Den svarta ser riktigt vass ut!Jerker skrev:Black&White:
Model 3 spotting
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: 22 mar 2016 16:27
Re: Model 3 spotting
Och 10 japaner som fotar så in i bänken.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Model 3 spotting
Från Jerkers Black & white-länk...
Var det inte snack om att Model 3 skulle få däck från Hankook?
Var det inte snack om att Model 3 skulle få däck från Hankook?
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7297
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Model 3 spotting
Japp, enligt Korea Times iaf.
http://teslaclubsweden.se/tesla-model-3 ... kook-dack/
Tja, när Model S skulle släppas var det just däcken som inte anlänt från leverantören och fördröjde lanseringen... de fick flygas in med flygplan.
http://teslaclubsweden.se/tesla-model-3 ... kook-dack/
Tja, när Model S skulle släppas var det just däcken som inte anlänt från leverantören och fördröjde lanseringen... de fick flygas in med flygplan.
Re: Model 3 spotting
Vit och svart
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Re: Model 3 spotting
Med tanke på var dom parkerat så känns det inte helt otroligt att dom borde ladda. Fotografen borde väntat och plåtat HUR dom löste laddningen? Adapter, färdig kontakt innanför laddluckan eller annan lösning? Hade ju kunnat avslöja en del.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Model 3 spotting
Här är länken till artiklen.
https://electrek.co/2017/05/27/tesla-mo ... g-station/
Hade varit spännande om de de hade fångat en bild med laddning med CCS.
https://electrek.co/2017/05/27/tesla-mo ... g-station/
Hade varit spännande om de de hade fångat en bild med laddning med CCS.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Re: Model 3 spotting
Två Tesla BEV:ar alltså en laddstation, dåligt föredöme
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Model 3 spotting
Själv hickade jag till allra mest när jag såg bilden eftersom jag tyckte den vita såg ut som en hatchback typ Golf/Corolla - tills jag insåg att det var en bit av fronten på bilen bakom som lurade mig
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Re: Model 3 spotting
Tja, väljer man att åka på den troligen berömdaste gatan i San Francisco, den krokiga delen av Lombard Street, så kan man inte direkt bli förvånad över mängden turister med kameror.mati skrev:Och 10 japaner som fotar så in i bänken.
Re: Model 3 spotting
Nu verkar även ratten fått knappar i sig, ser ut som en vanlig ratt med scrollhjul.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Model 3 spotting
http://www.xautoworld.com/tesla/model-3 ... -hd-photo/
Det sitter en temporär nödstopp-knapp under skärmen. Kan det vara så att de testkör full autonomi?
Det sitter en temporär nödstopp-knapp under skärmen. Kan det vara så att de testkör full autonomi?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Model 3 spotting
Electrek skriver: We also get a good look at the center console and we can even see the prototype stop button, which is standard for test vehicles.Herr X skrev:http://www.xautoworld.com/tesla/model-3 ... -hd-photo/
Det sitter en temporär nödstopp-knapp under skärmen. Kan det vara så att de testkör full autonomi?
Re: Model 3 spotting
Det verkar inte finnas någon spak för farthållare/autopilot. Hoppas att man inte ska manuvrera den med knappar, tycker det är så trassligt.
Re: Model 3 spotting
Tycker faktiskt tvärtom. Särskilt när man kör flera olika bilar till vardags så blir det bökigt att komma ihåg vilket håll spaken ska dras för olika funktioner. På knapparna finns iaf en möjlighet att se texten.LarsL skrev:Det verkar inte finnas någon spak för farthållare/autopilot. Hoppas att man inte ska manuvrera den med knappar, tycker det är så trassligt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 spotting
Har en Leaf och en MB. Jag hittar alltid rätt med MB där man drar spaken emot sig för att aktiver och upp eller ner för att höja och sänka. Leafen är totalt förvirrande med en aktiverings knapp och sedan en med +Reset och -set (?) eller om det var tvärtom. Svårt att begripa när man tittar på dem till och med.
Model 3, verkar bara bli sämre och sämre... snart tar de väl bort växelväljaren på höger sida också
Model 3, verkar bara bli sämre och sämre... snart tar de väl bort växelväljaren på höger sida också
Re: Model 3 spotting
Jupp den "spaklogiken" funkar. På Tesla har man ju dock även "aktivera på tillåten hastighet + eventuell inställd offset" eller "aktivera på nuvarande hastighet". Efter 800 mil kommer jag fortfarande aldrig ihåg vilket håll som är vilketLarsL skrev:Har en Leaf och en MB. Jag hittar alltid rätt med MB där man drar spaken emot sig för att aktiver och upp eller ner för att höja och sänka. Leafen är totalt förvirrande med en aktiverings knapp och sedan en med +Reset och -set (?) eller om det var tvärtom. Svårt att begripa när man tittar på dem till och med.
Model 3, verkar bara bli sämre och sämre... snart tar de väl bort växelväljaren på höger sida också
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 spotting
Själv tycker jag VAG - som har farthållarens reglage på blinkersspaken - har en utmärkt lösning som är både logisk och lätt att lära sig. Dock kanske den skulle behöva uppdateras om den även ska klara två tryck/dragningar för att t.ex. aktivera autopilot. Jag är dock inte orolig för att behöva kunna hantera mer än en lösning eftersom jag inte kommer att ha mer än en bil - så blir det en annan variant än jag är van vid i Model 3 får jag väl helt enkelt lära om...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Model 3 spotting
samma här, Leafens är hjärndöd och jag gav upp och slutade använda den när jag slutade köra den bilen varje dag (typ när Teslan kom alltså).LarsL skrev:Har en Leaf och en MB. Jag hittar alltid rätt med MB där man drar spaken emot sig för att aktiver och upp eller ner för att höja och sänka. Leafen är totalt förvirrande med en aktiverings knapp och sedan en med +Reset och -set (?) eller om det var tvärtom. Svårt att begripa när man tittar på dem till och med.
Model 3, verkar bara bli sämre och sämre... snart tar de väl bort växelväljaren på höger sida också
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Model 3 spotting
Det har VW slutat med, numera är det knapparna på rattens vänstersida som styr adaptiva farthållaren.StefL skrev:Själv tycker jag VAG - som har farthållarens reglage på blinkersspaken - har en utmärkt lösning som är både logisk och lätt att lära sig. Dock kanske den skulle behöva uppdateras om den även ska klara två tryck/dragningar för att t.ex. aktivera autopilot. Jag är dock inte orolig för att behöva kunna hantera mer än en lösning eftersom jag inte kommer att ha mer än en bil - så blir det en annan variant än jag är van vid i Model 3 får jag väl helt enkelt lära om...
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Model 3 spotting
Hm, stämmer nog att det var något i den vägen på hyr-Golfen jag hade en vecka förra sommaren... Får helt enkelt medge att min bil är föråldrad, men den får rulla iaf nåt år till i min ägo.HelectriC skrev:Det har VW slutat med, numera är det knapparna på rattens vänstersida som styr adaptiva farthållaren.StefL skrev:Själv tycker jag VAG - som har farthållarens reglage på blinkersspaken - har en utmärkt lösning som är både logisk och lätt att lära sig. Dock kanske den skulle behöva uppdateras om den även ska klara två tryck/dragningar för att t.ex. aktivera autopilot. Jag är dock inte orolig för att behöva kunna hantera mer än en lösning eftersom jag inte kommer att ha mer än en bil - så blir det en annan variant än jag är van vid i Model 3 får jag väl helt enkelt lära om...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Re: Model 3 spotting
Model 3 är verkligen en kameleont. Hur snygg som helst i de flesta vinklar. Men i vissa vinklar är fronten sjukt ful enligt mitt tycke och smak. Som denna bilden, gräslig front Fler som tycker som jag? Tur den är snygg i de flesta vinklar och inte tvärtomSabbe skrev:
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019