Testköra model 3 före beställning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Jerker »

Nu börjar det ryktas om att Tesla ska ha model 3 bilar för testkörning i butikerna efter sommaren:

Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av StefL »

Såg precis samma sak (har vi för lite att göra som ständigt scannar nätet efter minsta nyhet...?) men jag förstår inte riktigt vad källan till detta är. Är det ett rykte inom gruppen Model3Owners eller finns det någon substans bakom?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Jerker »

StefL skrev:
Såg precis samma sak (har vi för lite att göra som ständigt scannar nätet efter minsta nyhet...?) men jag förstår inte riktigt vad källan till detta är. Är det ett rykte inom gruppen Model3Owners eller finns det någon substans bakom?
Haha! Jag sitter och jobbar vid datorn och kan inte låta bli att kolla vad som kommit upp i mitt flöde i olika kanaler.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av apkungen »

Intressant! Vet inte om jag vill provköra. Kommer längta ihjäl mig isf. Var med min kollega när han hämtade ut sin s 60 vit idag. Woow vilken bil alltså. Den känns så himla fräsch och exklusiv även i billigaste utförandet. Och den är ju riktigt snabb också. Körde p100dl förra veckan och 60 nu och visst det är ju stor skillnad men 60 känns ändå snabb, bara inte lika snabb. Sry off topic... :p
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av StefL »

Jerker skrev:
StefL skrev:
Såg precis samma sak (har vi för lite att göra som ständigt scannar nätet efter minsta nyhet...?) men jag förstår inte riktigt vad källan till detta är. Är det ett rykte inom gruppen Model3Owners eller finns det någon substans bakom?
Haha! Jag sitter och jobbar vid datorn och kan inte låta bli att kolla vad som kommit upp i mitt flöde i olika kanaler.
Jag är själv IT-konsult och sitter framför dator dagarna i ända så du kan ju räkna ut hur ofta jag scannar efter nyheter :lol:

Och jag vill iaf självklart gärna prova en bil jag du funderar på att köpa - särskilt som det med marginal kommer att vara den dyraste jag ens funderat på; mer är det dubbla mot Octavian jag kör nu...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av mati »

Är det inte samma tillförlitliga källa som spred ryktena om en HUD i Model 3?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av bullen »

Jerker skrev:
Nu börjar det ryktas om att Tesla ska ha model 3 bilar för testkörning i butikerna efter sommaren:

Dom säger inte hur långt efter sommaren....
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av LarsL »

Tror inte alls på det där. Det skulle direkt motverka Teslas syfte att prata ner M3 för att inte få fler bokningar innan. De planerar ju till och med att bara tillverka åt anställda först för att hålla barnsjukdomarna inom företaget. Inte skulle de väl då visa upp de första bilarna ute i hallarna eller hur?

Ryktet har florerat på Model 3:s Facebook sida, men då var det betaprototyperna som skulle ut till butikerna :roll: Desperat önsketänkande.
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Limbster »

Något lär Tesla få vissa upp i vartfall, jag kommer inte köpa en bil som jag inte provkört. Svårt att tänka mig att jag är i minoritet?
nöjd med min Ampera tillsvidare
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Smutt »

Limbster skrev:
Något lär Tesla få vissa upp i vartfall, jag kommer inte köpa en bil som jag inte provkört. Svårt att tänka mig att jag är i minoritet?
Jo det är du :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av LarsL »

De tycker nog det bara är bra om de som tvekar väntar lite med att beställa. Tesla vill att de första ägarna är entusiaster.
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare
Inlägg: 239
Blev medlem: 25 apr 2014 21:27
Ort: Ljugarn

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Ragnarferdinand »

Limbster skrev:
Något lär Tesla få vissa upp i vartfall, jag kommer inte köpa en bil som jag inte provkört. Svårt att tänka mig att jag är i minoritet?
+1


P84 - 2014
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Crappy »

Visa upp ja
Provköra nej, inte före årsskiftet (tror jag)
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av apkungen »

De säger väl bara att den ska gå att provköra i usa i höst och det låter väl rimligt om de ska få igång produktion i sommar. Försäljningen av model x gick väl lite segt i början och det var kanske pga att folk inte fick chansen att provköra. För att de ska säkra att folk faktiskt fullföljer sina order så är det nog ett bra drag att få ut dem till butiker innan den stora massan ska ha sina bilar i usa. Om de kommer till resten av världen och vilken tur de gör det, det får vi nog veta tidsnog.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Laban »

Elon fick frågan hur det är med reservationer från Kina på twitter, svarade:
Very few. We have yet to do a China (or Europe) launch of Model 3.
Tycker man får intrycket av att det är något de vill åtgärda, främst då Kina. Och ingenting slår att ha bilarna i butiker för titt/provkörning. Som Limbster nämnde, de flesta vill nog faktiskt provköra bilen innan köp. Speciellt när nu Tesla rör sig från entusiast mot gemene man/massmarknaden.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Bjelke »

Limbster skrev:
Något lär Tesla få vissa upp i vartfall, jag kommer inte köpa en bil som jag inte provkört. Svårt att tänka mig att jag är i minoritet?
Samma här iaf ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Limbster »

LarsL skrev:
De tycker nog det bara är bra om de som tvekar väntar lite med att beställa. Tesla vill att de första ägarna är entusiaster.
Kan nog ligga lite i det, samtidigt är detta bilen som ska ta Tesla till att bli stor producent av bilar. Jag väntar gärna något halvår extra att beställa av den enkla anledningen att jag satt så obekvämt i MS att den är helt otänkbar för mig. Fick tips om de billiga sätena istället här på forumet. Är även i behov av att provpacka barnvagn.

Läste på hemsidan: "Uppskattad leverans för nya reservationer i mitten av 2018 eller senare."

Låter nästan som att vi som lade reservation tidigt kan ha en bil om cirka ett år :D
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1370
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av thebishop »

Limbster skrev:
Något lär Tesla få vissa upp i vartfall, jag kommer inte köpa en bil som jag inte provkört. Svårt att tänka mig att jag är i minoritet?
Jag beställde min p85d efter att endast ha kört en S60 innan... ;)
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av bullen »

Jag hade aldrig suttit i en MS när jag köpte min.
O liiellebror hade jag aldrig ens sett o verkligheten.
MisterMajjo
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 feb 2017 16:03
Ort: Kungälv

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av MisterMajjo »

Limbster skrev:
Något lär Tesla få vissa upp i vartfall, jag kommer inte köpa en bil som jag inte provkört. Svårt att tänka mig att jag är i minoritet?
Samma här, jag vill även veta totalpriset innan reservationen.. :o
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5516
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av Gustafsson »

Jag hade inte heller provkört innan jag köpte. Däremot läst alla lovord i fackpressen...
Jag har däremot provkört några Roadster nu, men inte riktigt hittat rätt objekt ...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av HelectriC »

MisterMajjo skrev:
Limbster skrev:
Något lär Tesla få vissa upp i vartfall, jag kommer inte köpa en bil som jag inte provkört. Svårt att tänka mig att jag är i minoritet?
Samma här, jag vill även veta totalpriset innan reservationen.. :o
Innan reservation eller innan du låser beställningen? Självklart kommer du få ett fast pris innan du juridiskt binder dig vid ett köp, allt annat hade ju varit ytterst märkligt. Reservationsbeloppet kan du få tillbaks när du vill innan beställningen är låst.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Testköra model 3 före beställning

Inlägg av 18650 »

Det är väl inga problem att provköra innan man köper. Det är ju bara att vänta. Några av oss tycker dock att vi redan väntat för länge.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Skriv svar