Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av helix »

Sedan en vecka tillbaka är jag på jobbresa i Palo Alto och har lite sporadiskt hållt ögonen öppna efter Model 3, men såklart inte sett skymten av någon. Idag var jag ute och körde en sväng i samband med ett möte och bestämde mig för att ta en repa förbi Teslas huvudkontor som ligger i Palo Alto. Främst för att bara ha varit där och kollat läget. När jag svänger in på parkeringen är sjukt nog det första jag möter en Svart Model 3 som är påväg ut från parkeringsplatsen i ganska rask takt! Efter den svarta model 3:n rullar en svart Ford Focus.

Snabbt som ögat försöker jag fumla fram mobilkameran som såklart ligger i fickan. Men lyckas på något magiskt vis få fram den, starta kameran och knäppa av några halvdålig bilder genom vindrutan från den bil jag körde. Instiktivt så gjorde jag en u-sväng inne på parkering och begav mig efter focusen och model 3:n. Efter ett par hundra meter är jag ikapp ekipaget och knäpper lite nya halvskakiga bilder på distans från insidan av min bil.

Efter sisådär en kilometer på landsvägar utanför Palo Alto så stannar både Model 3 och Focusen vid vägkanten. Jag glider sakta förbi och knäpper en bild rakt från sidan som ni ser nedan. Därefter kör jag fram en bit och parkerar cirka cirka 50 meter framför Model 3. I backspegeln ser jag då att föraren i Focusen hoppar ur sin bil och hoppar in i passagerarplatsen i Model 3. Jag parkerar min bil, älgar fram till Model 3 och kommer hela vägen fram till bilen. Fönsterrutan på passagerarsidan är nerhissad och jag står bokstavligt talat 30 cm från model 3 och kikar rakt in genom sidorutan som är öppen. Snubben i passagerarsidan säger med en ganska vänlig men bestämd röst typ "no photos", "no photos", please!! Dock lyckas jag se hela interiören och skärmen. Såg tydligt hastighetsmätaren uppe i vänster hörn och det var definitivt ingen heads-up display eller någon andra skärm. Mellan sätena hade de någon form av testutrustning och en laptop. Allt gick väldigt snabbt och helt plötsligt snabbare än jag han blinka så hoppade Focus-föraren ut från Model 3, tillbaka in i sin bil och sen gjorde de en u-sväng och körde tillbaka till Huvudkontoret. När jag står där vid vägkanten lyckas jag få till någon mer bild och sen hoppar jag tillbaka i min bil och kör efter hela vägen tillbaka till kontoret där jag ser bilen försvinna in bakom en bom och vakter :mrgreen:

Allt gick väldigt snabbt och turen som Model 3 var ute på var nog inte mer än 5-7 minuter totalt. Här några av de bilderna jag lyckades fånga. Knäppte nog totalt cirka 30 bilder eller nåt sånt, men ingen av bilderna är tyvärr revolutionerande. Kul upplevelse hur som helst och kändes nästan lite som man var spion på biljakt :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av mans71 »

Coolt!
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Bjelke »

På mitt pruttiga företag där jag jobbar spärras bilderna så just nu ser jag nada :( buhuuu
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Jerker »

Ah! Underbart! Grattis till "närkontakt av 3:e graden"!

Måste vara jobbigt för testkörarna att försöka undvika att fotograferas!
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av kler »

Spännande! Coolt att du kan verifiera hastighetsmätaren.

Bjelke: kika i telefonen?
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Bjelke »

Jo det funkar ju såklart men blir inte så bra med den pytteskärmen, men nu har jag kollat in dom iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av nicklasandersson »

Häftig upplevelse, coolt att du fann dig i situationen!
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av HelectriC »

Haha, skoj! Sånt kan man ju leva på ej stund :D
Märkligt det där med interiören, antingen är dom väldigt duktiga på att dölja det som faktiskt ska komma på samtliga förseriebilar eller så blir det faktiskt så avskalat (och tråkigt?) som på de vi hittills sett.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8566
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Pontus »

Bjelke skrev:
På mitt pruttiga företag där jag jobbar spärras bilderna så just nu ser jag nada :( buhuuu
Skicka bilderna direkt till skrivaren, dom är i 3D jag lovar ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Svenssons »

Tackar för bilderna och beskrivning. Tror att vi kanske även fått förklaringen till nedvevad ruta.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Surfaren »

Sjukt! Översätta historien och skicka till Electrek?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Tror att vi kanske även fått förklaringen till nedvevad ruta.
Vad menar du?
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av helix »

Japp, riktigt kul grej som sagt. Är lite irriterad att jag inte lyckades smussla fram kameran och fånga en bild på skärmen/interiören. Det sjuka är att även om jag såg skärmen kommer jag inte riktigt ihåg hur det såg ut. Allt gick så fort.

Haha, nejtack till någon story i Elektrec. Inte något nytt på bilderna som inte visats på andra bilder som folk knäppt och som figurerat i artiklar senaste månaden på Elektrec.

Var för övrigt på fabriken i Fremont häromdagen. Coola bilar väktarna kör omkring i där 8-)

Bild
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Svenssons »

Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Tror att vi kanske även fått förklaringen till nedvevad ruta.
Vad menar du?
Att föraren snabbt ska kunna säga att inga bilder skall tas.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Tror att vi kanske även fått förklaringen till nedvevad ruta.
Vad menar du?
Att föraren snabbt ska kunna säga att inga bilder skall tas.
Ah... Samtidigt ger det ju möjlighet för en som struntar i uppmaningen att ta desto bättre bilder när ingen tonad glasruta är i vägen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
Bjelke skrev:
På mitt pruttiga företag där jag jobbar spärras bilderna så just nu ser jag nada :( buhuuu
Skicka bilderna direkt till skrivaren, dom är i 3D jag lovar ;)
Fränt, då kan jag ju ha en model 3 först av alla ju ;) :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Svenssons »

Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Tror att vi kanske även fått förklaringen till nedvevad ruta.
Vad menar du?
Att föraren snabbt ska kunna säga att inga bilder skall tas.
Ah... Samtidigt ger det ju möjlighet för en som struntar i uppmaningen att ta desto bättre bilder när ingen tonad glasruta är i vägen.
Tesla kör väl inte med tonade framrutan? Tonade framrutor hindrar inte enbart sikten in utan även sikten ut.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Tror att vi kanske även fått förklaringen till nedvevad ruta.
Vad menar du?
Att föraren snabbt ska kunna säga att inga bilder skall tas.
Ah... Samtidigt ger det ju möjlighet för en som struntar i uppmaningen att ta desto bättre bilder när ingen tonad glasruta är i vägen.
Tesla kör väl inte med tonade framrutan? Tonade framrutor hindrar inte enbart sikten in utan även sikten ut.
Alla moderna bilar har väl en viss toning i rutorna, lite lätt rökfärgade. Så när vi talar om toning här på forumet så är det utöver det och för att i princip förhindra insyn. Men den standardtoning som finns i alla rutor försämrar ju möjligheten till att ta bra bilder.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3625
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av jonasl »

Vilken grej! Snygga fälgar på bilen för övrigt.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Limbster »

Riktigt rolig läsning och bilder :D
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av erbo73 »

jonasl skrev:
Vilken grej! Snygga fälgar på bilen för övrigt.
Ja, fast likt andra Tesla krävs ju minst 21" för att helheten ska fungera.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av LarsL »

Tror/hoppas att de kör med nervevade rutor för att inte ventilationen funkar i den här prototyp inredningen. De vill inte köra omkring med den slutliga lösningen eftersom folk kommer fota den även om de säger nej.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Franz »

Jerker skrev:
Alla moderna bilar har väl en viss toning i rutorna, lite lätt rökfärgade. Så när vi talar om toning här på forumet så är det utöver det och för att i princip förhindra insyn. Men den standardtoning som finns i alla rutor försämrar ju möjligheten till att ta bra bilder.
Ett polaroidfilter kan hjälpa till väldigt mycket när man tar genom bilrutor. Det är dock bara reflektioner som försvinner men de kan vara minst lika illa...
Bild
Driver sajten Car.info
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Mickep »

inredningen och skärmen är just nu den hela graalen. Den som får en detaljerad bild på den gör årets/månadens skoop.
intressant att hastighetsvisaren syntes på skärmen, då var det som många trodde/befarade/hoppades.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Jag såg en svart Model 3 i Palo Alto idag!

Inlägg av Kilowatt »

Det är intressant att också läsa kommentarerna kring Model 3 i samband med kvartalsrapporten:

”En av våra utmaningar är att eliminera all missuppfattning kring skillnaderna mellan Model S och Model 3. Vi har sett att vissa tror att Model 3 är en ny och mer avancerad generation av Model S. Det stämmer inte”, skriver Tesla i ett brev till aktieägarna i samband med kvartalsrapporten.


Vi snackar om autonoma bilar, HUD och all möjlig ny spännande teknik och hoppas att det ska komma i 3:an. Men mer realistiskt är nog att det kommer senare och kanske i helt andra bilar?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Skriv svar