Översikt destination chargers

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Översikt destination chargers

Inlägg av HelectriC »

Är det någon som har en bra översikt/karta på hotell med destination chargers i Tyskland? Svårt att planera med den listan som ligger på Teslas hemsida. Orkar liksom inte plotta in alla separat. Eller får kanske sätta mig i bilen, med det känns ju också lite avigt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av blincoln »

Saknar också en bra lösning på detta. hotels.com införde nyligen ett filter för elbilsladdning, vilket också fungerar på deras karta. Vet inte hur praktiskt det är. ABRP visar också destinationsladdare om man zoomar in tillräckligt, men inte hotell.

Jag har försökt få tillgång till hotels.com's API för att kunna länka till hotell nära laddning från ABRP, men de vill inte - gissar att de hellre vill dra trafiken direkt till deras egen site.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av vigge50 »

Om du går in på Teslas hemsida med mobilen så får du en lista men på datorn under "Hitta oss" så får du upp en karta där du kan välja endast destination chargers.
Användarvisningsbild
X-Model
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 16 apr 2016 18:37

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av X-Model »

Om du tittar på PlugShare och ställer in filtret på endast "Tesla" så visar den väldigt många destinationsladdare.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av HelectriC »

X-Model skrev:
Om du tittar på PlugShare och ställer in filtret på endast "Tesla" så visar den väldigt många destinationsladdare.
Ja, det ser ut att vara enklaste metoden. Tackar!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 13 jan 2015 02:05
Ort: Järfälla

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av jtesla »

Vet inte om jag missar något uppenbart, men på Teslas hemsida finns ju en karta.
https://www.tesla.com/sv_SE/findus?redirect=no
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av leiflodde »

Sitter just nu själva i Husum Tyskland på påskresa och hittade mitt hotell på Tesals hemsida men på ABR finns många fler laddmöjligheter.

Testa ABR på ex Husum (Tyskland) så syns många fler laddstolpar :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av bylund »

jtesla skrev:
Vet inte om jag missar något uppenbart, men på Teslas hemsida finns ju en karta.
https://www.tesla.com/sv_SE/findus?redirect=no
Fast det finns ju fler destinationsladdare än just Teslas.
Fast skriver man "destination chargers" snarare än destinationsladdare så är det ju rimligt att anta att man menar just Teslas, och inte hotell med laddare i allmänhet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare
Inlägg: 280
Blev medlem: 07 okt 2016 10:55

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av Rennwagen »

Har varit en sväng i Danmark, Tyskland, Frankrike, Belgien och det är förvånande vad många hotell som har Tesla Destinationchargers utan att de är med på Teslas hemsida, plugshare, ABR eller andra ställen. Ofta är de precis vid entrén och sällan upptagna. Jag tycker att frågan hänger kvar relativt obesvarad; vilken är bästa appen / siten för att finna alla dessa? (givetvis svårt om hotellägarna aldrig rapporterar att de har) (Hotels.com har funktionen men det är många hotell som inte har uppdaterat med denna info)
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av Bod »

blincoln skrev:
Saknar också en bra lösning på detta. hotels.com införde nyligen ett filter för elbilsladdning, vilket också fungerar på deras karta. Vet inte hur praktiskt det är. ABRP visar också destinationsladdare om man zoomar in tillräckligt, men inte hotell.
Är du säker på att den är att lita på? Booking har samma filter men där stämmer det inte. När vi bilade i Europa i somras hade jag tre hotel bokade via Booking óch endast ett hotell hade det i verkligheten.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 04 jan 2015 20:50
Ort: Kungsör

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av Schelin »

Använder android appen Superchargers


S75D sep 2016
S75D dec 2018
Användarvisningsbild
Dadid
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 13 sep 2015 14:47

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av Dadid »

Ser du destinationskaddare i appen Superchargers?
Jag går bet.
Model ≡ reservation 31/3 -16
Model ≡ beställd 21/12 -18
Model ≡ leverans 30/3 - 19 Såld
Model ≡ leverans 30/5 - 21 Älskad
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare
Inlägg: 280
Blev medlem: 07 okt 2016 10:55

Re: Översikt destination chargers

Inlägg av Rennwagen »

Klicka på lilla symbolen under din positionsknappen i kartfönstret så kommer de upp. Den verkar dessutom ha koll på var man är och säger välkommen till destinationsladdare då man kommer nära en sådan.
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Skriv svar