Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

NEJ, utan dragkrok får den vara
55
28%
JA, jag vill egentligen ha dragkrok men köper bilen i alla fall
76
39%
JA, jag behöver ingen dragkrok
65
33%
 
Antal röster: 196

chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av chaffis75 »

Jag tror också att elons svar har övertolkats men eftersom så många verkar ha övertolkat de och de skapar lite ljud i sociala medier så kan man hoppas att de når Elon och att han förtydligar svaret...

Men om de nu är så att de inte blir krok på den så minskar sannolikheten dramatiskt för att jag ska göra om min reservation till beställning för att inte tala om mina föräldrar där de till 100% inte blir beställning...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av Teslaspolen »

Om svaret blir 100% nej för Europa, då får vi väl gå ihop med likasinnade (Norska klubben? :) ) och gå i protest tills budkspet når fram i alla fall.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av chaffis75 »

Teslaspolen skrev:
Om svaret blir 100% nej för Europa, då får vi väl gå ihop med likasinnade (Norska klubben? :) ) och gå i protest tills budkspet når fram i alla fall.
Ja jag hade gärna skrivit på protest lista... Och Norge borde de lyssna på med tanke på andelen Tesla i de landet, vet dock inte hur stor del de är av Teslas totala försäljning.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av bylund »

Jag tycker han verkar beskriva bilar som byggs nu innan de går att konfigurera. Det betyder ju såklart inte att det säkert kommer dragkrok, men jag skulle ju inte säga att sannolikheten gick från 1 till 0 nu, snarare från att det nog kommer till att det kanske kommer.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av LarsL »

Om Elon är lite smart så skulle han börja med att typgodkänna Model S för dragkrok. Tror han hade kunna locka en del av dem på argalistan att köpa en Model S istället. Jag hade övervägt en begagnad om det hade gått att skruva fast en krok på den (som är godkänd!).
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av chaffis75 »

LarsL skrev:
Om Elon är lite smart så skulle han börja med att typgodkänna Model S för dragkrok. Tror han hade kunna locka en del av dem på argalistan att köpa en Model S istället. Jag hade övervägt en begagnad om det hade gått att skruva fast en krok på den (som är godkänd!).
Ja för de Europeiska marknaden vode detta nog klokt... För amerikanska tor jag inte de gör någon skillnad... De börjar bli dags att Tesla anpassar sina bilar mer till Europa nu när de börjar bli en större spelare med Modell 3.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av LarsL »

Nej, i USA använder man ju en pickup om man ska göra praktiska saker med bilen.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av Mickep »

Har för mig att pickupper är en av de bäst säljande bilar (mycket pga av det låga priset) i usa (källa: nått topgear avsnitt)
Så en elektrisk ditå vore inte helt omöjligt.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av HelectriC »

Mickep skrev:
Har för mig att pickupper är en av de bäst säljande bilar (mycket pga av det låga priset) i usa (källa: nått topgear avsnitt)
Så en elektrisk ditå vore inte helt omöjligt.
Pickups har lågt pris för att dom är väldigt billigt byggda, med gammal teknik, mer eller mindre lastbilschassimetod. Pickups har ju inte alls samma körkänsla som en bil som är byggd för persontransport och inte för tungtransport. Frågan är om det går att få till lika billig pickup i byggmetod i form av elbil?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av bonath »

Alltså nu blir man trött. Hela världen gungar, ingen dragkrok. Vi får "gruppspamma" Elons twitter så han inser att Europa KRÄVER dragkrok. Har haft Lille Lalle sex månader och skiten växer i trädgården. Saknar kroken mer än jag trodde när jag tog Leafen. Fan Jerker, detta är eländes elände...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av vigge50 »

Som sagt, det kanske bara var att det inte går att beställa nu. Enligt en medlem på Model 3 owners club så har han fått info från Javier Verdura som är VP product designer på Tesla att Model 3 kommer få dragkrok, dock ingen mer info än så.

https://model3ownersclub.com/threads/to ... post-41803
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av Bjelke »

Hoppets stjärna lyste klart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av LarsL »

bonath skrev:
Alltså nu blir man trött. Hela världen gungar, ingen dragkrok. Vi får "gruppspamma" Elons twitter så han inser att Europa KRÄVER dragkrok. Har haft Lille Lalle sex månader och skiten växer i trädgården. Saknar kroken mer än jag trodde när jag tog Leafen. Fan Jerker, detta är eländes elände...
Gå in och rösta på Twitter, det kanske syns...

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:

Gå in och rösta på Twitter, det kanske syns...

Ojdå! Nu är det 41% som vill ha drag!
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av chaffis75 »

De är ju bra även om jag tror de huvudakligen är de som vill ha krok som svarar, de som inte bryr sig svarar inte... men de är ju bara bra.....
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Grime
Inlägg: 2
Blev medlem: 02 dec 2017 12:04
Ort: Oslo
Kontakt:

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av Grime »

Hi, new member here,
As of today, we have a S75D, an eGolf and an old 2006 Audi A8. The latter is only kept due to the hook. We find the X to be so remarkably ugly compared to the S, that we bought the S and kept the A8. A Model 3 is in order, but if it can't be delivererd with the trailer hook, we'll keep the old A8 untill the Germans turn up with something. I guess we'll see a lot of interesting new models over the next couple of years.
Användarvisningsbild
perkabolo
Teslaägare
Inlägg: 227
Blev medlem: 01 aug 2017 13:00

Re: Kommer du köpa Tesla Model 3 om den inte har dragkrok?

Inlägg av perkabolo »

Renault Zoe Q210 -14
Renault Zoe R110 - 19
Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07
Tesla Model 3 LR AWD - 19
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
Skriv svar