Har du någon erfarenhet av ladda på en destinations laddare utan att vara kund/gäst där?Svenssons skrev:Tesla Destinationsladdkontakt är i princip samma sak som en Wall Connector. Det är alltså en AC/växelström laddplats och vilken effekt som du kan få ut från den beror på laddaren i din bil. Normalt får du 11 kW, nyare bilar kan ha uppgraderad laddare vilket ger 16,5 kW och äldre Model S har möjlighet att köpa till en dubbelladdare och få 22 kW. Detta förutsätter att laddboxen matas med minst samma effekt.
En Supercharger är en DC/likströmsladdare som kan leverera upp till ca 125 kW, dvs betydligt snabbare och dessutom inte beroende av vilken laddare du har i bilen.
Det går normalt inte ta betalt från en Tesla Destinationsladdplats och de flesta är gratis men kräver ofta att du är kund där de har placerats. Har Tesla gett laddboxen gratis till företaget kan de vara låsta till att endast kunna ladda Tesla-bilar men annars funkar de som precis vilken annan Typ 2-laddbox som helst. De har alltid fast kabel så du behöver inte ta med en egen och de är alltså lika smidiga som Superchargers genom att det bara är att ta kabeln och koppla in den. De är dock mer till för att ladda under flera timmar än att ladda medans man är på väg någonstans.
Mer om laddning på Teslas hemsida:
https://www.tesla.com/sv_SE/charging
Teslas karta med både Superchargers och registrerade destinationsladdare (finns fler än de registrerade):
https://www.tesla.com/sv_SE/findus?redi ... %20charger
Skall ner till Italien och köra skidor men kommer inte bo på det hotellet som har DL ,men hade tänkt nyttja den när jag är där, frågan är hur hotellen ställer sig till det generellt?
Skickat från min iPhone med Tapatalk