Elon twittrar video och info

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Pontus »

TiborBlomhall skrev:
1490639743.png
:lol:
Den glömmer inte
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av LarsL »

Smutt skrev:
LarsL skrev:
P_EL skrev:
Smutt skrev:
Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Kan det ha smugit sig in en häst/båt/husvagnsägare i sekten kanske...?
Jag kommer köra djurtransport med M3. Jag behöver då räckvidd som min Leaf har idag. Kan funka med lilla batteriet men bekvämare med det större, så klart.
min poäng var att även om många har dragkrok som krav på vår M3 så är det nog få som drar släp längre sträckor ,och större släp vinter och 55kw batteri låter som nån som vill ha spänning i livet 8 :lol:
Jag vet ju exakt vart jag ska och kommer inte göra resorna på vintern så om jag kommer 10-14mil med släp så är det ok.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av LarsL »

Pontus skrev:
Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
Jag tror han överskattar folks entusiasm för självkörandebilar, helt enkelt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
Pontus skrev:
Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
Jag tror han överskattar folks entusiasm för självkörandebilar, helt enkelt.
Det tror jag också. De flesta som jag känner skakar bara på huvudet när det gäller självkörande bilar och sånt. Det är några nördar (typ vi som hänger här) som tycker det är coolt, men de flesta struntar fullkomligt i det. De vill ha en praktisk bil som inte kostar så mycket.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av AGCF »

Bild.

På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av gellerstam »

AGCF skrev:
Bild.

På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
Svårt att avgöra bland alla pixlar, men i RC1 så ser det ut som en hel ratt upptill...
M3Ratt.jpg
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Det tror jag också. De flesta som jag känner skakar bara på huvudet när det gäller självkörande bilar och sånt. Det är några nördar (typ vi som hänger här) som tycker det är coolt, men de flesta struntar fullkomligt i det. De vill ha en praktisk bil som inte kostar så mycket.
Det krävs nog ett fullt autonomt fordon för att det ska slå igenom på allvar. Dvs, hoppa in i baksätet på bilen efter krogen, "kör mig hem". Då kommer den stora massan bry sig.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Torkel »

AGCF skrev:
På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
Vad är en 'yoke'? Jag trodde det betydde äggula. Och när jag googlade kom det upp en massa tjurar med ok :)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Jerker »

Nu är han igång igen och svarar på tweets. Här pratar han om att de kanske måste gör en lansering i Kina (eller Europa) av model 3. Tycker han att det är för få reservationer även i Europa?

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av AGCF »

Torkel skrev:
AGCF skrev:
På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
Vad är en 'yoke'? Jag trodde det betydde äggula. Och när jag googlade kom det upp en massa tjurar med ok :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Yoke_(aeronautics) Styrspak för två händer i flygplan.
Sidospår..
Elon har en G650
Bild
Förut hade han en Aero L-39 Albatross, en sovjetisk trainer som han flög själv. Han har flygcert liksom sin pappa men har inte tid att flyga längre. Notera "SpaceX"
Bild
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Jerker »

TeslaModel3AWD.PNG
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Surfaren »

Undrar vad det betyder för oss i Sverige.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Smutt »

Jag har funderat lite på det här och om inte bilarna portioneras ut över världens utlämningsställen så kommer det bli problem mycket större än dom vi upplevt nu då mängder av den impopulära S60 skulle levereras i Sverige. Min poäng är att om alla dom första 50000 bilarna går till USA så skapar dom ett logistik problem längre fram.
Så det smartaste måste vara att skicka med så många M3 så fartygen alltid går på Max och utlämningsställen går på Max
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av bylund »

Förutom att de vill ha de första bilarna nära fabriken för att lättare kunna åtgärda barnsjukdomar så måste de då ha bilen typgodkänd och anpassad för andra marknader än den nordamerikanska. Jag gissar att de satsar allt på att få ut den i USA först och tar andra anpassningar något senare, och att de vill ta det lite lugnt i början. Billigare att fixa ett fel på 2000 tidiga bilar än 20 000.

impopulär är väl inte S 60?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3587
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av jonasl »

Om nu elbilsincitamenten kommer finnas kvar i USA så kommer det finnas en poäng i att hålla så mycket som det går kvart i landet under 2018.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av lator »

bylund skrev:
impopulär är väl inte S 60?
Men det var väl det som Tesla hävdade??? :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av mati »

lator skrev:
bylund skrev:
impopulär är väl inte S 60?
Men det var väl det som Tesla hävdade??? :o
Det gör de. Jag frågade rakt ut när jag hämtade min nya bil och sa då att 60D är ju det klart bästa alternativet för de allra flesta. Svaret var ja, det stämmer, men de tog bort det alternativet eftersom ingen köpte dessa bilar. En dålig lögn blir inte bättre bara för att den upprepas ofta. Hahahaha
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av lator »

mati skrev:
lator skrev:
bylund skrev:
impopulär är väl inte S 60?
Men det var väl det som Tesla hävdade??? :o
Det gör de. Jag frågade rakt ut när jag hämtade min nya bil och sa då att 60D är ju det klart bästa alternativet för de allra flesta. Svaret var ja, det stämmer, men de tog bort det alternativet eftersom ingen köpte dessa bilar. En dålig lögn blir inte bättre bara för att den upprepas ofta. Hahahaha
Nej, men en tillräckligt ofta upprepad lögn kan övergå till en sanning! :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av LarsL »

Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.

För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av bat »

I de flesta sammanhang vill man ju ha ett billigt entry-level alternativ där sedan säljaren kan få till en upsell till ett dyrare lite häftigare alternativ. I detta fall blev entry alternativet för bra helt enkelt. Blir nog bättre med Model 3 som nog kommer ha en del begränsningar jmf med S.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av e5m1r »

LarsL skrev:
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.

För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Det är inga 15kW som är låsta du har runt 62kW i 60 samt 72kW i 75
Så du får 10kW mer och dessa använder du inte till vardags utan en 75 skulle du ladda till 90% dagligen som är nästan som att ladda 60 till 100% i det dagliga
Det finns då ingen anledning att uppgradera till en 75 mer än om man behöver de där extra milen i det dagliga
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Jerker »

Surfaren skrev:
Undrar vad det betyder för oss i Sverige.
Antagligen att när bilen kommer hit så kan vi få 4-hjulsdrift från start.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Surfaren »

Jerker skrev:
Surfaren skrev:
Undrar vad det betyder för oss i Sverige.
Antagligen att när bilen kommer hit så kan vi få 4-hjulsdrift från start.
Hoppas kan man. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Remuz »

LarsL skrev:
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.

För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Eftersom det kostar Tesla noll att uppgradera så bör man nu sänka priset långsamt och hoppas på gratis pengar. Själv uppgraderar jag nog för runt 25-30kkr, vilket jag hoppas priset är om 2år
P85D svart/svart med gratis SuC
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Elon twittrar video och info

Inlägg av Smutt »

Remuz skrev:
LarsL skrev:
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.

För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Eftersom det kostar Tesla noll att uppgradera så bör man nu sänka priset långsamt och hoppas på gratis pengar. Själv uppgraderar jag nog för runt 25-30kkr, vilket jag hoppas priset är om 2år
Remuz skrev:
LarsL skrev:
Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.

Jag håller helt med dig om att det inte är prisvärt, men hur reagerar dom som betalat för en S75 om dom som gått via S60 i slutändan får ett bättre pris? Så jag tror att sådana reor i så fall kommer när dom flesta sålt sin S75

För övrigt är jag en väldigt nöjd ägare av den impopulära S60 den enda elbilen som har fler tillgängliga kWh en utlovat
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar