Handover party 28 juli

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Handover party 28 juli

Inlägg av Zalman3 »

Handover party for first 30 customer Model 3's on the 28th! Production grows exponentially, so Aug should be 100 cars and Sept above 1500.

Model 3 passed all regulatory requirements for production two weeks ahead of schedule. Expecting to complete SN1 on Friday

Looks like we can reach 20,000 Model 3 cars per month in Dec
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Jerker »

För mig har partyt redan börjat! Kommer att pågå fram till leveransen av min egen 3:a. :D
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av gellerstam »

Då borde inbjudan trilla in under dagen! :-)

Trevligt!
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av bylund »

gellerstam skrev:
Då borde inbjudan trilla in under dagen! :-)

Trevligt!
Du är en av de 30? :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av HelectriC »

gellerstam skrev:
Då borde inbjudan trilla in under dagen! :-)

Trevligt!
Jobbar du på Tesla i smyg utan att ha berättat nåt för oss :o
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av gellerstam »

Näääää, så är det inte. :( Men jag önskar det kom en inbjudan.....

Hur många av de som jobbar på Tesla har försaktsig är på forat? Jag har ju hängt här ett tag och läst "allt" o det är inte lättgissat vilka av er som jobbar på T.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist
Inlägg: 130
Blev medlem: 15 sep 2015 21:11
Ort: Växjö

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Silversound »

Jag skulle gissa på att eventuella Tesla-anställda här bara smyger runt i det tysta och håller sig informerade om vad nuvarande och ev framtida kunder tycker och tänker om bilarna och allt runt Tesla. Större företag har i regel policys om hur man bör använda diverse sociala medier.
Hyundai Ioniq -18
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av peken »

Jerker skrev:
För mig har partyt redan börjat! Kommer att pågå fram till leveransen av min egen 3:a. :D
Jag är lite nyfiken av vad du tänkt dig för konfig. Det kan ju påverka väntan. Den som tar snikvariant kan komma före dom som köpte reservation tidigt men väntar på att ens exakta konfig ska bli tillgänglig.

Själv vill jag ha dual-motor och det större batteriet. Men diskussioner på forumet om hur bra traction control det är på bakhjulsdrivna har fått mig att fundera åt det hållet. Det handlar ju inte bara om tid, det handlar om pengar också. Faktorn tid kanske inte påverkar oss i sverige gällande dual-motor, det vet vi ju inte än, men jag tror det kommer före det.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Zalman3 »

Tänkte beställa en snikversion, så man får den inom ett år. Bokade så snart det gick på morgonen den 1 april 2016.

Har dessutom en S, borde ligga hyfsat långt fram i kön.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Jerker »

peken skrev:
Jag är lite nyfiken av vad du tänkt dig för konfig.
Det enda jag med säkerhet vet är att jag ska ha drag. Sen "beror det på"!

Det beror på vad de olika sakerna kostar. Egentligen skulle säkert en tvåhjulsdriven vara alldeles tillräckligt för mig, men nu vistas jag på det här forumet och har fått griller i huvudet. :? Kanske det stora batteriet om det inte blir för dyrt. Så små hjul som möjligt, har jag kommit fram till, för att öka räckvidd, höja dragvikt och sänka kostnader. AP? Ja, du... Det kan jag inte bestämma mig för. Jag tycker att priserna som är på S och X för AP är galet höga. Jag kommer aldrig att hyra ut min bil ändå, så jag kan inte få tillbaka pengarna den vägen. Och behöver jag AP? Kul grej, men... Och när kommer den i så fall att bli så bra att den är värd pengarna? Röd ska den vara (inte AP, bilen). Vad blir det mer för tillval, tro? Inte nån performancevariant, det är bara snuskigt dyra leksaker.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Pontus »

gellerstam skrev:
Näääää, så är det inte. :( Men jag önskar det kom en inbjudan.....

Hur många av de som jobbar på Tesla har försaktsig är på forat? Jag har ju hängt här ett tag och läst "allt" o det är inte lättgissat vilka av er som jobbar på T.
Det är väl väldigt lätt, Sege...???
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av HelectriC »

Pontus skrev:
gellerstam skrev:
Näääää, så är det inte. :( Men jag önskar det kom en inbjudan.....

Hur många av de som jobbar på Tesla har försaktsig är på forat? Jag har ju hängt här ett tag och läst "allt" o det är inte lättgissat vilka av er som jobbar på T.
Det är väl väldigt lätt, Sege...???
:lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av chaffis75 »

Jerker skrev:

Det enda jag med säkerhet vet är att jag ska ha drag. Sen "beror det på"!

Det beror på vad de olika sakerna kostar. Egentligen skulle säkert en tvåhjulsdriven vara alldeles tillräckligt för mig, men nu vistas jag på det här forumet och har fått griller i huvudet. :? Kanske det stora batteriet om det inte blir för dyrt. Så små hjul som möjligt, har jag kommit fram till, för att öka räckvidd, höja dragvikt och sänka kostnader. AP? Ja, du... Det kan jag inte bestämma mig för. Jag tycker att priserna som är på S och X för AP är galet höga. Jag kommer aldrig att hyra ut min bil ändå, så jag kan inte få tillbaka pengarna den vägen. Och behöver jag AP? Kul grej, men... Och när kommer den i så fall att bli så bra att den är värd pengarna? Röd ska den vara (inte AP, bilen). Vad blir det mer för tillval, tro? Inte nån performancevariant, det är bara snuskigt dyra leksaker.
Låter som vi ska beställa väldigt lika bilar, de enda som skiljer är att jag verkligen vill ha AP, har adaptiv farthållare idag och de är de bästa tillbehör jag någonsin beställt på en bil tror jag. Sedan håller jag med, Tesla tar snormycket betalt för AP, när jag köpte min adaptiva farthållare på Volvon (2011) så var detta helt ny teknik som man fick betala nästan 16000 för (ett helt paket med säkerhets prylar). Med tanke på att adaptiv farthållare idag ingår både till tex nya Volvo bilar och nya "större" VW bilar så kunde de finns till ett bra pris åtminstone.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av LarsL »

Adaptiv farthållare vill jag verkligen ha... men inte till vilket pris som helst. De måste sänka prisnivåerna på de här mjukvarugrejerna på Model 3 annars kan det kvitta. Jag lägger inte lika mycket på mjukvara till min bil som vad en liten fossilbil kostar, typ.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av chaffis75 »

LarsL skrev:
Adaptiv farthållare vill jag verkligen ha... men inte till vilket pris som helst. De måste sänka prisnivåerna på de här mjukvarugrejerna på Model 3 annars kan det kvitta. Jag lägger inte lika mycket på mjukvara till min bil som vad en liten fossilbil kostar, typ.
Precis...
Kanske de är så att Tesla måste tänka om här.. med modell S och X så har de kunder som är mindre pris känsliga men med modell 3 så är den en ny kundgrupp där många är betydligt mer känsliga för priset. Personligen är modell 3 för dyr bil egentligen (vilket jag tror de är för flera modell 3 spekulanter här) men man vill ha den ändå.
Modell S och X är helt utanför mina ramar, man kanske inte ska sälja huset för en bil :D
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Jerker »

Säkerhetsdetlajer som autobroms t.ex. ingår väl även om man inte betalat för nåt av AP-alternativen. Men just adaptiv farthållare är ju sånt som man nu får med på köpet när man köper betydligt billigare bilar av andra fabrikat.

Lite besvärligt, det där, att Tesla satsat allt på en överdådigt bra drivlina, men sen saknar en hel del som är självklart att kunna få på andra bilar. Som det justerbara fästet för säkerhetsbältet som inte finns på S med som nu kommer med 3. Min fru har en Kia Rio 2014 och den har t.ex. rattvärme och kurvljus och kostade bara 130000 att köpa.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Surfaren »

chaffis75 skrev:
Modell S och X är helt utanför mina ramar, man kanske inte ska sälja huset för en bil :D
Jo, för tusan. Jag och sambon sålde huset och för pengarna som jag hade upplåsta i kåken så kunde jag köpa loss min leasade S. Och nu slipper man en massa hus- och tomtfix hela sommaren. Rekommenderas. Bild
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av danni »

De som maxade ut med 10 referrals i höstens referralprogram skulle ju få en VIP-inbjudan till något framtida event. Jag har hela tiden trott att det skulle vara lanseringseventet för Model 3, men än så länge har det inte ramlat in någon inbjudan.

"Den som gör 10 godkända värvningar kommer att få en inbjudan för sig själv och en gäst till vårt nästa Tesla-lanseringsevent."
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Surfaren »

Danni, inbjudan kommer nog torsdagen innan så att du har gott om tid att planera resan.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av chaffis75 »

Surfaren skrev:
chaffis75 skrev:
Modell S och X är helt utanför mina ramar, man kanske inte ska sälja huset för en bil :D
Jo, för tusan. Jag och sambon sålde huset och för pengarna som jag hade upplåsta i kåken så kunde jag köpa loss min leasade S. Och nu slipper man en massa hus- och tomtfix hela sommaren. Rekommenderas. Bild
mm.. ska fundera på det... :? 8-) :mrgreen:
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Limbster »

danni skrev:
De som maxade ut med 10 referrals i höstens referralprogram skulle ju få en VIP-inbjudan till något framtida event. Jag har hela tiden trott att det skulle vara lanseringseventet för Model 3, men än så länge har det inte ramlat in någon inbjudan.

"Den som gör 10 godkända värvningar kommer att få en inbjudan för sig själv och en gäst till vårt nästa Tesla-lanseringsevent."
Hoppas verkligen det kommer en inbjudan, hade varit roligt med någon från Forumet på plats :D
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Kilowatt »

danni skrev:
De som maxade ut med 10 referrals i höstens referralprogram skulle ju få en VIP-inbjudan till något framtida event. Jag har hela tiden trott att det skulle vara lanseringseventet för Model 3, men än så länge har det inte ramlat in någon inbjudan.

"Den som gör 10 godkända värvningar kommer att få en inbjudan för sig själv och en gäst till vårt nästa Tesla-lanseringsevent."
Torsdagseventet kommer ju snart?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av _TonyV »

Hoppas det kommer en snutt på Twitter från fabriks bandet när SN1 rullar ut snart...
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av Zalman3 »

Var det så även med S att SN1 rullade av bandet och man hade knappt några officiella data på bilen?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Handover party 28 juli

Inlägg av 12man »

Limbster skrev:
danni skrev:
De som maxade ut med 10 referrals i höstens referralprogram skulle ju få en VIP-inbjudan till något framtida event. Jag har hela tiden trott att det skulle vara lanseringseventet för Model 3, men än så länge har det inte ramlat in någon inbjudan.

"Den som gör 10 godkända värvningar kommer att få en inbjudan för sig själv och en gäst till vårt nästa Tesla-lanseringsevent."
Hoppas verkligen det kommer en inbjudan, hade varit roligt med någon från Forumet på plats :D
men 28:e är väl inte ett "Tesla-lanseringsevent"?
ms 76132 "Eleamore"
Skriv svar