Farthållare,finns det?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Rickenbacker1
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 mar 2017 17:27

Farthållare,finns det?

Inlägg av Rickenbacker1 »

Hej,
En liten fråga,kanske dum,men ändå,På min RAV4 finns farthållare,finnes en sådan tingest på 3:an eller måste man slanta 50.000 för att på det,typ att det ingår i det där självkörsnde möget som jag inte vill ha. 8-)
//ÅkeN Sollentuna.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av mati »

I Model S och X får man en vanlig farthållare när man inte köper till autopilot. Antagligen blir det likadant med Model 3.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av HelectriC »

Man ska inte förvänta allt för mycket av en bil som bara kostar 400 papp, manuella fönsterhissar, servolös styrning, ingen farthållare. Ska man ha dessa oerhört högteknologiska tillbehör får man slanta upp och korsa gränsen till 500 ;) det är ju trots allt bara bilar i det absoluta toppskiktet (tex Merca S-klass), som vanligtvis har saker som regnsensor, adaptiv farthållare och annat som standard, eller :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
N H
elbilist
Inlägg: 60
Blev medlem: 02 apr 2016 17:32

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av N H »

Jag tror vi ska chilla lite. Det är lite otydligt specat vad standard innehåller pch jag gissar att många tolkar fel. När Tesla skriver tex "premium heated seats all around", så tolkar en del det som att det inte blir värme i sätena alls i standard.

Jag är övertygad om att standard 3 kommer att ha stjärtvärme fram, elektriska fönsterhissar runt om, farthållare och regnsensor.
Rickenbacker1
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 mar 2017 17:27

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av Rickenbacker1 »

HelectriC skrev:
Man ska inte förvänta allt för mycket av en bil som bara kostar 400 papp, manuella fönsterhissar, servolös styrning, ingen farthållare. Ska man ha dessa oerhört högteknologiska tillbehör får man slanta upp och korsa gränsen till 500 ;) det är ju trots allt bara bilar i det absoluta toppskiktet (tex Merca S-klass), som vanligtvis har saker som regnsensor, adaptiv farthållare och annat som standard, eller :?
Du har ju humor....... :roll:
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av wector »

Är det adaptiv eller vanlig farthållare i S&X som standard?
Senast redigerad av wector, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av beef »

wector skrev:
Är det adaptiv eller vanlig farthållare i S&X som standard?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Nope, den får man tillsammans med AP-köpet.
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av ellerstrom »

Som jag förstått det är det vanlig farthållare som standard och adaptiv vid köp av AP.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av ironjack »

HelectriC skrev:
Man ska inte förvänta allt för mycket av en bil som bara kostar 400 papp, manuella fönsterhissar, servolös styrning, ingen farthållare. Ska man ha dessa oerhört högteknologiska tillbehör får man slanta upp och korsa gränsen till 500 ;) det är ju trots allt bara bilar i det absoluta toppskiktet (tex Merca S-klass), som vanligtvis har saker som regnsensor, adaptiv farthållare och annat som standard, eller :?
Audi och BMW kommer ju inte ens med blinkers ;)
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av oscfor »

ironjack skrev:
HelectriC skrev:
Man ska inte förvänta allt för mycket av en bil som bara kostar 400 papp, manuella fönsterhissar, servolös styrning, ingen farthållare. Ska man ha dessa oerhört högteknologiska tillbehör får man slanta upp och korsa gränsen till 500 ;) det är ju trots allt bara bilar i det absoluta toppskiktet (tex Merca S-klass), som vanligtvis har saker som regnsensor, adaptiv farthållare och annat som standard, eller :?
Audi och BMW kommer ju inte ens med blinkers ;)
Bild
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Farthållare,finns det?

Inlägg av oscfor »

Bild
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Skriv svar