Elon twittrar video och info
Moderator: Redaktion
Re: Elon twittrar video och info
Nja, det tror jag inte. Det är 4-hjulsdrift och performancemodellerna som dröjer. Vanliga tillbehör kommer man säkert att kunna välja fritt bland, annars kommer de inte att sälja många bilar.
Re: Elon twittrar video och info
Ja, en bil ska väl typgodkännas för drag, säkert lite tester och pappersarbete som ska till innan det blir klart. Takräcke inbillar jag mig i vart fall att det är mindre jobb med? Men vi lär få vänta ett tag i Sverige oavsett, så visst hoppas jag på dragkrok och takräcke tills det är dags för oss.Feddan skrev:Att bilar som beställts utan dragkrok kommer levereras före de som beställts med dragkrok.Jerker skrev:Jag förstår inte vad du menar med att det ska ta extra tid?Limbster skrev:Jag är mest orolig för att det kommer ta extra tid för krok och tackräcke. Annars tillhör jag de som hyllar att de gör en elbil som är lite enklare och simplare för oss som inte bryr oss om det senaste och coolaste
nöjd med min Ampera tillsvidare
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3620
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Elon twittrar video och info
Men oklart om det kommer krävas något dyrt tillval (glastak resp luftfjädring) vilket jag gissar på. Tyvärr.
Kommer nog hoppa krok. Sedan vi flyttade från hus har behovet minskat, körs cyklar ibland och båten i och ur vattnet.
Det förstnämnda kan ske på taket även om det kostar mer räckvidd, och båten kan jag få hjälp med.
Kommer nog hoppa krok. Sedan vi flyttade från hus har behovet minskat, körs cyklar ibland och båten i och ur vattnet.
Det förstnämnda kan ske på taket även om det kostar mer räckvidd, och båten kan jag få hjälp med.
Model Y LR AWD 2022
Re: Elon twittrar video och info
Är det sagt att den ska ha dragkrok?
Med tanke på hur förbukningen påverkas på en X så lär man ju på sin höjd kunna åka med lite buskar till tippen.
Cykeln kan man ju antagligen ha på takräcket till 3:an iaf.
Med tanke på hur förbukningen påverkas på en X så lär man ju på sin höjd kunna åka med lite buskar till tippen.
Cykeln kan man ju antagligen ha på takräcket till 3:an iaf.
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3620
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Elon twittrar video och info
Litar man på Elons Twitterlöften så är dragkrok utlovat.
Det är lite mera meck att sätta på räcke, hållare och lyfta upp cyklar än att fälla utkroken, häkta på stället och ställa på cykeln.
Dessutom skissar en lerig MTB ner taket en del, speciellt om det regnar.
Det är lite mera meck att sätta på räcke, hållare och lyfta upp cyklar än att fälla utkroken, häkta på stället och ställa på cykeln.
Dessutom skissar en lerig MTB ner taket en del, speciellt om det regnar.
Model Y LR AWD 2022
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Elon twittrar video och info
janni skrev:Är det sagt att den ska ha dragkrok?
Med tanke på hur förbukningen påverkas på en X så lär man ju på sin höjd kunna åka med lite buskar till tippen.
Cykeln kan man ju antagligen ha på takräcket till 3:an iaf.
Tesla Model Y
Re: Elon twittrar video och info
Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Elon twittrar video och info
Kan det ha smugit sig in en häst/båt/husvagnsägare i sekten kanske...?Smutt skrev:Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Model S90D -16
Re: Elon twittrar video och info
Du vet väl att den går fortare med drag eller hur?Smutt skrev:Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Re: Elon twittrar video och info
Dom är nog inte målgruppen för en bil som Max kan ha 75kw
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Elon twittrar video och info
Är lite smått kluven, ogillar skarpt om det inte är en HUD eller ett instrumenkluster framför föraren. Observera att jag inte kräver en HUD specifikt men någonting i synfältet framåt är extremt önskvärt. Har testat Mini med skiten i mitten och jag fullkomligt hatar det, riktigt onaturligt att titta där.
Är också medveten om att alla "Bells and Whistles" inte kommer till M3 men att kunna se hastighet, vad AP gör och vad bilen ser omkring sig känns nästan som en självklarhet när man så smått börjar kliva in i autonom körning och man ska lämna över förtroendet till bilen i sig. Utan att kunna kontrollera detta lätt kommer iaf inte jag börja lita på att bilen gör som den ska.
Visst, x antal år från nu så kommer man lita på bilen till 100% och man kan plocka bort mer och mer förarorienterat men att göra det idag känns lite väl vågat.
Jag blev fast i ICE träsket i ett par år till nu och har en ny mercedes e-klass med deras Drive Pilot som ska konkurrera med AP. Jag har HUD och det mesta tekniskt man kan smeta på den (tekniknörd som man är)
Eftersom den inte är 100% autonom utan man behöver, liksom hos AP, röra ratten emellanåt och vara beredd på diverse egenheter så är det vitalt att hela tiden ha ögonen på information från självstyrningen och detta kan INTE ligga långt utanför synfältet, reaktionstiden ökar drastiskt om så är fallet.
I dagsläget älskar jag min HUD och haft det på mina senaste två bilar. Tittar nästan aldrig bort från vägen utan infon jag behöver finns där när jag behöver den, med eller utan händer på ratten. Vad kan slå det? Jo, 100% autonom bil men det lär inte vara verklighet i lag inom kort.
Så, jag ser med spänning fram emot när M3 släpps och konfigurationen öppnas upp. Mig passar det perfekt att prestandamodellerna kommer lite senare, blir lagom till min befintliga ICE ska bytas
Men samtidigt kommer jag vara ruskigt skeptisk till om ingen info finns i synfältet framför föraren och kommer behöva provköra och känna mig för innan jag accepterar det som en -bra- lösning.
Är också medveten om att alla "Bells and Whistles" inte kommer till M3 men att kunna se hastighet, vad AP gör och vad bilen ser omkring sig känns nästan som en självklarhet när man så smått börjar kliva in i autonom körning och man ska lämna över förtroendet till bilen i sig. Utan att kunna kontrollera detta lätt kommer iaf inte jag börja lita på att bilen gör som den ska.
Visst, x antal år från nu så kommer man lita på bilen till 100% och man kan plocka bort mer och mer förarorienterat men att göra det idag känns lite väl vågat.
Jag blev fast i ICE träsket i ett par år till nu och har en ny mercedes e-klass med deras Drive Pilot som ska konkurrera med AP. Jag har HUD och det mesta tekniskt man kan smeta på den (tekniknörd som man är)
Eftersom den inte är 100% autonom utan man behöver, liksom hos AP, röra ratten emellanåt och vara beredd på diverse egenheter så är det vitalt att hela tiden ha ögonen på information från självstyrningen och detta kan INTE ligga långt utanför synfältet, reaktionstiden ökar drastiskt om så är fallet.
I dagsläget älskar jag min HUD och haft det på mina senaste två bilar. Tittar nästan aldrig bort från vägen utan infon jag behöver finns där när jag behöver den, med eller utan händer på ratten. Vad kan slå det? Jo, 100% autonom bil men det lär inte vara verklighet i lag inom kort.
Så, jag ser med spänning fram emot när M3 släpps och konfigurationen öppnas upp. Mig passar det perfekt att prestandamodellerna kommer lite senare, blir lagom till min befintliga ICE ska bytas
Men samtidigt kommer jag vara ruskigt skeptisk till om ingen info finns i synfältet framför föraren och kommer behöva provköra och känna mig för innan jag accepterar det som en -bra- lösning.
Re: Elon twittrar video och info
Jag kommer köra djurtransport med M3. Jag behöver då räckvidd som min Leaf har idag. Kan funka med lilla batteriet men bekvämare med det större, så klart.P_EL skrev:Kan det ha smugit sig in en häst/båt/husvagnsägare i sekten kanske...?Smutt skrev:Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Re: Elon twittrar video och info
Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
Vad hände med det?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Elon twittrar video och info
Tror hans medarbetare styrelse osv förklarade att det inte fick bli förseningar som med X ,så tills sist gav han sig och gick med på att släppa en bil för dom som bara vill köra Tesla så billigt som möjligt. Men dom häftiga planerna blir nog verklighet en TorsdagPontus skrev:Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Elon twittrar video och info
min poäng var att även om många har dragkrok som krav på vår M3 så är det nog få som drar släp längre sträckor ,och större släp vinter och 55kw batteri låter som nån som vill ha spänning i livet 8LarsL skrev:Jag kommer köra djurtransport med M3. Jag behöver då räckvidd som min Leaf har idag. Kan funka med lilla batteriet men bekvämare med det större, så klart.P_EL skrev:Kan det ha smugit sig in en häst/båt/husvagnsägare i sekten kanske...?Smutt skrev:Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Elon twittrar video och info
Nja, Model 3 kommer nog har betydligt mer än 102 hk (75kW). Om du tänker på 75kWh, så lär det räcka till med tanke på att tunga och stora Model X har dragkrok med så lite som 60 kWh-batteri.Smutt skrev:Dom är nog inte målgruppen för en bil som Max kan ha 75kw
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Elon twittrar video och info
Men är det nån som drar runt en häst eller husvagn genom sverige eller Europa med det batteriet?HelectriC skrev:Nja, Model 3 kommer nog har betydligt mer än 102 hk (75kW). Om du tänker på 75kWh, så lär det räcka till med tanke på att tunga och stora Model X har dragkrok med så lite som 60 kWh-batteri.Smutt skrev:Dom är nog inte målgruppen för en bil som Max kan ha 75kw
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7319
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Elon twittrar video och info
TiborBlomhall skrev:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Elon twittrar video och info
TiborBlomhall skrev:
Den glömmer inte
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Elon twittrar video och info
Jag vet ju exakt vart jag ska och kommer inte göra resorna på vintern så om jag kommer 10-14mil med släp så är det ok.Smutt skrev:min poäng var att även om många har dragkrok som krav på vår M3 så är det nog få som drar släp längre sträckor ,och större släp vinter och 55kw batteri låter som nån som vill ha spänning i livet 8LarsL skrev:Jag kommer köra djurtransport med M3. Jag behöver då räckvidd som min Leaf har idag. Kan funka med lilla batteriet men bekvämare med det större, så klart.P_EL skrev:Kan det ha smugit sig in en häst/båt/husvagnsägare i sekten kanske...?Smutt skrev:Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Re: Elon twittrar video och info
Jag tror han överskattar folks entusiasm för självkörandebilar, helt enkelt.Pontus skrev:Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
Re: Elon twittrar video och info
Det tror jag också. De flesta som jag känner skakar bara på huvudet när det gäller självkörande bilar och sånt. Det är några nördar (typ vi som hänger här) som tycker det är coolt, men de flesta struntar fullkomligt i det. De vill ha en praktisk bil som inte kostar så mycket.LarsL skrev:Jag tror han överskattar folks entusiasm för självkörandebilar, helt enkelt.Pontus skrev:Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Elon twittrar video och info
.
På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com