Destinationsladdare Nova Lund

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Destinationsladdare Nova Lund

Inlägg av Generalbogge »

Två Tesla DC på gång på Nova Lund. Dessutom två nya laddstolpar (med två uttag var) för alla typer av elbilar eller hybrider. Allt verkar nästan klart. Men alla stolpar var strömlösa ikväll. Så de ska väl bara strömsättas. Och kanske ska de nya parkeringsrutorna också målas gröna precis som de gamla. Man utökar, om jag räknar rätt, från 3 till 9 laddplatser. Det är trots allt en bra utökning. Två av platserna är också "reserverade" för Tesla fordon.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: Destinationsladdare Nova Lund

Inlägg av blincoln »

Kul! Nova har verkligen behövt modernisera sina laddplatser. Perfekt för inresta. Hoppas de har 32A!
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
spacemoose
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 10 aug 2016 16:19
Ort: Eslöv

Re: Destinationsladdare Nova Lund

Inlägg av spacemoose »

Trevligt! :) Det har knappast varit värt besväret att hala fram laddkabeln tidigare såvida inte frugan är med och man blir medsläpad en halvdag i butikerna...
Model 3 SR+ Refresh 2021.
Model S 90D 2016 - såld.
Användarvisningsbild
stefansjo
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 aug 2015 19:55
Ort: Bjärred

Re: Destinationsladdare Nova Lund

Inlägg av stefansjo »

Fungerade fint idag. Bild
2016-02-29- S 85D | Pärlvit Multi-Coat-färg | Panorama | NextGen | Autopilot | Premium Interiör |
Användarvisningsbild
spacemoose
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 10 aug 2016 16:19
Ort: Eslöv

Re: Destinationsladdare Nova Lund

Inlägg av spacemoose »

Svängde förbi de nya destinationsladdarna i helgen bara för att se skapelsen :) Båda platserna var upptagna av fossilare...
Där och då (trots att jag inte behövde ladda) kom jag plötsligt på en massa elaka saker att göra. :evil:
Model 3 SR+ Refresh 2021.
Model S 90D 2016 - såld.
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Destinationsladdare Nova Lund

Inlägg av Generalbogge »

spacemoose skrev:
Svängde förbi de nya destinationsladdarna i helgen bara för att se skapelsen :) Båda platserna var upptagna av fossilare...
Där och då (trots att jag inte behövde ladda) kom jag plötsligt på en massa elaka saker att göra. :evil:
Ja, det behöver verkligen bli bättre skyltning där nu. Har hört flera som verkar ställa sig där bara för att "det finns inga skyltar som förbjuder fossilbilar", och då (i vissa fall) trots att det finns lediga platser strax i närheten.
Model S 90D -2017 Titanium
Skriv svar