Laddkabel på mall of scandinavia

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

p1457
elbilist
Inlägg: 293
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Laddkabel på mall of scandinavia

Inlägg av p1457 »

Är det någon här som blivit av med laddkabeln på mall of scandinavia?
Står på en plats nu där en kabel sitter fast i laddaren. Vattenfall var ganska ointresserade av felanmälan och hänvisade till att det är MoS som äger laddstolpen, "vattenfall sköter bara fakturering och teknisk support".

Tänkte att får jag loss den vill säkert ägaren ha sin kabel.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Laddkabel på mall of scandinavia

Inlägg av Remuz »

p1457 skrev:
Är det någon här som blivit av med laddkabeln på mall of scandinavia?
Står på en plats nu där en kabel sitter fast i laddaren. Vattenfall var ganska ointresserade av felanmälan och hänvisade till att det är MoS som äger laddstolpen, "vattenfall sköter bara fakturering och teknisk support".

Tänkte att får jag loss den vill säkert ägaren ha sin kabel.
Man får loss kabeln genom att bryta strömmen. Det sitter ett säkringsskåp i närheten av laddarna 2/3 in på längan. Dock är skåpet låst. Finns massa P-värdar på segway som man kan haffa dock.

Kabeln blir låst på MoS när man slår av laddningen i bilen innan man blippat sin bricka på uttaget. Funkade kalas innan dom började ta betalt, men nu funkar det aldrig. Blippar man på uttaget först så släpper den snällt, så hemligheten är att stoppa i sladden i bilen igen, få laddning att starta och sedan stänga av laddningen.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 nov 2017 21:59
Ort: Tyresö

Re: Laddkabel på mall of scandinavia

Inlägg av Addex86 »

När jag laddade där sist så aktiverade jag laddningen i appen, när jag skulle åka så var jag tvungen att avsluta laddningen i appen för att få loss kabeln.
Det fungerade bra!
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Skriv svar