Sälja sin min plats

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Sälja sin min plats

Inlägg av Smutt »

eTron skrev:
Har en Model S sedan länge, och reserverade två st Model 3 första dagen det gick att reservera online, så bör ha en ganska bra köplats vid tanke på att jag har förtur som Model S ägare.

Tänkte sälja den ena på nåt sätt, om det finns intresse och det inte blir för mycket jobb för min del. Annars avbryter jag bara beställningen.

Online då ingår ju ingen present med bilen :(
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8566
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Sälja sin min plats

Inlägg av Pontus »

Inte hittat någon köpare än?
Jag kan erbjuda en bättre plats för en pizza eftersom jag bara bokat 1 än så länge och är ägare antar jag att en ny bokning skulle bättre plats än vad du nu har och jag vill bara ha 1 plats själv.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Verdi

Re: Sälja sin min plats

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Smutt skrev:
Och har du inget företag så blir även denna högrisk affär svår pga momssmitta
Väldigt, väldigt svårt att sia om tycker jag. Jag tror det är favorit att man inte kommer kunna göra någon större vinst, men samtidigt inte alls omöjligt att man kan göra en rejäl hacka... Allt beror på slutgiltigt pris, mottagande, ev kvalitetsproblem initialt, tilldelning till Sverige osv.

Om bilen blir oväntat bra till oväntat lågt pris (ca 400 kkr) och med få bilar till Sverige tror jag mycket väl man kan tjäna 50-100k. Dock lär det ju främst bli alla existerande Teslaägare som får den chansen. De som idag inte äger Tesla lär.väl hamna några månader efter oavsett köplats.
35 tusen dollar är ju exklusive moms och tull. Jag tror priserna i Sverige börjar norr om 500 tusen.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Sälja sin min plats

Inlägg av vigge50 »

Verdi skrev:
Legato skrev:
Smutt skrev:
Och har du inget företag så blir även denna högrisk affär svår pga momssmitta
Väldigt, väldigt svårt att sia om tycker jag. Jag tror det är favorit att man inte kommer kunna göra någon större vinst, men samtidigt inte alls omöjligt att man kan göra en rejäl hacka... Allt beror på slutgiltigt pris, mottagande, ev kvalitetsproblem initialt, tilldelning till Sverige osv.

Om bilen blir oväntat bra till oväntat lågt pris (ca 400 kkr) och med få bilar till Sverige tror jag mycket väl man kan tjäna 50-100k. Dock lär det ju främst bli alla existerande Teslaägare som får den chansen. De som idag inte äger Tesla lär.väl hamna några månader efter oavsett köplats.
35 tusen dollar är ju exklusive moms och tull. Jag tror priserna i Sverige börjar norr om 500 tusen.
I USA så ska den kosta hälften av Model S och både moms och tull ärprocentuellt, frakten kanske är samma om de inte kan förhandla ner kostnaderna när leveranserna ökar. Om en Model S idag kostar 870 000 i Sverige så borde en Model 3 kosta mindre än 500 tusen men det är såklart inte säkert.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10298
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Sälja sin min plats

Inlägg av Legato »

Verdi skrev:
Legato skrev:
Smutt skrev:
Och har du inget företag så blir även denna högrisk affär svår pga momssmitta
Väldigt, väldigt svårt att sia om tycker jag. Jag tror det är favorit att man inte kommer kunna göra någon större vinst, men samtidigt inte alls omöjligt att man kan göra en rejäl hacka... Allt beror på slutgiltigt pris, mottagande, ev kvalitetsproblem initialt, tilldelning till Sverige osv.

Om bilen blir oväntat bra till oväntat lågt pris (ca 400 kkr) och med få bilar till Sverige tror jag mycket väl man kan tjäna 50-100k. Dock lär det ju främst bli alla existerande Teslaägare som får den chansen. De som idag inte äger Tesla lär.väl hamna några månader efter oavsett köplats.
35 tusen dollar är ju exklusive moms och tull. Jag tror priserna i Sverige börjar norr om 500 tusen.
Osäker varför du citerar mitt inlägg, har aldrig sagt något om att det inte skulle vara exklusive moms och tull.

Jag förväntar mig idag ett pris på 460-480k, men skrev som sagt OM det blir ett OVÄNTAT lågt pris... Det finns ju många faktorer kvar att ta hänsyn till, bla kan Tesla hantera 3an på annat sätt än övriga modeller gällande prissättning på lokala marknader, men främsta osäkerheten är såklart dollarkursen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar