Reservation om man flyttar utanför Europa

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av Pontus »

Fick det här svaret på hur man ska göra när flyttar till USA, känns lite riskfyllt att ta tillbaka ordern speciellt när man har med Tesla att göra :shock: :
"Hi Pontus,

It was great speaking with you today! In regards to moving your current International Model 3 reservation to a US reservation I will need you to cancel the reservation in your MyTesla account. Please sign in and follow the instructions below.

Log into your account using your MyTesla email and password. Under the Manage tab you will find the link to cancel your reservation.

If you have not logged in before, you can log in by using the email with which you reserved your Model 3 and the “Reset Password” link on the MyTesla login page. It will take approximately 15-20 business days to see your refund reflected in your account. Keep in mind your refund will process while you are still in Sweden in the original form of payment.

Once cancelled please create a new Model 3 reservation and process the payment for the US. When this is completed please send me a confirmation email. Then I can submit to match the original reservation. I look forward to helping you with your transfer. Enjoy the rest of your week.

Kind regards,

Dana Woods | Inside Sales Advisor | Las Vegas
7180 Pollock Drive, Las Vegas, NV 89119
dwoods@tesla.com
(725) 223-2434"
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av Svenssons »

Behåll den reservation och skapa ett nytt konto med en ny reservation för USA. Den internationella reservationen kan du ju nyttja när du flyttar tillbaka. Du lär antagligen inte vilja importera den amerikanska Model 3 till Europa.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av Bjelke »

Som det där ser ut så lär du väl komma sist i kön igen iaf, står ju inget om ngt annat ju :(
(Sist i jänkarnas kö sas)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av Pontus »

Bjelke skrev:
Som det där ser ut så lär du väl komma sist i kön igen iaf, står ju inget om ngt annat ju :(
(Sist i jänkarnas kö sas)
Jag fattar det som att hon skulle matcha datumet från den gamla ordern mot den amerikanska kön.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Hok
Inlägg: 365
Blev medlem: 13 jan 2015 17:37

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av Hok »

Pontus skrev:
Bjelke skrev:
Som det där ser ut så lär du väl komma sist i kön igen iaf, står ju inget om ngt annat ju :(
(Sist i jänkarnas kö sas)
Jag fattar det som att hon skulle matcha datumet från den gamla ordern mot den amerikanska kön.
Det är min tolkning också av det hon skriver. Men frågan är hur stor skillnad det blir på leveranstiden med att bara göra en ny reservation i USA och låta den Svenska vara kvar.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av bylund »

Reserverad i butik i Sverige? I så fall lär du ju bli först i USA, då deras butiker öppnade senare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av mati »

Du kan ju byta med mig, med tanke på att Tesla har flyttat min bostad till Götene, CA. Jag bor alltså numera i Kalifornien enligt min Model 3 reservation. Jag har påpekat detta och begärt en ändring så att det blir rätt, men det har inte hänt ett dyft.
Hade jag varit i din situation så hade jag bara lagt en till reservation i USA och behållit den svenska.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av Pontus »

Fick ett till mail igår:

"Hi Pontus,

I hope all is well and that you had a great weekend!

Thank you for your patience as I ensure I receive the correct information for you.

The finance department suggested contacting TechCU credit union as an alternative potential option for you. Their website is: https://www.techcu.com/Personal/Loans-a ... Financing/

Corporate informed me that you would need to cancel and re-order since we can’t transfer cross currency. However, when you order your 3 again for US you can email me the RN and I will have them update your order with the original time stamp and date. Since you have been an owner you will not lose priority. If you need help placing the new order I can assist you.

I hope you find these details well and here to help you.

Cheers,
Caitlin"


Det vill säga att det låter som att även om jag säljer min Tesla nu så kommer jag inte tappa min "förtur" i kön som jag fått som Teslaägare :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av Svenssons »

Pontus skrev:
Det vill säga att det låter som att även om jag säljer min Tesla nu så kommer jag inte tappa min "förtur" i kön som jag fått som Teslaägare :)
Sett det på några andra platser också, dvs det som spelar roll är om du var Tesla-ägare vid reservationstillfället eller ej. Det lär ju finnas en del som planerar att sälja sin Tesla när de ska köpa Model 3 så det vore lite konstigt om de skulle tappa denna fördel precis när de ska betala för Model 3. Nu tror jag dock inte det kommer att spela särskilt stor roll för leveransen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Reservation om man flyttar utanför Europa

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
Pontus skrev:
Det vill säga att det låter som att även om jag säljer min Tesla nu så kommer jag inte tappa min "förtur" i kön som jag fått som Teslaägare :)
Sett det på några andra platser också, dvs det som spelar roll är om du var Tesla-ägare vid reservationstillfället eller ej. Det lär ju finnas en del som planerar att sälja sin Tesla när de ska köpa Model 3 så det vore lite konstigt om de skulle tappa denna fördel precis när de ska betala för Model 3. Nu tror jag dock inte det kommer att spela särskilt stor roll för leveransen.
Trodde man var tvungen att ha bilen kvar tills man specat model 3 i design studion.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar