Avbeställning någon?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av matbl »

Ja smaken är alltid individuell. :)

Hursom, någpn som vet hur/var man ska ange kontonummer? Eller mailar de och frågar?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av dstr »

matbl skrev:
Sen passar inte M3 våra behov, hade mer tänkt nästa generation MS och inte en sämre mindre version än dagens MS.
Sen tycker jag efter att ha kört en MS sen 2014 att förutom den elektriska drivlinan och möjligtvis lastutrymmena så är Tesla riktigt j-vla dåliga på att designa (syftar inte på utseendet) och tillverka bilar.
Själv sitter jag i valet och kvalet .

När jag köade för att få en bra köplats så trodde alla att det skulle bli performance-modellerna, som vanligt, som skulle produceras först. Min förhoppning var då att gå från en BMW M5 E60 till M3 E92 - inte till en 318.

För mig passar det med en mindre bil, då detta egentligen är min till/från-jobbet bil. Att gå från P85D till instegsmodellen för Model 3 lockar liksom inte :/
Hok
Inlägg: 365
Blev medlem: 13 jan 2015 17:37

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av Hok »

Som jag har förstått det så är det bara att vänta på att den konfiguration du vill ha blir tillgänglig. Du behåller din plats i kön. Men får naturligtvis inte en av de första Model 3. Frågan är ju också hur mycket det skiljer i tid för oss här i Sverige.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10283
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av Legato »

dstr skrev:
matbl skrev:
Sen passar inte M3 våra behov, hade mer tänkt nästa generation MS och inte en sämre mindre version än dagens MS.
Sen tycker jag efter att ha kört en MS sen 2014 att förutom den elektriska drivlinan och möjligtvis lastutrymmena så är Tesla riktigt j-vla dåliga på att designa (syftar inte på utseendet) och tillverka bilar.
Själv sitter jag i valet och kvalet .

När jag köade för att få en bra köplats så trodde alla att det skulle bli performance-modellerna, som vanligt, som skulle produceras först. Min förhoppning var då att gå från en BMW M5 E60 till M3 E92 - inte till en 318.

För mig passar det med en mindre bil, då detta egentligen är min till/från-jobbet bil. Att gå från P85D till instegsmodellen för Model 3 lockar liksom inte :/
318? Inte ens en 328 kommer ju hänga med basmodellen av Model 3 0-100. Sen känns ju allt fossilt mycket långsammare förutsatt samma accelerationstid.

Jag upplever min (långsammast möjliga) Model X med acceleration 0-100 på över 6 sekunder som snabbare än alla fossibilar jag haft (inklusive BMW M5, Lexus ISF, Jaguar F-Type).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av matbl »

Åter till frågan. Har någon här avbeställt? Hur fick ni tillbaka pengarna?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av leiflodde »

Jag fick ett mail av en Tesla gubbe och det som behövdes var ett kontonummer samt bankens IBAN-nummer sen skulle pengar finnas inom några dagar.

Fick sedan kalla fötter och behöll reservationen på denna M3 nummer 2 för framtiden.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av matbl »

Ok. Det var pusselbiten som saknades. Tack Leif.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av dstr »

Legato skrev:
318? Inte ens en 328 kommer ju hänga med basmodellen av Model 3 0-100. Sen känns ju allt fossilt mycket långsammare förutsatt samma accelerationstid.

Jag upplever min (långsammast möjliga) Model X med acceleration 0-100 på över 6 sekunder som snabbare än alla fossibilar jag haft (inklusive BMW M5, Lexus ISF, Jaguar F-Type).
Då missförstod du min liknelse jag försökte göra. Se de enbart internt inom respektive märke.
Användarvisningsbild
Wayne
Inlägg: 78
Blev medlem: 03 apr 2016 12:49
Ort: Sundbyberg

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av Wayne »

leiflodde skrev:
Jag fick ett mail av en Tesla gubbe och det som behövdes var ett kontonummer samt bankens IBAN-nummer sen skulle pengar finnas inom några dagar.

Fick sedan kalla fötter och behöll reservationen på denna M3 nummer 2 för framtiden.
Hej Leif,
Jag sitter i samma båt som dig och jag har själv funderat över samma sak men om vi reflekterar över aktiens popularitet och att folk börjar få upp ögonen för den så kan det bli rätt lätt för dig att bli av med bilen till inköpspris om du väljer att beställa den andra (i det fallet får du själv behålla "supermiljöbilsbonus" på 45.000 kronor när du införskaffar den andra bilen).
If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av leiflodde »

Tanken var i första hand en elbil till frun (tror ni hon hört ordet fossilbil?) och andra bilen var det min äldsta son som bokade en men eftersom han uteslutande flyger :o i sitt jobb behöver han ingen bil.

Men behöll som sagt reservationen på nr 2 då jag tror det är svårare att få en annan (om man nu vill det) riktig elbil om något år och då kanske det är dags att byta min S då jag uteslutande kör själva i tjänsten eller max 2 personer på helger/semester och så bör en M3 funka.

Men som sagt den som lever får se.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av Wir »

När jag avbeställde fick jag pengarna tillbaka på kontot utan att göra något extra. Reserverade/betalade med kontokort via nätet i april 2017 och avbeställde förra veckan.
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av matbl »

Ajdå. Har bytt bank och kort sedan jag reserverade.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
wLn
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 11 jun 2018 19:48

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av wLn »

Avbeställde min plats häromdagen men minns ej om det drogs 10000kr eller 1000usd back in the days. Någon som minns?
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av _TonyV »

wLn skrev:
Avbeställde min plats häromdagen men minns ej om det drogs 10000kr eller 1000usd back in the days. Någon som minns?
10k kr
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av leiflodde »

Jag har avbokat 1 st och efter någon vecka ringde Tesla upp och bad om kontonummer pengarna kom inom någon vecka.
Användarvisningsbild
Skee
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 02 aug 2017 01:01

Re: Avbeställning någon?

Inlägg av Skee »

Avbeställde för en vecka sedan, pengarna kom in på mitt konto idag.

Väntar på något med större bagage, hundar och öppet last utrymme.
Föredetta Model 3 reservatör, men köpte en Renault Zoe 41kwh Bose medans jag väntar på Model Y eller annan kombi/SUV.
Skriv svar