Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Kan det ha smugit sig in en häst/båt/husvagnsägare i sekten kanske...?
Jag kommer köra djurtransport med M3. Jag behöver då räckvidd som min Leaf har idag. Kan funka med lilla batteriet men bekvämare med det större, så klart.
min poäng var att även om många har dragkrok som krav på vår M3 så är det nog få som drar släp längre sträckor ,och större släp vinter och 55kw batteri låter som nån som vill ha spänning i livet 8
Jag vet ju exakt vart jag ska och kommer inte göra resorna på vintern så om jag kommer 10-14mil med släp så är det ok.
Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
Jag tror han överskattar folks entusiasm för självkörandebilar, helt enkelt.
Det tror jag också. De flesta som jag känner skakar bara på huvudet när det gäller självkörande bilar och sånt. Det är några nördar (typ vi som hänger här) som tycker det är coolt, men de flesta struntar fullkomligt i det. De vill ha en praktisk bil som inte kostar så mycket.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Det tror jag också. De flesta som jag känner skakar bara på huvudet när det gäller självkörande bilar och sånt. Det är några nördar (typ vi som hänger här) som tycker det är coolt, men de flesta struntar fullkomligt i det. De vill ha en praktisk bil som inte kostar så mycket.
Det krävs nog ett fullt autonomt fordon för att det ska slå igenom på allvar. Dvs, hoppa in i baksätet på bilen efter krogen, "kör mig hem". Då kommer den stora massan bry sig.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Nu är han igång igen och svarar på tweets. Här pratar han om att de kanske måste gör en lansering i Kina (eller Europa) av model 3. Tycker han att det är för få reservationer även i Europa?
Förut hade han en Aero L-39 Albatross, en sovjetisk trainer som han flög själv. Han har flygcert liksom sin pappa men har inte tid att flyga längre. Notera "SpaceX"
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Jag har funderat lite på det här och om inte bilarna portioneras ut över världens utlämningsställen så kommer det bli problem mycket större än dom vi upplevt nu då mängder av den impopulära S60 skulle levereras i Sverige. Min poäng är att om alla dom första 50000 bilarna går till USA så skapar dom ett logistik problem längre fram.
Så det smartaste måste vara att skicka med så många M3 så fartygen alltid går på Max och utlämningsställen går på Max
Förutom att de vill ha de första bilarna nära fabriken för att lättare kunna åtgärda barnsjukdomar så måste de då ha bilen typgodkänd och anpassad för andra marknader än den nordamerikanska. Jag gissar att de satsar allt på att få ut den i USA först och tar andra anpassningar något senare, och att de vill ta det lite lugnt i början. Billigare att fixa ett fel på 2000 tidiga bilar än 20 000.
Så impopulär är väl inte S 60?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det gör de. Jag frågade rakt ut när jag hämtade min nya bil och sa då att 60D är ju det klart bästa alternativet för de allra flesta. Svaret var ja, det stämmer, men de tog bort det alternativet eftersom ingen köpte dessa bilar. En dålig lögn blir inte bättre bara för att den upprepas ofta. Hahahaha
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det gör de. Jag frågade rakt ut när jag hämtade min nya bil och sa då att 60D är ju det klart bästa alternativet för de allra flesta. Svaret var ja, det stämmer, men de tog bort det alternativet eftersom ingen köpte dessa bilar. En dålig lögn blir inte bättre bara för att den upprepas ofta. Hahahaha
Nej, men en tillräckligt ofta upprepad lögn kan övergå till en sanning!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
I de flesta sammanhang vill man ju ha ett billigt entry-level alternativ där sedan säljaren kan få till en upsell till ett dyrare lite häftigare alternativ. I detta fall blev entry alternativet för bra helt enkelt. Blir nog bättre med Model 3 som nog kommer ha en del begränsningar jmf med S.
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Det är inga 15kW som är låsta du har runt 62kW i 60 samt 72kW i 75
Så du får 10kW mer och dessa använder du inte till vardags utan en 75 skulle du ladda till 90% dagligen som är nästan som att ladda 60 till 100% i det dagliga
Det finns då ingen anledning att uppgradera till en 75 mer än om man behöver de där extra milen i det dagliga
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Eftersom det kostar Tesla noll att uppgradera så bör man nu sänka priset långsamt och hoppas på gratis pengar. Själv uppgraderar jag nog för runt 25-30kkr, vilket jag hoppas priset är om 2år
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Eftersom det kostar Tesla noll att uppgradera så bör man nu sänka priset långsamt och hoppas på gratis pengar. Själv uppgraderar jag nog för runt 25-30kkr, vilket jag hoppas priset är om 2år
Remuz skrev:
LarsL skrev:
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
Jag håller helt med dig om att det inte är prisvärt, men hur reagerar dom som betalat för en S75 om dom som gått via S60 i slutändan får ett bättre pris? Så jag tror att sådana reor i så fall kommer när dom flesta sålt sin S75
För övrigt är jag en väldigt nöjd ägare av den impopulära S60 den enda elbilen som har fler tillgängliga kWh en utlovat