Låter märkligt man typar väl drag och allt annat samtidigt och att Elon skulle svika oss på nåt så lätt som ett drag låter märkligtLegato skrev:Väldigt intressant detta med under 100 konfigurationer.
Enda rimliga gissningen är väl att allt med prestanda kommer senare, plus att det blir väldigt mkt standardpaket.
Har ju svårt att se färre än fem färger samt att man iaf får två batterival och minst tre interiörer. Sen är frågan om de buntar ihop det mesta annat...
Typ ett premiumpaket med:
AP
Större fälgar
Skinn/syntet
HiFi
Glastak
Undrar om det också innebär att dragkrok kommer först senare tillsammans med awd, ludicrous osv osv?
Model 3 specifikationer
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 specifikationer
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Model 3 specifikationer
Eller så är det bara ett dokument för att sälja fler S, så de drog till med en riktigt lågt siffra för att få den att låta mindre lockande (just nu).
Model S85D -15, "Voltaire"
Re: Model 3 specifikationer
Dokument för att pusha Model S absolut, men vore konstigt om siffran är tagen ur luften.Seregon skrev:Eller så är det bara ett dokument för att sälja fler S, så de drog till med en riktigt lågt siffra för att få den att låta mindre lockande (just nu).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 specifikationer
Om grafiken stämmer så är batteriet 4/6 av 100kWh. Då kan man köra riktiga 35mil.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Re: Model 3 specifikationer
Tänk om Elon bara säljer 75 batteriet till priset han lovat snacka om att Tesla då är marknadsledande18650 skrev:Om grafiken stämmer så är batteriet 4/6 av 100kWh. Då kan man köra riktiga 35mil.
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Model 3 specifikationer
Nja, det är ju en mindre bil både i yta och i vikt. Den lär alltså vara snålare än Model S.18650 skrev:Om grafiken stämmer så är batteriet 4/6 av 100kWh. Då kan man köra riktiga 35mil.
Informationen är riktad till de anställda. De ska ju få leverans först och till dem kan det vara så att valen är rätt begränsade. Inget som säger att valen ändras med tiden, det är ju snarare regel att valen ändras med tiden. Frågan är vad det blir för val när vi som inte är anställda kan börja reservera våra bilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Model 3 specifikationer
Det kan skilja i hur man mäter bagageutrymme i USA och Europa också.sch123 skrev:BMW 3-serien, Audi A4 och Merc C-klass har allihopa 480 l bagageutrymme. Så Model 3 lär ju inte ha "bäst i klassen" bagageutrymme som Elon Musk sagt, men bra är det väl.
Tesla Investerare
Tesla Model 3 2019
Tesla Model 3 2019
Re: Model 3 specifikationer
De kanske gör en Henry Ford: bilen går att få i vilken färg man vill, så länge färgen är svart
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Re: Model 3 specifikationer
Tur att det finns foliering idag; det fanns det inte på T-fordens tid.StefL skrev:De kanske gör en Henry Ford: bilen går att få i vilken färg man vill, så länge färgen är svart
Re: Model 3 specifikationer
Nej - men å andra sidan har det åtskilliga gånger bevisats att påståendet om "valfri färg så längen den är svart" är en mytJerker skrev:Tur att det finns foliering idag; det fanns det inte på T-fordens tid.StefL skrev:De kanske gör en Henry Ford: bilen går att få i vilken färg man vill, så länge färgen är svart
T-Forden fanns att få i åtskilliga färger och även åtskilliga karossvarianter. Återstår att se vad vi får att välja på...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Re: Model 3 specifikationer
Off-Topic: Jag läste en roman för ett par år sedan, en slags släktkrönika (svensk) och en av personerna beställde en T-ford som kom på tåget men levererades omonterad! Undrar om man kunde köpa bilen på det sättet och därmed få den billigare? Personen i fråga hade inte fattat detta och bilen blev aldrig monterad, till hans barnbarns lycka när de många år senare sålde den till en samlare för en förmögenhet.StefL skrev:Nej - men å andra sidan har det åtskilliga gånger bevisats att påståendet om "valfri färg så längen den är svart" är en mytJerker skrev:Tur att det finns foliering idag; det fanns det inte på T-fordens tid.StefL skrev:De kanske gör en Henry Ford: bilen går att få i vilken färg man vill, så länge färgen är svart
T-Forden fanns att få i åtskilliga färger och även åtskilliga karossvarianter. Återstår att se vad vi får att välja på...
Re: Model 3 specifikationer
Ditt svar hade inget med mitt påstående att göraSvenssons skrev:Nja, det är ju en mindre bil både i yta och i vikt. Den lär alltså vara snålare än Model S.18650 skrev:Om grafiken stämmer så är batteriet 4/6 av 100kWh. Då kan man köra riktiga 35mil.
Informationen är riktad till de anställda. De ska ju få leverans först och till dem kan det vara så att valen är rätt begränsade. Inget som säger att valen ändras med tiden, det är ju snarare regel att valen ändras med tiden. Frågan är vad det blir för val när vi som inte är anställda kan börja reservera våra bilar.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Re: Model 3 specifikationer
Men HOLY COW!
om det bara är under 100 olika versioner så innebär det att det högst kan vara 5 st olika val man kan göra mellan.
Vi vet att det finns minst 4-5 färger.(vit,röd,blå,silver,svart(?))
det gör (om vi förutsätter att varje val står mellan två alternativ för att maximera antal val man kan göra)
4*2 ^ x = <100 ... x=<5. (vid x=5 blir det 4*32=128, x=4 blir det 64 val)
så förutom färgvalet blir det 4 st andra val.
Detta får mig att tro att det istället kommer bli olika paket som innehåller en mängd olika konfigurationer.
betänk att autopilot tar upp ett val om man dessutom kan välja ett mellanting ELLER så måste de börja skicka med men mängd features som standard)
säg
5-6 st olika färger
3 st olika standardpaket (dessa innefattar batteri inredning och fälgar et.c.) kan vara minsta batteri, minsta batteri med inredningsuppgradering, största batteri med inredning. motsvarar kanske premiumpaketen)
3 st teknikpaket (motsvarande basic säkerhetsfunktioner, uppgraderad förarassistans,autopilot)
2 st extra val (fri SuC ?) jag vet inte.glastak,audio?(fast det skulle kunna göras i standardpakteten)
men där tar det stopp.har svårt att tro att dragkroken kan räknas med. (brukar vara ett tillval)
fälgar och dragkrok ser jag som tillbehör (eller om man vill köpa extra belysning i trunk eller extrahjul et.c.) de skulle kunna köpas löst och monteras i efterhand.
om det bara är under 100 olika versioner så innebär det att det högst kan vara 5 st olika val man kan göra mellan.
Vi vet att det finns minst 4-5 färger.(vit,röd,blå,silver,svart(?))
det gör (om vi förutsätter att varje val står mellan två alternativ för att maximera antal val man kan göra)
4*2 ^ x = <100 ... x=<5. (vid x=5 blir det 4*32=128, x=4 blir det 64 val)
så förutom färgvalet blir det 4 st andra val.
Detta får mig att tro att det istället kommer bli olika paket som innehåller en mängd olika konfigurationer.
betänk att autopilot tar upp ett val om man dessutom kan välja ett mellanting ELLER så måste de börja skicka med men mängd features som standard)
säg
5-6 st olika färger
3 st olika standardpaket (dessa innefattar batteri inredning och fälgar et.c.) kan vara minsta batteri, minsta batteri med inredningsuppgradering, största batteri med inredning. motsvarar kanske premiumpaketen)
3 st teknikpaket (motsvarande basic säkerhetsfunktioner, uppgraderad förarassistans,autopilot)
2 st extra val (fri SuC ?) jag vet inte.glastak,audio?(fast det skulle kunna göras i standardpakteten)
men där tar det stopp.har svårt att tro att dragkroken kan räknas med. (brukar vara ett tillval)
fälgar och dragkrok ser jag som tillbehör (eller om man vill köpa extra belysning i trunk eller extrahjul et.c.) de skulle kunna köpas löst och monteras i efterhand.
Re: Model 3 specifikationer
Skulle inte glastak vara standard på M3 för att få tillräckligt med takhöjd i baksäte? Trodde det var därför som dom slutade med plåttak på SMickep skrev:Men HOLY COW!
om det bara är under 100 olika versioner så innebär det att det högst kan vara 5 st olika val man kan göra mellan.
Vi vet att det finns minst 4-5 färger.(vit,röd,blå,silver,svart(?))
det gör (om vi förutsätter att varje val står mellan två alternativ för att maximera antal val man kan göra)
4*2 ^ x = <100 ... x=<5. (vid x=5 blir det 4*32=128, x=4 blir det 64 val)
så förutom färgvalet blir det 4 st andra val.
Detta får mig att tro att det istället kommer bli olika paket som innehåller en mängd olika konfigurationer.
betänk att autopilot tar upp ett val om man dessutom kan välja ett mellanting ELLER så måste de börja skicka med men mängd features som standard)
säg
5-6 st olika färger
3 st olika standardpaket (dessa innefattar batteri inredning och fälgar et.c.) kan vara minsta batteri, minsta batteri med inredningsuppgradering, största batteri med inredning. motsvarar kanske premiumpaketen)
3 st teknikpaket (motsvarande basic säkerhetsfunktioner, uppgraderad förarassistans,autopilot)
2 st extra val (fri SuC ?) jag vet inte.glastak,audio?(fast det skulle kunna göras i standardpakteten)
men där tar det stopp.har svårt att tro att dragkroken kan räknas med. (brukar vara ett tillval)
fälgar och dragkrok ser jag som tillbehör (eller om man vill köpa extra belysning i trunk eller extrahjul et.c.) de skulle kunna köpas löst och monteras i efterhand.
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Model 3 specifikationer
Nej de är bakrutan som är över baksätet.Smutt skrev:Skulle inte glastak vara standard på M3 för att få tillräckligt med takhöjd i baksäte? Trodde det var därför som dom slutade med plåttak på SMickep skrev:Men HOLY COW!
om det bara är under 100 olika versioner så innebär det att det högst kan vara 5 st olika val man kan göra mellan.
Vi vet att det finns minst 4-5 färger.(vit,röd,blå,silver,svart(?))
det gör (om vi förutsätter att varje val står mellan två alternativ för att maximera antal val man kan göra)
4*2 ^ x = <100 ... x=<5. (vid x=5 blir det 4*32=128, x=4 blir det 64 val)
så förutom färgvalet blir det 4 st andra val.
Detta får mig att tro att det istället kommer bli olika paket som innehåller en mängd olika konfigurationer.
betänk att autopilot tar upp ett val om man dessutom kan välja ett mellanting ELLER så måste de börja skicka med men mängd features som standard)
säg
5-6 st olika färger
3 st olika standardpaket (dessa innefattar batteri inredning och fälgar et.c.) kan vara minsta batteri, minsta batteri med inredningsuppgradering, största batteri med inredning. motsvarar kanske premiumpaketen)
3 st teknikpaket (motsvarande basic säkerhetsfunktioner, uppgraderad förarassistans,autopilot)
2 st extra val (fri SuC ?) jag vet inte.glastak,audio?(fast det skulle kunna göras i standardpakteten)
men där tar det stopp.har svårt att tro att dragkroken kan räknas med. (brukar vara ett tillval)
fälgar och dragkrok ser jag som tillbehör (eller om man vill köpa extra belysning i trunk eller extrahjul et.c.) de skulle kunna köpas löst och monteras i efterhand.
Ja med så få val stiger nog priset för fort för att jag ska ha råd att köpa nått mer än basic basic modellen.. trist.. ja skulle vilja ha autopiloten
Re: Model 3 specifikationer
Ahh, du tolkar bilderna för Range som batteri medan jag kopplar det till avstånd. Är det ett mått på batteri så kommer min första mening in som kommentar på att det inte går att säga att batteriet skall vara just 4/6 av 100 kWh.18650 skrev:Ditt svar hade inget med mitt påstående att göraSvenssons skrev:Nja, det är ju en mindre bil både i yta och i vikt. Den lär alltså vara snålare än Model S.18650 skrev:Om grafiken stämmer så är batteriet 4/6 av 100kWh. Då kan man köra riktiga 35mil.
Informationen är riktad till de anställda. De ska ju få leverans först och till dem kan det vara så att valen är rätt begränsade. Inget som säger att valen ändras med tiden, det är ju snarare regel att valen ändras med tiden. Frågan är vad det blir för val när vi som inte är anställda kan börja reservera våra bilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Model 3 specifikationer
Svårt att tro att den inte ligger ensam och man kan köpa den när man vill på My TeslaKalle skrev:Nej de är bakrutan som är över baksätet.Smutt skrev:Skulle inte glastak vara standard på M3 för att få tillräckligt med takhöjd i baksäte? Trodde det var därför som dom slutade med plåttak på SMickep skrev:Men HOLY COW!
om det bara är under 100 olika versioner så innebär det att det högst kan vara 5 st olika val man kan göra mellan.
Vi vet att det finns minst 4-5 färger.(vit,röd,blå,silver,svart(?))
det gör (om vi förutsätter att varje val står mellan två alternativ för att maximera antal val man kan göra)
4*2 ^ x = <100 ... x=<5. (vid x=5 blir det 4*32=128, x=4 blir det 64 val)
så förutom färgvalet blir det 4 st andra val.
Detta får mig att tro att det istället kommer bli olika paket som innehåller en mängd olika konfigurationer.
betänk att autopilot tar upp ett val om man dessutom kan välja ett mellanting ELLER så måste de börja skicka med men mängd features som standard)
säg
5-6 st olika färger
3 st olika standardpaket (dessa innefattar batteri inredning och fälgar et.c.) kan vara minsta batteri, minsta batteri med inredningsuppgradering, största batteri med inredning. motsvarar kanske premiumpaketen)
3 st teknikpaket (motsvarande basic säkerhetsfunktioner, uppgraderad förarassistans,autopilot)
2 st extra val (fri SuC ?) jag vet inte.glastak,audio?(fast det skulle kunna göras i standardpakteten)
men där tar det stopp.har svårt att tro att dragkroken kan räknas med. (brukar vara ett tillval)
fälgar och dragkrok ser jag som tillbehör (eller om man vill köpa extra belysning i trunk eller extrahjul et.c.) de skulle kunna köpas löst och monteras i efterhand.
Ja med så få val stiger nog priset för fort för att jag ska ha råd att köpa nått mer än basic basic modellen.. trist.. ja skulle vilja ha autopiloten
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Model 3 specifikationer
Eller så kör dom väldigt enkelt; välj färg, interiör(svart skinn eller textil), autopilot ja/nej, standardutrustad eller fullspäckad. Easy peacy 4 grundval alltså
Och batteri ja, 5 då
Och batteri ja, 5 då
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Model 3 specifikationer
Det som gör mig lite orolig är om dragkroken ligger långt ner i ett paket så bilen kostar skjortan.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Model 3 specifikationer
Om man summerar detta dokument tillsammans med Elon's tidigare uttalanden så framgår det väldigt klart att det blir en väldigt väldigt enkel bil med ytterst begränsade valmöjligheter i början.
I dokumentet står det ju klart och tydligt vad bilen kommer ha för prestanda och räckvidd så alla spekulationer om olika paket med olika prestanda och olika batterier stämmer inte alls överens med detta dokument. Fri SC ser inte ut att vara ett val och fälgar är ingen "customzation" utan nånting som hängs på vid leverans. Autopilot hårdvara kommer väl vara standard på alla bilar. Kan inte tänka mig att dragkrok är ett alternativ så här tidigt. Just nu är absolut högsta prio få ut bilar.
Kvar att välja på blir några färger och interiör. Med tiden kommer alternativen garanterat utökas, men dag 1 blir det som sagt en väldigt enkel bil utan några roliga val, som kostar mindre än hälften av en Model S.
Det som är mest skrämmande är räckvidden. 215 miles är mindre än en X75 som har 237 miles enligt speccarna. I verkligheten pratar vi troligen om knappt 300 km räckvidd på sommaren och neråt 200 km på vintern.
För oss i Sverige är dock detta troligen knappast ett problemen, då den dagen bilen ska skeppas hit så finns säkert fler motor och batterialternativ samt dragkrok, men inte den 2 juni.
I dokumentet står det ju klart och tydligt vad bilen kommer ha för prestanda och räckvidd så alla spekulationer om olika paket med olika prestanda och olika batterier stämmer inte alls överens med detta dokument. Fri SC ser inte ut att vara ett val och fälgar är ingen "customzation" utan nånting som hängs på vid leverans. Autopilot hårdvara kommer väl vara standard på alla bilar. Kan inte tänka mig att dragkrok är ett alternativ så här tidigt. Just nu är absolut högsta prio få ut bilar.
Kvar att välja på blir några färger och interiör. Med tiden kommer alternativen garanterat utökas, men dag 1 blir det som sagt en väldigt enkel bil utan några roliga val, som kostar mindre än hälften av en Model S.
Det som är mest skrämmande är räckvidden. 215 miles är mindre än en X75 som har 237 miles enligt speccarna. I verkligheten pratar vi troligen om knappt 300 km räckvidd på sommaren och neråt 200 km på vintern.
För oss i Sverige är dock detta troligen knappast ett problemen, då den dagen bilen ska skeppas hit så finns säkert fler motor och batterialternativ samt dragkrok, men inte den 2 juni.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Model 3 specifikationer
Natutligtvis kommer urvalet vara litet i början, det har ju Elon sagt. Men när den kommer till Sverige och min tur i kön så antar jag att vi har det fulla spektrat. Om det inte finns dragkrok att välja så kommer jag avvakta med beställningen, hur som helst.
Re: Model 3 specifikationer
De slutsatserna går stick i stäv med vad Elon sa vid presentationen. Han nämnde räckvidden till minst 215 miles och acc 0-60 mph till under 6 sek. Han betonade att detta är minimisiffror och de ska kämpa för att förbättra dessa. Han uttryckte sig också så att de ovan nämnda siffrorna gäller basversionen. Andra versioner med mycket bättre prestanda kommer att erbjudas. Bättre prestanda kommer att kräva större batteri. Så det kommer att finnas fler versioner. Att en så simpel sak som dragkrok inte skulle finnas med från början tror jag inte på.
Här kan man höra detta uttalande:
Här kan man höra detta uttalande:
Re: Model 3 specifikationer
Hur vet du att de inte kommer olika batterier? De står bara att den kan ha mer än 215 miles, de säger inget om de finns ett eller två batterier bara att de minsta har en räckvidd på mer än 215 miles.EnTraktor skrev:Om man summerar detta dokument tillsammans med Elon's tidigare uttalanden så framgår det väldigt klart att det blir en väldigt väldigt enkel bil med ytterst begränsade valmöjligheter i början.
I dokumentet står det ju klart och tydligt vad bilen kommer ha för prestanda och räckvidd så alla spekulationer om olika paket med olika prestanda och olika batterier stämmer inte alls överens med detta dokument. Fri SC ser inte ut att vara ett val och fälgar är ingen "customzation" utan nånting som hängs på vid leverans. Autopilot hårdvara kommer väl vara standard på alla bilar. Kan inte tänka mig att dragkrok är ett alternativ så här tidigt. Just nu är absolut högsta prio få ut bilar.
Kvar att välja på blir några färger och interiör. Med tiden kommer alternativen garanterat utökas, men dag 1 blir det som sagt en väldigt enkel bil utan några roliga val, som kostar mindre än hälften av en Model S.
Det som är mest skrämmande är räckvidden. 215 miles är mindre än en X75 som har 237 miles enligt speccarna. I verkligheten pratar vi troligen om knappt 300 km räckvidd på sommaren och neråt 200 km på vintern.
För oss i Sverige är dock detta troligen knappast ett problemen, då den dagen bilen ska skeppas hit så finns säkert fler motor och batterialternativ samt dragkrok, men inte den 2 juni.
Varför är räckvidden skrämmande? Model S 60 hade en räckvidd på 210 mile soch de var många här som köpte den, om du behöver längre så bör de finnas större batteri.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Model 3 specifikationer
vigge50 skrev:Hur vet du att de inte kommer olika batterier? De står bara att den kan ha mer än 215 miles, de säger inget om de finns ett eller två batterier bara att de minsta har en räckvidd på mer än 215 miles.EnTraktor skrev:Om man summerar detta dokument tillsammans med Elon's tidigare uttalanden så framgår det väldigt klart att det blir en väldigt väldigt enkel bil med ytterst begränsade valmöjligheter i början.
I dokumentet står det ju klart och tydligt vad bilen kommer ha för prestanda och räckvidd så alla spekulationer om olika paket med olika prestanda och olika batterier stämmer inte alls överens med detta dokument. Fri SC ser inte ut att vara ett val och fälgar är ingen "customzation" utan nånting som hängs på vid leverans. Autopilot hårdvara kommer väl vara standard på alla bilar. Kan inte tänka mig att dragkrok är ett alternativ så här tidigt. Just nu är absolut högsta prio få ut bilar.
Kvar att välja på blir några färger och interiör. Med tiden kommer alternativen garanterat utökas, men dag 1 blir det som sagt en väldigt enkel bil utan några roliga val, som kostar mindre än hälften av en Model S.
Det som är mest skrämmande är räckvidden. 215 miles är mindre än en X75 som har 237 miles enligt speccarna. I verkligheten pratar vi troligen om knappt 300 km räckvidd på sommaren och neråt 200 km på vintern.
För oss i Sverige är dock detta troligen knappast ett problemen, då den dagen bilen ska skeppas hit så finns säkert fler motor och batterialternativ samt dragkrok, men inte den 2 juni.
Varför är räckvidden skrämmande? Model S 60 hade en räckvidd på 210 mile soch de var många här som köpte den, om du behöver längre så bör de finnas större batteri.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3