Ny video - Exterior hidden features. Matnyttig video. En del nya saker fick man reda på. Bla att det inte finns något fäste för någon dragkrok och att den har spjäll i fronten som kan öppna sig för att kyla batteriet.
Ny video - Exterior hidden features. Matnyttig video. En del nya saker fick man reda på. Bla att det inte finns något fäste för någon dragkrok och att den har spjäll i fronten som kan öppna sig för att kyla batteriet.
Ingen dragkrok.... Perkelä.
Hoppas det blir ändring på det med AWD.
Även om jag också är skeptisk till att drag kommer så säger videon inget om det, mer än att bilarna som levererats inte har det.
Andra bilar som kan erbjuda drag brukar inte ha förberedelser för det som syns utanför platsen på underredet osv.
Många bilar erbjuds dessutom endast med drag från tredje part typ monoflex (min Subaru nylevererades med sådant t.ex), Brink etc. Nuvarande Audi har dock ett prydligt infällbart originaldrag och det är snäppet bättre!
Andra bilar som kan erbjuda drag brukar inte ha förberedelser för det som syns utanför platsen på underredet osv.
Många bilar erbjuds dessutom endast med drag från tredje part typ monoflex (min Subaru nylevererades med sådant t.ex), Brink etc. Nuvarande Audi har dock ett prydligt infällbart originaldrag och det är snäppet bättre!
Men han hade tagit bort plasten och sett att det inte finns några infästningspunkter i chassit. Det brukar alla bilar ha som är tänkta att ha dragkrok. Illavarslande, även om jag inte litar helt på killen i videon.
Originaldraget på Audi var tidigare från Brink. Kan vara ändrat nu.
Men han hade tagit bort plasten och sett att det inte finns några infästningspunkter i chassit. Det brukar alla bilar ha som är tänkta att ha dragkrok. Illavarslande, även om jag inte litar helt på killen i videon.
Undersöker han bilen mer noggrant kommer han hitta att den inte har dubbla motorer eller AWD heller. Ingen performance-motor heller. Hur är det med luftfjädring? Att denna bil inte har drag betyder bara att denna bil saknar drag, inte att samtliga kommande Model 3 saknar drag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Men han hade tagit bort plasten och sett att det inte finns några infästningspunkter i chassit. Det brukar alla bilar ha som är tänkta att ha dragkrok. Illavarslande, även om jag inte litar helt på killen i videon.
Undersöker han bilen mer noggrant kommer han hitta att den inte har dubbla motorer eller AWD heller. Ingen performance-motor heller. Hur är det med luftfjädring? Att denna bil inte har drag betyder bara att denna bil saknar drag, inte att samtliga kommande Model 3 saknar drag.
Tackar som lyfter hoppet
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Ops
Jag blir lite skraj när jag ser luftintaget fram, med den förbannade snömodd som vi har i det här landet som fullständigt klibbar fast över allt.
Vad händer med fläktarna innanför
Model S (och antagligen X) har också spjäll (vid sidan av dimljusen) som öppnar och stänger beroende på situation. Har inte märkt något problem med skit som sätter sig fast etc.
Jag har två ganska stora stenar som bor där en på varje sida får inte ut dem
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Andra bilar som kan erbjuda drag brukar inte ha förberedelser för det som syns utanför platsen på underredet osv.
Men han hade tagit bort plasten och sett att det inte finns några infästningspunkter i chassit. Det brukar alla bilar ha som är tänkta att ha dragkrok. Illavarslande, även om jag inte litar helt på killen i videon.
Undersöker han bilen mer noggrant kommer han hitta att den inte har dubbla motorer eller AWD heller. Ingen performance-motor heller. Hur är det med luftfjädring? Att denna bil inte har drag betyder bara att denna bil saknar drag, inte att samtliga kommande Model 3 saknar drag.
Lite oroväckande att alla balkar längst bak är aluminium. Ska man fästa dragkroken i något som håller ska den fästas i höjd med bakaxeln. Och ska man dra balkar därifrån till dragkroken ligger den där stora bagagerumsbaljan i vägen. Det som dock skulle vara intressant att se är hur exakt samma problematik löstes i Model X?
Man lägger väl en balk på var sida om baljan och en tvärgående bakom den som själva kroken sitter i? Det är en vanlig lösning som jag sett på andra bilar, t.ex. Volvo.
Fast sätena på X måste väl gå att skjuta bak? Det där ser väldigt trångt ut.
Då skjuter du bara problemet bakom dig, de på sista raden som får trångt med benen.
(Apropå mittstolens motor på X är J-KLA stark. Kommer baksätespassagerarens knän i vägen när den körs bakåt gör det rejält ont.)
Vad sjutton har hänt med instrumentbrädan där? Smort in med snor eller?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14