M3 AWD

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare
Inlägg: 518
Blev medlem: 05 mar 2014 23:50
Ort: Lindome

M3 AWD

Inlägg av Stefan »

Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: M3 AWD

Inlägg av MEL »

Fingers crossed att AWD går att beställa vid konfigurering i Europa.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: M3 AWD

Inlägg av dstr »

Ap2 skulle vara ikapp (och förbi?) Ap1 i december. Det ser snarare ut att bli midsommar. Kanske. AWD i Europa blir nog till december 2018.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: M3 AWD

Inlägg av Bjelke »

Undrar vad problemet eg är? Bilen måste ju vara byggd för awd redan nu, alltså chassie och det måste vara byggt för det
redan från början, så vad är det som är så svårt, motor och lite drivknutar samt lite kablage och kylning, borde eg kunna
vara klart ganska snabbt, åtminstone i std och inte performance till att börja med.
Om dom anser att värstingen måste vara klar samtidigt så kan jag förstå problemet, men på den här modellen borde det
funka att gå på en fwd utan max spec direkt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: M3 AWD

Inlägg av TiborBlomhall »

Ju färre delar de behöver beställa desto större chans att alla delar är på plats när produktionen ska rulla igång. Saknas bara en enda del kan bilarna inte byggas.
Deras enda chans att få igång produktionen enligt aggressiva tidsplanen är att börja med enklaste modellen först. De andra modellerna med extra motorer kan de börja bygga sen när alla de delarna också anlänt men det blir inte lika avgörande med leveranstiderna då.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: M3 AWD

Inlägg av e5m1r »

TiborBlomhall skrev:
Ju färre delar de behöver beställa desto större chans att alla delar är på plats när produktionen ska rulla igång. Saknas bara en enda del kan bilarna inte byggas.
Deras enda chans att få igång produktionen enligt aggressiva tidsplanen är att börja med enklaste modellen först. De andra modellerna med extra motorer kan de börja bygga sen när alla de delarna också anlänt men det blir inte lika avgörande med leveranstiderna då.
Lite som Ford Model T
You can order and take delivery of any car as long as it is RWD Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: M3 AWD

Inlägg av lator »

e5m1r skrev:
TiborBlomhall skrev:
Ju färre delar de behöver beställa desto större chans att alla delar är på plats när produktionen ska rulla igång. Saknas bara en enda del kan bilarna inte byggas.
Deras enda chans att få igång produktionen enligt aggressiva tidsplanen är att börja med enklaste modellen först. De andra modellerna med extra motorer kan de börja bygga sen när alla de delarna också anlänt men det blir inte lika avgörande med leveranstiderna då.
Lite som Ford Model T
You can order and take delivery of any car as long as it is RWD Bild
And any color you want as long as you want it black!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: M3 AWD

Inlägg av mati »

Jag skulle utan problem kunna nöja mig en RWD Model 3. Så länge den har en riktig baklucka, en riktig instrumentbräda och en riktig ratt. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: M3 AWD

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Jag skulle utan problem kunna nöja mig en RWD Model 3. Så länge den har en riktig baklucka, en riktig instrumentbräda och en riktig ratt. ;)
En riktig ratt kan man nog räkna med iaf, även om den ev. blir lite spejsad med nån typ av instrument inbyggt kanske...
Dom övriga önskemålen lär inte hända som det verkar... (jo RWD blir det ju såklart, men inte resten)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar