Model 3 specifikationer

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av 18650 »

mati skrev:
Laban skrev:
Det är väl hyfsat rimligt att anta att däck/fälgar, försäkringskostnader och dylikt bör bli betydligt billigare på Model 3 än S/X.
Den höga försäkringskostnaden på S/X beror till stor del på den felaktiga effektsiffran som Transportstyrelsen envisas med och som ligger till grund för försäkringsbolagens fantasipriser. Jag betalar mer än dubbelt så mycket i försäkring nu jämfört med min gamla P85 som var reggad med 68kW effekt. Det är trots allt i princip samma bil. Totalt orimligt. Många försäkringsbolag säger rakt ut att de inte vill försäkra Tesla. Om detta kommer att förändras i och med Model 3 återstår att se. Vi får verkligen hoppas det.
Däcken för en Tesla är inte dyrare än för andra bilar som har samma hjuldimension. Det är ju trots allt standarddäck. Model 3 kan fås med mindre hjul än Model S och därmed kommer däcken också vara något billigare.
Angående servicekostnader vet vi inte ännu, men det är inte direkt troligt att Tesla kommer att ta en lägre timpeng för service på en Model 3. Däremot så kommer reservdelarna antagligen bli något billigare.
Finns det något inlägg som på ett vettigt sätt förklarar detta med effekten? Bilen på 2.5ton gör 0-100 på 2 sekunder. Där känns ju ca 68kW mer avlägset än ca 400kW som de har specat nu. Är det så att P100D har rätt effekt och rätt höga försäkring medan S60 med lägre effekt och dieselprestanda inte åker ner i försäkringspris?
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av mati »

Det är inte alls avlägset med 68kW. Bilen kan inte leverera 300+kW längre än några sekunder eller kanske minuter. Därefter stryps effekten ganska markant.
Effekten som anges i svenska regbeviset är däremot den teoretiska sammanlagda maxeffekten av båda motorerna eller möjligen den maximala toppeffekten som batteriet kan leverera under en mycket begränsad tid. Det som angavs tidigare, och vilket är den rätta definitionen, är maxeffekten under en timme. Och då stämmer 68kW ganska bra med tanke på att man kan få ut dryga 70kWh ur ett 85kWh-batteri.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Det är inte alls avlägset med 68kW. Bilen kan inte leverera 300+kW längre än några sekunder eller kanske minuter. Därefter stryps effekten ganska markant.
Effekten som anges i svenska regbeviset är däremot den teoretiska sammanlagda maxeffekten av båda motorerna eller möjligen den maximala toppeffekten som batteriet kan leverera under en mycket begränsad tid. Det som angavs tidigare, och vilket är den rätta definitionen, är maxeffekten under en timme. Och då stämmer 68kW ganska bra med tanke på att man kan få ut dryga 70kWh ur ett 85kWh-batteri.
Men bedöms inte en fossilbil på samma sätt? Maxeffekt? det är väl den potentiella skadan man kan orsaka om man släpper lös så mycket effekt som man får betala försäkring för? Sen är ju klart risken högre om man klarar att provocera fram den höga effekten under lång tid kontra kortare, men risken är ju ändå där?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av 18650 »

mati skrev:
Det är inte alls avlägset med 68kW. Bilen kan inte leverera 300+kW längre än några sekunder eller kanske minuter. Därefter stryps effekten ganska markant.
Effekten som anges i svenska regbeviset är däremot den teoretiska sammanlagda maxeffekten av båda motorerna eller möjligen den maximala toppeffekten som batteriet kan leverera under en mycket begränsad tid. Det som angavs tidigare, och vilket är den rätta definitionen, är maxeffekten under en timme. Och då stämmer 68kW ganska bra med tanke på att man kan få ut dryga 70kWh ur ett 85kWh-batteri.
Det var en lika märklig förklaring som det låga förmånsvärdet.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Svenssons »

18650 skrev:
mati skrev:
Det är inte alls avlägset med 68kW. Bilen kan inte leverera 300+kW längre än några sekunder eller kanske minuter. Därefter stryps effekten ganska markant.
Effekten som anges i svenska regbeviset är däremot den teoretiska sammanlagda maxeffekten av båda motorerna eller möjligen den maximala toppeffekten som batteriet kan leverera under en mycket begränsad tid. Det som angavs tidigare, och vilket är den rätta definitionen, är maxeffekten under en timme. Och då stämmer 68kW ganska bra med tanke på att man kan få ut dryga 70kWh ur ett 85kWh-batteri.
Det var en lika märklig förklaring som det låga förmånsvärdet.
Det är EG-regler som bestämmer detta. Det är max effekt som kan tas ut under 30 minuter/60 minuter som skall anges. Transportstyrelsen hittar dock på egna uppgifter och summerar maxeffekten per motor utan att bry sig om att batterierna aldrig klarar av att leverera denna effekt. Min bil har t.ex. 772 hk som angiven effekt men jag kan omöjligen få ut denna effekt hur gärna jag än vill, det går inte att leverera denna effekt till bägge motorerna.


Denna tråd tar upp många detaljer om detta:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =11&t=5684

Själv har jag postat CoC för min bil som har de korrekta uppgifterna om effekt enligt gällande regler i denna post:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 50#p165170

Transportstyreslen bryr sig dock inte om gällande regelverk (man gjorde det till en början men sedan verkade man tycka synd om premiumbilar från Tyskland... och ändrade hur man registrerar Teslabilar och endast Teslabilar).
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av LarsL »

Men vi börjar ju få en tradition att inte följa EU... solcellskatt och felräknade effekter på amerikanska elbilar.
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av 18650 »

Svenssons skrev:
Det är EG-regler som bestämmer detta. Det är max effekt som kan tas ut under 30 minuter/60 minuter som skall anges. Transportstyrelsen hittar dock på egna uppgifter och summerar maxeffekten per motor utan att bry sig om att batterierna aldrig klarar av att leverera denna effekt. Min bil har t.ex. 772 hk som angiven effekt men jag kan omöjligen få ut denna effekt hur gärna jag än vill, det går inte att leverera denna effekt till bägge motorerna.


Denna tråd tar upp många detaljer om detta:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =11&t=5684

Själv har jag postat CoC för min bil som har de korrekta uppgifterna om effekt enligt gällande regler i denna post:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 50#p165170

Transportstyreslen bryr sig dock inte om gällande regelverk (man gjorde det till en början men sedan verkade man tycka synd om premiumbilar från Tyskland... och ändrade hur man registrerar Teslabilar och endast Teslabilar).
Tack, då är effekten tydligt fel angiven. FSB måste också titta på vad bilen är kapabel till när de sätter sina risker. Om det blir nya lägre effekter och premien störtdyker pga det så är ju något galet där med. Hoppas dem kommer fram till något vettigt tills M3 kommer.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av LarsL »

Skulle den här typen av led-list som Audi från dagens TeslaClubSweden hade vara något för Model 3. För jag tänker att bilen på något sätt måste kunna kommunicera med föraren om hur det står till, särskilt innan full självkörning är aktuell.

Dessutom skulle det kunna bli lite av ett space-ship med sådan här belysning i M3s minimalistiska inredning.

Bild
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Skulle den här typen av led-list som Audi från dagens TeslaClubSweden hade vara något för Model 3. För jag tänker att bilen på något sätt måste kunna kommunicera med föraren om hur det står till, särskilt innan full självkörning är aktuell.

Dessutom skulle det kunna bli lite av ett space-ship med sådan här belysning i M3s minimalistiska inredning.
Jag tycker öht att det är nåt skumt med den inredning (eller brist på inredning) som sitter i de bilar som åker runt nu. Den är inte bara minimalistisk, jag tycker att den är ful, ser ut att vara ihopsnickrad på en kaffekvart. Jag undrar om de inte döljer nåt.

Det var ju nån här på forumet som var i USA och själv fotade en 3:a och när han gick fram till den öppna sidorutan bad de honom att inte fotografera. Varför det? Fotografera vad? Det är ju ingen skillnad mot hur bilarna såg ut för ett år sedan. Så det verkar mest bara vara ett spel för gallerierna. Jag tror att den färdiga produktionsbilen kommer att se annorlunda ut i "cockpit". Elon måste ju ha nåt kvar att visa upp som får oss att häpna i juli! Det är inte likt honom annars.
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av jonasl »

Jag är inne på din linje.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av LarsL »

Det som strider emot att det skulle komma något annat i Juli är ju att bilarna kallas "reslease candidates". Som jag har förstått det så är en release candidate ungefär som en 0-serie, den ska alltså se ut exakt som den produkt som sedan kommer släppas. Att då slänga på en massa nytt och "otestat" känns konstigt, fast inte helt onaturligt i Teslas fall.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Det som strider emot att det skulle komma något annat i Juli är ju att bilarna kallas "reslease candidates". Som jag har förstått det så är en release candidate ungefär som en 0-serie, den ska alltså se ut exakt som den produkt som sedan kommer släppas. Att då slänga på en massa nytt och "otestat" känns konstigt, fast inte helt onaturligt i Teslas fall.
Ja, Elon gör ju inte som andra. Just detta att det är riktigt fult framme i kupén (ser ut som nån 70-talsinredning) talar för att det kommer nåt annat, plus att jag skulle bli riktigt förvånad om Elon inte har nåt överraskande att visa upp.
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av 18650 »

LarsL skrev:
Det som strider emot att det skulle komma något annat i Juli är ju att bilarna kallas "reslease candidates". Som jag har förstått det så är en release candidate ungefär som en 0-serie, den ska alltså se ut exakt som den produkt som sedan kommer släppas. Att då slänga på en massa nytt och "otestat" känns konstigt, fast inte helt onaturligt i Teslas fall.
När M3 fick kritik för sin interiör svarade ju Elon något i stil med att vänta tills ni får se den riktiga (space ship like) osv. Interiören som visats upp ser ju väldigt lik ut RC bilarna. Detta talar ju för att de döljer något in i det sista.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av jonasl »

Enda skillnaden jag sett är att ratten, som fortfarande är tjock som en falukorv, har fått lite små rullhjul att styra något med.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Surfaren »

jonasl skrev:
Enda skillnaden jag sett är att ratten, som fortfarande är tjock som en falukorv, har fått lite små rullhjul att styra något med.
Det är för att dom ska kunna boota om mittskärmen, vilket är viktigare nu när allt finns på den skärmen. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare
Inlägg: 518
Blev medlem: 05 mar 2014 23:50
Ort: Lindome

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Stefan »

Ny fälgar, undrar om de kommer att finnas som option?
https://twitter.com/_juanmax_/status/870743923500699648
IMG_20170603_121510.jpg
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Kalle »

http://insideevs.com/tesla-model-3-specs/

Full Tesla Model 3 spec list:
STANDARD EQUIPMENT
Price – $35,000

Standard Battery

Range: 220 miles (EPA estimated)
Supercharging rate: 130 miles of range per 30 minutes
Home charging rate: 30 miles of range per hour (240V outlet, 32A)
Deliveries begin: Fall 2017
Performance

0-60 mph: 5.6 seconds
Top speed: 130 mph
Interior

15” touchscreen display
Dual zone climate control system
FM/Internet streaming radio
Textile seating
Front center console with open storage and two USB ports
Convenience

Onboard maps and navigation
Wi-Fi and LTE internet connectivity
Keyless entry and remote climate control using the Tesla app
Voice activated controls
Bluetooth hands-free calling and media streaming
60/40 split folding rear seat to maximize cargo options
Back-up camera
Auto dimming rear-view mirror
One-touch power windows throughout
Power-adjustable side mirrors
12-volt power outlet
Safety

Full LED exterior lighting
Eight cameras, forward radar and twelve ultrasonic sensors enabling active safety technologies including collision avoidance and automatic emergency braking
Six front row and two side curtain airbags
Three-point safety belts with belt-reminders for driver and four passengers
Two LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children) attachments in second row
Electronic stability and traction control
Four-wheel antilock disc brakes with electronic parking brake
Child safety locks
Anti-theft alarm system
Tire pressure monitoring system
Warranty

Vehicle: 4 year, 50,000 mile limited warranty
Battery warranty: 8 year, 100,000 mile (120,000 mile with Long Range Battery)
OPTIONS
Long Range Battery – $9,000

Range: 310 miles
Supercharging rate: 170 miles of range per 30 minutes
Home charging rate: 37 miles of range per hour (240V outlet, 40A)
0-60 mph: 5.1 seconds
Top speed: 140 mph
Deliveries begin: July 2017
Paint

Solid Black: Standard
Midnight Silver Metallic: $1,000
Deep Blue Metallic: $1,000
Silver Metallic: $1,000
Pearl White Multi-Coat: $1,000
Red Multi-Coat: $1,000
Wheels

18” Aero: Standard
19” Sport: $1,500
Premium Upgrades Package – $5,000
Upgraded interior with additional features and premium materials.

Premium heated seating and cabin materials throughout, including open pore wood décor and two rear USBs
12-way, power adjustable front seats, steering column and side mirrors, with custom driver profiles
Premium audio system with more power, tweeters, surround speakers and subwoofer
Tinted glass roof with ultraviolet and infrared protection
Auto dimming, power folding, heated side mirrors
LED fog lamps
Center console with covered storage and docking for two smartphones
Enhanced Autopilot – $5,000
Model 3 will match speed to traffic conditions, keep within a lane, automatically change lanes, transition from one freeway to another, exit the freeway and self-park at your destination.

Additional features will roll out over time through software updates.

Full Self-Driving Capability – $3,000 (requires Enhanced Autopilot)
In the future, Model 3 will be capable of conducting trips with no action required by the person in the driver’s seat.

This feature is dependent upon extensive software validation and regulatory approval, which may vary by jurisdiction.

VEHICLE SPECIFICATIONS
Dimensions & Weight

Length: 184.8”
Width: 72.8” (76.1” with mirrors folded)
Height: 56.8”
Wheelbase: 113.2”
Track (wheel center): 62.2” front and rear
Ground clearance: 5.5”
Head room, standard: 39.6” front row, 37.7” second row
Head room, glass roof: 40.3” front row, 37.7” second row
Leg room: 42.7” front row, 35.2” second row
Shoulder room: 56.3” front row, 54.0” second row
Hip room: 53.4” front row, 52.4” second row
Seating capacity: 5 adults
Luggage capacity: 15 cubic feet
Curb weight:
3549 lbs. (Model 3)
3814 lbs. (Model 3 Long Range)
Weight distribution:
47% front, 53% rear (Model 3)
48% front, 52% rear (Model 3 Long Range)
Body

Hybrid steel/aluminum body
Drag coefficient of 0.23
Chassis

Double wishbone, virtual steer axis front suspension with coil over twin-tube shock absorbers and stabilizer bar
Independent multi-link rear suspension with twin-tube shock absorbers and stabilizer bar
Variable ratio, speed sensitive electronic power steering
Electromechanically boosted four wheel anti-lock disc brakes with electronic brake force distribution
18” Aero or 19” Sport wheels with all-season tires
Standard Accessories

240 volt NEMA 14-50 adapter
120 volt NEMA 5-15 adapter
J1772 public charging adapter
20 foot mobile connector with storage bag
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Crappy »

Jag blev lite förvånad av storleken på M3

Length: 184.8” (4694 mm)
Width: 72.8” (76.1” with mirrors folded) (1849/1933 mm)
Height: 56.8” (1443 mm)
Wheelbase: 113.2” (2876 mm)

Det där är i klass eller till och med större än S60?
S60 2013 4628mm 1865mm 1484mm 2776mm

Jag som trodde det skulle bli en "liten" bil dvs storleksmässigt som BMW 320, Audi A4
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Zalman3 »

Crappy skrev:
Jag blev lite förvånad av storleken på M3

Length: 184.8” (4694 mm)
Width: 72.8” (76.1” with mirrors folded) (1849/1933 mm)
Height: 56.8” (1443 mm)
Wheelbase: 113.2” (2876 mm)

Det där är i klass eller till och med större än S60?
S60 2013 4628mm 1865mm 1484mm 2776mm

Jag som trodde det skulle bli en "liten" bil dvs storleksmässigt som BMW 320, Audi A4
Tesla 3 469cm lång, Volvo V70 472cm lång.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Legato »

Crappy skrev:
Jag blev lite förvånad av storleken på M3

Length: 184.8” (4694 mm)
Width: 72.8” (76.1” with mirrors folded) (1849/1933 mm)
Height: 56.8” (1443 mm)
Wheelbase: 113.2” (2876 mm)

Det där är i klass eller till och med större än S60?
S60 2013 4628mm 1865mm 1484mm 2776mm

Jag som trodde det skulle bli en "liten" bil dvs storleksmässigt som BMW 320, Audi A4
Vad menar du? A4 är ju längre än båda (473 cm). Invändigt blir dock trean störst.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av mjwahl »

Jerker skrev:
LarsL skrev:
Det som strider emot att det skulle komma något annat i Juli är ju att bilarna kallas "reslease candidates". Som jag har förstått det så är en release candidate ungefär som en 0-serie, den ska alltså se ut exakt som den produkt som sedan kommer släppas. Att då slänga på en massa nytt och "otestat" känns konstigt, fast inte helt onaturligt i Teslas fall.
Ja, Elon gör ju inte som andra. Just detta att det är riktigt fult framme i kupén (ser ut som nån 70-talsinredning) talar för att det kommer nåt annat, plus att jag skulle bli riktigt förvånad om Elon inte har nåt överraskande att visa upp.
Så fult tycker jag inte att det är. Jag är rätt säker på att detta är den interiör som produktionsbilarna kommer få de närmaste åren. Det som talar för detta är att Tesla har låtit flera stora bilsajter recensera bilen och har låtit dem fota i princip alla detaljer på bilen. Jag tror också att Tesla är väldigt oroliga att göra en för bra och för snygg Model 3 eftersom den skulle på ett allvarligt sätt riskerar kanibalisera Model S-försäljningen. För att undvika detta måste Model 3 måste vara fulare, mindre attraktiv tills man har fått upp produktionen ordentligt av Model 3. Då kommer sannolikt Model S försvinna ur modellutbudet.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av Legato »

mjwahl skrev:
För att undvika detta måste Model 3 måste vara fulare, mindre attraktiv tills man har fått upp produktionen ordentligt av Model 3. Då kommer sannolikt Model S försvinna ur modellutbudet.
Tror inget är gjort medvetet fult, tror allt är gjort inom hårda kostnadsramar. Att man skulle sluta tillverka en större och dyrare sedan tror jag inte alls på, jag tror man kommer fortsätta att successivt bredda modellprogrammet även efter Y och den nya roadstern. Dock bör det väl komma en större uppdatering av S inom rimlig framtid.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av LarsL »

Uppdateringen av S behöver komma ganska snart om den ska fortsätta att vara en bättre, lite större version, av Model 3. Efter vad jag hört och sett så verkar Model 3 vara bättre på många punkter. Vem vill 2017 flytta ventilationen förhand, det är ju så 2016.
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av mjwahl »

Legato skrev:
mjwahl skrev:
För att undvika detta måste Model 3 måste vara fulare, mindre attraktiv tills man har fått upp produktionen ordentligt av Model 3. Då kommer sannolikt Model S försvinna ur modellutbudet.
Tror inget är gjort medvetet fult, tror allt är gjort inom hårda kostnadsramar. Att man skulle sluta tillverka en större och dyrare sedan tror jag inte alls på, jag tror man kommer fortsätta att successivt bredda modellprogrammet även efter Y och den nya roadstern. Dock bör det väl komma en större uppdatering av S inom rimlig framtid.
Visst är det så, jag tänkte helt fel. Det kommer såklart en uppdaterad och bättre Model S istället.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Model 3 specifikationer

Inlägg av AGCF »

LarsL skrev:
Uppdateringen av S behöver komma ganska snart om den ska fortsätta att vara en bättre, lite större version, av Model 3. Efter vad jag hört och sett så verkar Model 3 vara bättre på många punkter. Vem vill 2017 flytta ventilationen förhand, det är ju så 2016.
Det är möjligt att S och X är uppdaterad eftersom de ändrade i paketen nyligen. Men det tar väl några veckor innan de levereras ut. Som när AP2 kom.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Skriv svar