Första 3:an!
Moderator: Redaktion
Re: Första 3:an!
Alla som har problem med misalignade kaross delar får gärna avvakta med beställningen Jag kör en Leaf och vänster bakdörr går inte att stänga utan att lyfta den lite så jag är van. Det har oerhört lite med kvalitet att göra också eftersom Leafen är en av de mest tillförlitliga bilar jag haft.
Re: Första 3:an!
Jag är nog lite korkad, men du får förklara det där för mig...Pontus skrev:Och nu lagt till Radioflyer i referalprogrammet?Jerker skrev:Det sägs ju att det var det faktum att Elon själv fick 5 barn som fick honom att prioritera X:en framför 3:an.
Re: Första 3:an!
Någon som vet eller hört något om/när de tänkt börja vintertesterna? Man får väl hoppas att det blir innan de börjar leverera till kallare klimat, som till exempel Sverige. Samtidigt kan man undra hur smidigt och ekonomiskt kostsamt det skulle vara att stoppa linan och ändra tillverkningen, om vintertesterna visar på brister först efter att de fått upp produktionen till 20 000 bilar i månaden nu i december?
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Första 3:an!
Läste om att Model 3 blivit sedd på Nya Zeeland för några veckor sedaniAkita skrev:Någon som vet eller hört något om när de tänkt börja vintertesterna? Man får väl hoppas att det blir innan de börjar leverera till kallare klimat, som till exempel Sverige. Samtidigt kan man undra hur smidigt och ekonomiskt kostsamt det skulle vara att stoppa linan och ändra tillverkningen, om vintertesterna visar på brister först efter att de fått upp poduktionen till 20 000 bilar nu i december?
Re: Första 3:an!
Man har ju en teori om att man gör vintertester i Nya Zeeland:iAkita skrev:Någon som vet eller hört något om när de tänkt börja vintertesterna? Man får väl hoppas att det blir innan de börjar leverera till kallare klimat, som till exempel Sverige. Samtidigt kan man undra hur smidigt och ekonomiskt kostsamt det skulle vara att stoppa linan och ändra tillverkningen, om vintertesterna visar på brister först efter att de fått upp poduktionen till 20 000 bilar nu i december?
https://electrek.co/2017/06/26/tesla-mo ... utside-us/
Re: Första 3:an!
Fast även det vore ju verkligen i elfte timmen, om man hade tänkt sig att faktiskt använda resultaten som input till konstruktionen av bilen.vigge50 skrev:Läste om att Model 3 blivit sedd på Nya Zeeland för några veckor sedaniAkita skrev:Någon som vet eller hört något om när de tänkt börja vintertesterna? Man får väl hoppas att det blir innan de börjar leverera till kallare klimat, som till exempel Sverige. Samtidigt kan man undra hur smidigt och ekonomiskt kostsamt det skulle vara att stoppa linan och ändra tillverkningen, om vintertesterna visar på brister först efter att de fått upp poduktionen till 20 000 bilar nu i december?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Första 3:an!
Jo, men att det skickats några Model 3 till Nya Zeeland för några veckor sedan hjälper knappast i och med att den första Model 3 redan producerats. Ok att de är beredda att chansa på kvalitén i lite högre grad än de traditionella tillverkarna, men samtidigt kan de ju inte ta testerna hur oseriöst som helst eftersom en återkallelse av hundratusentals Model 3 för ett större fel skulle riskera hela teslas ekonomi.vigge50 skrev:Läste om att Model 3 blivit sedd på Nya Zeeland för några veckor sedaniAkita skrev:Någon som vet eller hört något om när de tänkt börja vintertesterna? Man får väl hoppas att det blir innan de börjar leverera till kallare klimat, som till exempel Sverige. Samtidigt kan man undra hur smidigt och ekonomiskt kostsamt det skulle vara att stoppa linan och ändra tillverkningen, om vintertesterna visar på brister först efter att de fått upp poduktionen till 20 000 bilar nu i december?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Första 3:an!
Vintertester borde redan ha utförts för många månader sedan. Bilen är ju nu i serieproduktion. Tror inte att bilen som kom till Nya Zeeland. Dels är det på tok för sent och sedan är det ju inte direkt den kallaste platsen på klotet heller.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Första 3:an!
Jag är mest nyfiken på hur mycket "enklare" än en S den kommer att vara.
Vägljud? Plastig? Ingen klädsel på A-stolpar osv
Vägljud? Plastig? Ingen klädsel på A-stolpar osv
Re: Första 3:an!
Väntar med spänning på första demo 3an till Sverige när kan det vara rimlig att tro den kommer December?
Re: Första 3:an!
De första bilarna levereras till CA så att de inte klarar vinter är skit sammaiAkita skrev:Jo, men att det skickats några Model 3 till Nya Zeeland för några veckor sedan hjälper knappast i och med att den första Model 3 redan producerats. Ok att de är beredda att chansa på kvalitén i lite högre grad än de traditionella tillverkarna, men samtidigt kan de ju inte ta testerna hur oseriöst som helst eftersom en återkallelse av hundratusentals Model 3 för ett större fel skulle riskera hela teslas ekonomi.vigge50 skrev:Läste om att Model 3 blivit sedd på Nya Zeeland för några veckor sedaniAkita skrev:Någon som vet eller hört något om när de tänkt börja vintertesterna? Man får väl hoppas att det blir innan de börjar leverera till kallare klimat, som till exempel Sverige. Samtidigt kan man undra hur smidigt och ekonomiskt kostsamt det skulle vara att stoppa linan och ändra tillverkningen, om vintertesterna visar på brister först efter att de fått upp poduktionen till 20 000 bilar nu i december?
Givetvis kommer nån av de första CA bilar hamna annanstans på kontinenten men detta är senare bekymmer om ens bekymmer
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Första 3:an!
Skulle snarare tro Mars-april tidigast.leiflodde skrev:Väntar med spänning på första demo 3an till Sverige när kan det vara rimlig att tro den kommer December?
Re: Första 3:an!
Det tror jag också. Eller snarare maj-juni. Norge däremot tror jag kommer att se de första Model 3 ganska tidigt 2018.LarsL skrev:Skulle snarare tro Mars-april tidigast.leiflodde skrev:Väntar med spänning på första demo 3an till Sverige när kan det vara rimlig att tro den kommer December?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Första 3:an!
Frågan är ju om de kommer att leverera demobilar utanför USA tidigare än leveranserna börjar. Det skulle ju vara bra att kunna se och känna på alternativen innan man la beställningen.
De skulle ju helt klart tjäna på att göra så, iaf om de själva tror på sin policy att ha P100D som lånebilar till X och S. Alltså: Om de tror att fler skulle välja högprestandabilar bara de fick uppleva skillnaden så borde de ju ha demobilar av trean ute före beställning så att fler upplever att det är bättre att köpa dyrare bil. Det skulle ju Tesla tjäna på.
Själv skulle jag vilja sitta i bilen och uppleva skillnaden mellan olika sorters tak, eller (om det blir så) olika sorters stolar. Jag skulle vilja provköra skillnaden mellan 2- och 4-hjulsdrift osv.
De skulle ju helt klart tjäna på att göra så, iaf om de själva tror på sin policy att ha P100D som lånebilar till X och S. Alltså: Om de tror att fler skulle välja högprestandabilar bara de fick uppleva skillnaden så borde de ju ha demobilar av trean ute före beställning så att fler upplever att det är bättre att köpa dyrare bil. Det skulle ju Tesla tjäna på.
Själv skulle jag vilja sitta i bilen och uppleva skillnaden mellan olika sorters tak, eller (om det blir så) olika sorters stolar. Jag skulle vilja provköra skillnaden mellan 2- och 4-hjulsdrift osv.
Re: Första 3:an!
En orsak till att ha demobiar är ju vi som lagt 10000kr ska få lite för pengarn genom att få se bilarna före de som inte bokat.
Re: Första 3:an!
Ja, man kunde ju ha dem exklusivt för oss i turordning efter hur vi får beställa.LarsL skrev:En orsak till att ha demobiar är ju vi som lagt 10000kr ska få lite för pengarn genom att få se bilarna före de som inte bokat.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19558
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Första 3:an!
Riktiga Tesla-fans köper bilen utan att ha ens sett den först!Jerker skrev:Frågan är ju om de kommer att leverera demobilar utanför USA tidigare än leveranserna börjar. Det skulle ju vara bra att kunna se och känna på alternativen innan man la beställningen.
De skulle ju helt klart tjäna på att göra så, iaf om de själva tror på sin policy att ha P100D som lånebilar till X och S. Alltså: Om de tror att fler skulle välja högprestandabilar bara de fick uppleva skillnaden så borde de ju ha demobilar av trean ute före beställning så att fler upplever att det är bättre att köpa dyrare bil. Det skulle ju Tesla tjäna på.
Själv skulle jag vilja sitta i bilen och uppleva skillnaden mellan olika sorters tak, eller (om det blir så) olika sorters stolar. Jag skulle vilja provköra skillnaden mellan 2- och 4-hjulsdrift osv.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Första 3:an!
Jag hade lagt beställningen redan innan jag fick möjlighet att titta på den amerikanska Model X. Det var förresten samma dag som jag också satt för första gång satt i framsätet på en Tesla, åkte i baksätet på en Tesla samt körde min första elbil (Model S P90D Ludicrous)...Bjelke skrev:Riktiga Tesla-fans köper bilen utan att ha ens sett den först!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Första 3:an!
Vintertester nu lär väl vara för kalibrering. Rimligen inte för hårdvaruändringar.Svenssons skrev:Vintertester borde redan ha utförts för många månader sedan. Bilen är ju nu i serieproduktion. Tror inte att bilen som kom till Nya Zeeland. Dels är det på tok för sent och sedan är det ju inte direkt den kallaste platsen på klotet heller.
Det är väl helt ok att få en ny kalibrering inför vintern den 1:e oktober eller liknande.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Re: Första 3:an!
En annan fråga är väl när finns demobilar alls att prova? Det kan ju vara kula att åka till CA av andra anledningar också
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Första 3:an!
Nu finns en film när man snötestar lite på Nya Zeeland, så det var väl därför den spottades i Auckland
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7319
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449