-dämparna gick fria.
- Justerade upp hastigheten till läge 6 för öppning och stängning enligt instruktionen och kopplade därefter ur "beepern". Irriterande pipande som jag kan vara utan.
Men nu är allt klart och fungerar utmärkt!
Nästa helg blir det bagageluckan
- Fick göra en egen lösning med fastsättningen av vajernödöppnaren. Tesla har ändrat utförandet runt dragkroksfästet på bilar med senare VIN.
- Roterade vajermotor 180 grader jämfört med YouTube videon. Blev bättre.
- Låset fick justeras lite i höjdled för att huven kunde stänga ordentligt.
- Fick skära lite i det stora plastlocket längst upp så de bredare "gas"-dämparna gick fria.
- Justerade upp hastigheten till läge 6 för öppning och stängning enligt instruktionen och kopplade därefter ur "beepern". Irriterande pipande som jag kan vara utan.
Men nu är allt klart och fungerar utmärkt!
Nästa helg blir det bagageluckan
Model 3 Performance, Röd med vit inredning, FSD
Re: New Power Trunk for Model 3
Nu har jag inte koll på de andra bilarna, men till en 3-serie så kostar det 5kkr extra med eldriven baklucka och 6kkr till om man vill vifta med foten, som vanligt med bmw så finns det, men kostar extra ._Kristian_ skrev:Ja, eldriven baklucka finns i alla de tre bilarna du nämner. Även med fotrörelse.Verdi skrev:Så om man köper en vanlig mellanklass-sedan som S60, C-klass, 3-serie osv så får man en eldriven baklucka idag? Jag ser ingen vits om man inte dessutom har fotvifts-öppning. Först då är det ju användbart.
- Joel Lindqvist
- Teslaägare
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 11 apr 2019 21:57
Re: New Power Trunk for Model 3
Fick mina i måndags!
311 kr i tull.
Ska bli spännande att se hur installationen går!
311 kr i tull.
Ska bli spännande att se hur installationen går!
Re: New Power Trunk for Model 3
Jag har ännu inte fått tid till att installer utrustningen, men kan tänka mig att det inte blir problemfritt.
Är det någon som har e-postadressen till I1Tesla. Han skulle eventuellt göra en videoinstruktion i samma klass som hans kompis gjorde till Frunken. Kanske värt att påminna honom.
De instruktionerna som Hansshow har åstadkommit tycker jag inte fyller måttet.
I min leverans så saknades/lossade en del av etiketterna på kablagen och flera var på kinesiska.
För att få igenom kablaget genom gummibälgen utan att skära upp den så bör man ta bort det stora kontaktdonet. Är det någon som har fått till det utan att skära upp bälgen eller att demontera kontaktdonet detta? Kräver demontering av kontaktdonet någon typ av specialverktyg?
Finns det något sätt att installera fotsensorn utan att demontera bakre stötfångaren?
Det nämns också att det finns en fjärrkontroll till luckmanövreringen. Någon som skaffat en sådan. Läste att det behövs en sådan för att fotmanövreringen ska fungera fullt ut. Saknas den så måste man först låsa upp bilen för att sensorn ska kännas av.
Efter att jag hade skickade detta inlägg så hittade jag en youtube video som löste de flesta av mina funderingar. Mycket bra gjort tycker jag. 10 ggr bättre än Handsholds egen. Nu är det bara att sätta igång!
Är det någon som har e-postadressen till I1Tesla. Han skulle eventuellt göra en videoinstruktion i samma klass som hans kompis gjorde till Frunken. Kanske värt att påminna honom.
De instruktionerna som Hansshow har åstadkommit tycker jag inte fyller måttet.
I min leverans så saknades/lossade en del av etiketterna på kablagen och flera var på kinesiska.
För att få igenom kablaget genom gummibälgen utan att skära upp den så bör man ta bort det stora kontaktdonet. Är det någon som har fått till det utan att skära upp bälgen eller att demontera kontaktdonet detta? Kräver demontering av kontaktdonet någon typ av specialverktyg?
Finns det något sätt att installera fotsensorn utan att demontera bakre stötfångaren?
Det nämns också att det finns en fjärrkontroll till luckmanövreringen. Någon som skaffat en sådan. Läste att det behövs en sådan för att fotmanövreringen ska fungera fullt ut. Saknas den så måste man först låsa upp bilen för att sensorn ska kännas av.
Efter att jag hade skickade detta inlägg så hittade jag en youtube video som löste de flesta av mina funderingar. Mycket bra gjort tycker jag. 10 ggr bättre än Handsholds egen. Nu är det bara att sätta igång!
Re: New Power Trunk for Model 3
nu dök det upp en längre video på montering av power trunk:
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Re: New Power Trunk for Model 3
Fick kitet idag. Blir att montera i helgen.
Såg att de förbättrat kabeln som ska dras genom gummigenomföringen upp till bakluckan.
Nu sitter ingen kontakt på (som finns på de videor som visar installationen) så nu borde det vara hyfsat enkelt att dra fram kabeln
och sedan löda ihop det med lilla sladden med kontakter uppe vid luckan.
Såg att de förbättrat kabeln som ska dras genom gummigenomföringen upp till bakluckan.
Nu sitter ingen kontakt på (som finns på de videor som visar installationen) så nu borde det vara hyfsat enkelt att dra fram kabeln
och sedan löda ihop det med lilla sladden med kontakter uppe vid luckan.
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Re: New Power Trunk for Model 3
R2_m3, hur gick det med installationen?
I den youtube så installerades även fotsensorn utan att demontera kofångaren. I min M3 saknas den serviceluckan som användes i videon.
Finns det någon som har kläm på en annan instruktion angående fotsensorn?
Det sägs vara enkelt att demontera kofångaren, någon som har gjort det? Finns det någon youtube-instruktion om detta?
I den youtube så installerades även fotsensorn utan att demontera kofångaren. I min M3 saknas den serviceluckan som användes i videon.
Finns det någon som har kläm på en annan instruktion angående fotsensorn?
Det sägs vara enkelt att demontera kofångaren, någon som har gjort det? Finns det någon youtube-instruktion om detta?
Re: New Power Trunk for Model 3
Installerade mitt trunk-kit i helgen - väldigt nöjd, några saker;
-Klipp kablarna för att få igenom dom i genomföringen till bakluckan(om du inte fått delade kablar redan) - annars kommer det garanterat sluta med att du klipper upp gummit istället
-Servot la jag 'under' plasten(lyft upp denna så får du ner den) nedanför subwoofern
-Controllern satte jag i utrymmet mellan mattan och plåten mot kofångaren - där fanns det möjlighet att hänga upp överblivet kablage också ifall man inte vill kapa det
-Dra in kablarna genom tomma hål - att dra in dem via baklamporna känns inte helt bra med tanke på möjligheter till skav
-Stressa inte!
Jag fick till det utan att ta bort kofångaren men men tanke på hur enkelt det verkar vara (finns videos på YT) så tror jag att jag skulle välja att ta bort den om jag skulle göra det igen
-Klipp kablarna för att få igenom dom i genomföringen till bakluckan(om du inte fått delade kablar redan) - annars kommer det garanterat sluta med att du klipper upp gummit istället
-Servot la jag 'under' plasten(lyft upp denna så får du ner den) nedanför subwoofern
-Controllern satte jag i utrymmet mellan mattan och plåten mot kofångaren - där fanns det möjlighet att hänga upp överblivet kablage också ifall man inte vill kapa det
-Dra in kablarna genom tomma hål - att dra in dem via baklamporna känns inte helt bra med tanke på möjligheter till skav
-Stressa inte!
Jag fick till det utan att ta bort kofångaren men men tanke på hur enkelt det verkar vara (finns videos på YT) så tror jag att jag skulle välja att ta bort den om jag skulle göra det igen
Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Re: New Power Trunk for Model 3
Installerade kitet i helgen (utom fotsensorn som jag inte hann med, blir kanske i helgen).
Frunken gick snabbt att installera men det som sedan tog tid var att få den att stänga ordentligt. Blev lite lurad av videon som sa att man skulle skruva justerskruven i botten men det hjälpte inte, Började sedan lossa skruvarna och lyfta hela mekanismen men hjälpte inte heller.
Ställde till slut in telfonen i frunken och filmade för att se vad som hände och visade sig att den visst nådde ner men att den inte slöt om öglan ordentligt. Provade då att skruva justerskruven max åt andra hållet och nu funkade det!
Trunken gick bra att installera fast fick klippa en kabel till , eftersom jag ville ha tryckknappen i luckan och inte på sidan av trunken. Men det var inga problem att få igenom kabeln genom gummibälgen med hjälp av en dragfjäder och lite silikonspray.
Liten filmsnutt på öppningen av både frunk och trunk samtidigt:
https://photos.app.goo.gl/RYh8KiMVVDpuGFyS8
Körde med släp första gången i helgen med , funkade kanon
Frunken gick snabbt att installera men det som sedan tog tid var att få den att stänga ordentligt. Blev lite lurad av videon som sa att man skulle skruva justerskruven i botten men det hjälpte inte, Började sedan lossa skruvarna och lyfta hela mekanismen men hjälpte inte heller.
Ställde till slut in telfonen i frunken och filmade för att se vad som hände och visade sig att den visst nådde ner men att den inte slöt om öglan ordentligt. Provade då att skruva justerskruven max åt andra hållet och nu funkade det!
Trunken gick bra att installera fast fick klippa en kabel till , eftersom jag ville ha tryckknappen i luckan och inte på sidan av trunken. Men det var inga problem att få igenom kabeln genom gummibälgen med hjälp av en dragfjäder och lite silikonspray.
Liten filmsnutt på öppningen av både frunk och trunk samtidigt:
https://photos.app.goo.gl/RYh8KiMVVDpuGFyS8
Körde med släp första gången i helgen med , funkade kanon
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex