Laddning Landvetter.

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hencjo
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 12 okt 2017 14:56
Ort: Härryda (Landvetter Göteborg flygplats)

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av hencjo »

Xmag skrev:
hencjo skrev:
Jag brukar snegla på platserna med laddning i parkeringshus P4 och har aldrig sett en ledig plats. Jag hade gärna sett att de låg längst bort från trapphuset på plan 4 istället.
Låter inte hoppfullt. Hade gärna haft fulladdat när ja skall åka hem...
Förstår det. Om ni skall tillbaka till Stockholm borde ni klara er på 20-25kwh till Ulricehamn så kan ni ladda upp bilen där. Finns även gratis Chademo (32kw) på Okq8 flygplatsmotet.
Användarvisningsbild
Swahn77
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 01 okt 2016 16:12
Ort: Växjö

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av Swahn77 »

Står på parkitsmart sedan i lördags, har ca 30 % kvar nu. Tog sista lediga platsen när jag kom och det var vid stolpen som inte fungerade. De övriga platserna, 9 st, så var hälften upptagna av ej laddningsbara bilar och där fungerar alla uttag. Har mejlat p bolaget om detta och de skall försöka laga stolpen men ännu har inget hänt, bilen står inkopplad. Kanske batteriet klarar sig till nästa söndag. Hade varit skönt att kunna köra raka vägen hem efter 12 timmars flyg med familjen. Frågan är hur det funkar med bärgning i ett garage..., hoppas slippa testa!
Model S P85D - 15, vit.
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av Xmag »

Ja, Nu har jag facit i hand. Alla laddplatser i P4 avstängda med band och koner och lappar om P-förbud från 21:a. Några bilar som laddade ändå. Vissa instängda med band. Kanske hade det parkerat innan avstängningen.
Detta är katastrofdåligt av Swedavia. Jag visste att jag inte var garanterad nån plats men valde att betala lite mer för att få möjligheten i alla fall. Ingen info om detta vid bokninstillfället. Så här kan man göra med hybridbilar, där laddning är ”Nice to have”. I Teslan är det ju ett måste och msn måste kunna få info om vad som gäller. Riktigt uselt av Swedavia. Nu klarar jag mig med nöd och näppe till Ulricehamn (tror jag) men hemresan tar mycket längre tid än nödvändigt.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av Xmag »

Så skyter det med detta och samtidigt struntar de i att göra det enkelt att ta elbil till flygplatsen...
99017EDF-66D1-4E3E-8016-3CA16946E1E6.jpeg
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Nikke
Teslaägare
Inlägg: 116
Blev medlem: 07 jan 2017 18:28
Ort: Malmö

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av Nikke »

Har haft mail dialog med Swedavia om Uttag på Sturup. Slutade med att de skrev att de inte hade några planer på att bygga fler uttag, de har sex stycken idag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model S 90D HW2. Alla tillval utom extra säten.
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av Xmag »

Skickade ett klagomejl till Svedavia eftersom mitt plan blev sent och jag hade tid över. Vet inte om jag uppfann ett nytt ord men jag skrev att vad de gjorde var ”Elbilsförsvårande”.
Senast redigerad av Xmag, redigerad totalt 1 gånger.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av Xmag »

Rätt besviken faktiskt att man inte vet om man kan ladda eller ej när man behöver. Kommer garanterat att se över andra parkeringsaltetnstiv i framtiden och dessutom spara en slant...
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av Xmag »

Nu, en vecka efter jag skickat klagomailet om att alla laddplatser var avstängda och otillgängliga utan att sådan info fanns tillgänglig när jag bokade har jag hört precis ingenting från Swedavia...Uruselt!
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 06 jun 2017 20:29

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av mathiaso »

Har de installerat nya laddare på P4? Många teslor som laddade, hade lite bråttom
så jag hann inte kolla hur många laddaren de hade, men uppskattningsvis 10 som laddade.
3B5DBE30-5EFD-45A6-A94D-03AEF8EC8400.jpeg
Model Y Long Range 2023
Model 3 Long Range 2021
Användarvisningsbild
danielo
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 06 apr 2015 20:51

Re: Laddning Landvetter.

Inlägg av danielo »

Numera finns även ett gäng laddplatser på långtidsparkeringen!
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Laddning Landvetter.

Inlägg av Herr X »

Kopplade in mig på en av laddboxarna på Landvetter och började ladda, men den slog av efter en liten stund och rapporterade ”check power source”.
Någon som har koll på varför och om det finns något man kan göra för att faktiskt kunna ladda på Landvetter? Ladda med lägre effekt?

Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Skriv svar