Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Rickenbacker1
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 mar 2017 17:27

Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Rickenbacker1 »

:?: En fråga,jag vet att det står 8st Superchargers vid Gävlebro när man åker norrut,vi är ofta i Stöde,har en gård där.Vi kan altså tanka vår Tesla 3 där vid färd norrut,men huru faen gör man när man kommer från Sundsvallshållet?,Jag ser inget sätt att komma över till norrgående sida med bil,man kan gå genom restaurangen,men jag tror inte att en bil,inte ens en Tesla, kan köras genom där..... :D Så,hur görs detta då?
//ÅkeN. ;)
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av EnTraktor »

Man får åka runt lite. Använd navigatorn så visar den bästa vägen - gröna vägen på kartan.

Bild
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Rickenbacker1
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 mar 2017 17:27

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Rickenbacker1 »

:!: Aha,grusvägen som man kan skymta fram när man åker förbi efter gävlebro! 8-)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av bylund »

Rickenbacker1 skrev:
:!: Aha,grusvägen som man kan skymta fram när man åker förbi efter gävlebro! 8-)
Den är asfaltsbelagd hela vägen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Bod »

GPS i Tesla leder dig rätt.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av tehjimos »

den har tidigare varit gjord av dålig asfaltsväg och resulteraded i 2 spruckna 22" fälgar för 1 år sen. Var förbi där igår och till min förvåning är södergående vägen runt till norrgående helt NY asfalt! riktigt trevligt!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Verdi

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Verdi »

tehjimos skrev:
den har tidigare varit gjord av dålig asfaltsväg och resulteraded i 2 spruckna 22" fälgar för 1 år sen. Var förbi där igår och till min förvåning är södergående vägen runt till norrgående helt NY asfalt! riktigt trevligt!
Kinafälgar eller original?
Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 09 nov 2016 23:56
Ort: Uppsala

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Frodo »

Rickenbacker1 skrev:
:!: Aha,grusvägen som man kan skymta fram när man åker förbi efter gävlebro! 8-)
Vid Sillekrog när man kommer från väster på E4:an är det grusväg för att komma upp på rätt sida vid SuC
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Verdi skrev:
tehjimos skrev:
den har tidigare varit gjord av dålig asfaltsväg och resulteraded i 2 spruckna 22" fälgar för 1 år sen. Var förbi där igår och till min förvåning är södergående vägen runt till norrgående helt NY asfalt! riktigt trevligt!
Kinafälgar eller original?
Är det de enda två alternativen du känner till?

Det var 22" Vossen-fälgar som gick sönder, så de var med största sannolikhet tillverkade i USA eller Japan.
Originalfälgarna är tillverkade i Mexico, om du nu vill göra en kvalitetsjämförelse baserad på tillverkningsland.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av apkungen »

Körde också där igår och laddade. Inga problem. Som folk säger leder gpsen en dit. Tar max 5 min extra fram och tillbaka. Träffande lem där och fick en kort men trevlig pratstund. Dragkrok hade han på bilen och hade haft det på alla sina (5?) elbilar. Coolt. När vi åkte vidare mot Stockholm kom en titanium 90D och körde om oss och han vinkade så fint till mig vilket jag självklart oxå gjorde. Sprid trevligt :)
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

apkungen skrev:
Körde också där igår och laddade. Inga problem. Som folk säger leder gpsen en dit. Tar max 5 min extra fram och tillbaka. Träffande lem där och fick en kort men trevlig pratstund. Dragkrok hade han på bilen och hade haft det på alla sina (5?) elbilar. Coolt. När vi åkte vidare mot Stockholm kom en titanium 90D och körde om oss och han vinkade så fint till mig vilket jag självklart oxå gjorde. Sprid trevligt :)
Uppdatera en som tydligen inte hänger med. :o

Kör du Tesla nu?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Bjelke »

Man vet ju aldrig med honom alltså :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av lator »

Kanske han har hittat någon som hyr ut Teslor i Stockholm nu...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av tehjimos »

Nicke Nyfiken skrev:
Verdi skrev:
tehjimos skrev:
den har tidigare varit gjord av dålig asfaltsväg och resulteraded i 2 spruckna 22" fälgar för 1 år sen. Var förbi där igår och till min förvåning är södergående vägen runt till norrgående helt NY asfalt! riktigt trevligt!
Kinafälgar eller original?
Är det de enda två alternativen du känner till?

Det var 22" Vossen-fälgar som gick sönder, så de var med största sannolikhet tillverkade i USA eller Japan.
Originalfälgarna är tillverkade i Mexico, om du nu vill göra en kvalitetsjämförelse baserad på tillverkningsland.
Skönt att man slipper svara när andra vet om de ;) :lol:
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

tehjimos skrev:
Skönt att man slipper svara när andra vet om de ;) :lol:
Ja dina Vossen stod jag och dräglade över hos gummigubben i Göteborg och han lovade att jag skulle få köpa dem, "om inte den där Stockholmaren ska ha dem" :lol:

Och det vet vi ju hur det blev med det. :evil: ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Verdi

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av Verdi »

Nicke Nyfiken skrev:
Verdi skrev:
tehjimos skrev:
den har tidigare varit gjord av dålig asfaltsväg och resulteraded i 2 spruckna 22" fälgar för 1 år sen. Var förbi där igår och till min förvåning är södergående vägen runt till norrgående helt NY asfalt! riktigt trevligt!
Kinafälgar eller original?
Är det de enda två alternativen du känner till?

Det var 22" Vossen-fälgar som gick sönder, så de var med största sannolikhet tillverkade i USA eller Japan.
Originalfälgarna är tillverkade i Mexico, om du nu vill göra en kvalitetsjämförelse baserad på tillverkningsland.
Vad är det där för attityd?

Billiga formgjutna fälgar (vanligt i t ex Kina) tenderar att spricka ganska lätt. Kvalitetsfälgar (original eller ej) brukar hålla bättre. Vad vet jag, han kanske körde väldigt fort? 22" är ju rätt stort och det blir väl högre påfrestning på såna.
Användarvisningsbild
selfish
Teslaägare
Inlägg: 272
Blev medlem: 19 dec 2015 08:42
Ort: Fjollträsk - men född i Norrbotten

Re: Hur ladda vid Gävlebro i södergående riktning?

Inlägg av selfish »

Lite roligt med attityd, för det första var det min fru som körde, så det var ingen han. Dessutom väldigt sakta, men potthålen var av modell gigantiskt slukhål. Därav skadorna på fälgarna. Jag kunde ställa en 1,5 liters petflaska i hålet och den stack knappt upp ur asfalten, så djupa var dem.

Vossen gör för övrigt riktigt fina kvalitetsfälgar till high end bilar, så dessa kan jag inte klaga på. Dessutom jäkligt snygga.

http://www.vossenwheels.com/

Nackdelen med tredjepartsfälgar är att Teslas road assistance kan inte hjälpa dig vid punktering...
P3D | Shareholder
Skriv svar