Token of appreciation

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Token of appreciation

Inlägg av Gustafsson »

Silversound skrev:
Det enklaste och förmodligen billigaste för Tesla vore nog att ge lite extra fria mil till den årliga SuC-potten. Jag nöjer mig dock bara med en bra bil, men hade inte tackat nej till lite extra fri snabbladdning. :)
Är det någon som inte har fri snabbladdning ?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Token of appreciation

Inlägg av Pontus »

Gustafsson skrev:
Silversound skrev:
Det enklaste och förmodligen billigaste för Tesla vore nog att ge lite extra fria mil till den årliga SuC-potten. Jag nöjer mig dock bara med en bra bil, men hade inte tackat nej till lite extra fri snabbladdning. :)
Är det någon som inte har fri snabbladdning ?
Syftades nog på alla nya M3 ägare här och då är det väl ingen som får fria mil eller ens kan köpa?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Token of appreciation

Inlägg av Henrik Torphammar »

Kanske mjukvara så som AP?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Token of appreciation

Inlägg av AGCF »

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Token of appreciation

Inlägg av Jerker »

Ja, nu måste han ju snart tala om vad det blir! :shock:
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Token of appreciation

Inlägg av Svenssons »

En av de få extra saker som man fick med Signature på Model X var en ca decimeter stor fob i metall (dvs redan säkrad mot avlyssning...):
Metallfob.jpg
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Token of appreciation

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
En av de få extra saker som man fick med Signature på Model X var en ca decimeter stor fob i metall (dvs redan säkrad mot avlyssning...):
Metallfob.jpg
Meh! Gick du upp kl 02 för att köra till Stockholm och köa?Jag förväntar mig nåt myyyycket mer! :mrgreen:
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Token of appreciation

Inlägg av Svenssons »

Jerker skrev:
Svenssons skrev:
En av de få extra saker som man fick med Signature på Model X var en ca decimeter stor fob i metall (dvs redan säkrad mot avlyssning...):
Metallfob.jpg
Meh! Gick du upp kl 02 för att köra till Stockholm och köa?Jag förväntar mig nåt myyyycket mer! :mrgreen:
Näe... Låg bara ute med 263k i lite drygt 2 år i gratis lån till Tesla.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Token of appreciation

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Jerker skrev:
Svenssons skrev:
En av de få extra saker som man fick med Signature på Model X var en ca decimeter stor fob i metall (dvs redan säkrad mot avlyssning...):
Metallfob.jpg
Meh! Gick du upp kl 02 för att köra till Stockholm och köa?Jag förväntar mig nåt myyyycket mer! :mrgreen:
Näe... Låg bara ute med 263k i lite drygt 2 år i gratis lån till Tesla.
Det var väl inget! Fattar du vad jag offrade!? :shock:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Token of appreciation

Inlägg av Bjelke »

:lol: Jerker hårding :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Token of appreciation

Inlägg av Jerker »

Fast största behållningen var nog att se minen på tvåan när han kom 10 minuter efter mig! :mrgreen: Fast han fuskade och köpte en X sen. (mans71)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Token of appreciation

Inlägg av Svenssons »

Jerker skrev:

Det var väl inget! Fattar du vad jag offrade!? :shock:
Har man en Tesla skulle det inte vara något offer... Min första längre resa gick från Kalmar-Berlin med start i Kalmar kl. 22 och sedan körde jag med glädje mellan Warszawa och Gdynia med start i Warszawa kl 23. Kräver en Tesla i och för sig.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Token of appreciation

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Jerker skrev:

Det var väl inget! Fattar du vad jag offrade!? :shock:
Har man en Tesla skulle det inte vara något offer... Min första längre resa gick från Kalmar-Berlin med start i Kalmar kl. 22 och sedan körde jag med glädje mellan Warszawa och Gdynia med start i Warszawa kl 23. Kräver en Tesla i och för sig.
Jag körde Zoe upp till Sthlm vilket tar ungefär dubbelt så lång tid som med en Tesla.

Jag vet inte om jag - även om jag hade haft råd - skulle legat ute med flera hundra tusen i ett par år. 10.000 kan jag stå ut med.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Token of appreciation

Inlägg av bonath »

Fri eller rabatterad suc bara för första ägaren, dvs den som faktiskt stod i kö...

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Token of appreciation

Inlägg av mans71 »

Jerker skrev:
Fast största behållningen var nog att se minen på tvåan när han kom 10 minuter efter mig! :mrgreen: Fast han fuskade och köpte en X sen. (mans71)
Jag kunde väll inte tänka mig en till så morgonpigg :D Kul man gjorde det iaf, sånt man minns!
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Token of appreciation

Inlägg av bat »

Jag gissar på en speciell färg som andra inte kan välja. Kostar inget extra för Tesla men ger ägaren en möjlighet att visa upp för alla att de är en lite extra dedikerad Tesla 3 fantast.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Token of appreciation

Inlägg av Surfaren »

bat skrev:
Jag gissar på en speciell färg som andra inte kan välja. Kostar inget extra för Tesla men ger ägaren en möjlighet att visa upp för alla att de är en lite extra dedikerad Tesla 3 fantast.
Det är inte gratis för en biltillverkare att ta fram en ny färg. Vill man försäkra sig om att färgen håller några år på olika underlag, tex, så krävs det arbete. (Sen kan ju Tesla välja att chansa, förstås, eller att ta tillbaka en äldre färg och hoppas på det bästa.)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Token of appreciation

Inlägg av Jerker »

Jag hoppas fortfarande på nån sorts generösare SuC-laddning. Det hade varit nåt substantiellt.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Token of appreciation

Inlägg av Smutt »

Jerker skrev:
Jag hoppas fortfarande på nån sorts generösare SuC-laddning. Det hade varit nåt substantiellt.
Men helt oavänbart för oss som köper en andra bil
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Token of appreciation

Inlägg av Mickep »

i Vilket monetärt värde förväntar sig de som offrat sig att stå i kö och betala en symbolisk summa som kan betalas tillbaka att token of apreciation är?
Blir de förolämpade om de bara får en medalj (eller fuskguld på bilkortet). fri SuC är ju inte direkt billigt att ge bort till de 100 000 som stod i kö. jag menar 100 kr till var och än är ju över 10 miljoner.
Skriv svar