Problem med min WC

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Problem med min WC

Inlägg av Svenssons »

Det som i slutändan gör att en säkring går är ju temperaturen. Är det dålig koppling vid säkringen så kan mer värmeutveckling ske där vilket kan trigga säkringen.

Ladda bilen och kolla med värmekamera om det blir varmt efter en halvtimme eller så.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Verdi

Re: Problem med min WC

Inlägg av Verdi »

Jag brukar faktiskt aldrig ladda Teslan hemma. Men ikväll tänkte jag testa om WC:n bryter lika ofta med den. Men nej. Nu har den stått och laddat i över 3 timmar. 3x10A. Funkar hur bra som helst.

Det är alltså i3:an som är problemet. Igår fick jag slå på brytaren 3-4 ggr för att ladda biljäveln. Vagnskadegarantin gick ut sista augusti också. 10 tusen per år i helförsäkring... Och den fria servicen är slut.

Kör alldeles för mycket med min Model S så det garanterade återköpspriset minskar med 16:-/milen. Skulle kunna pendla i i3:an men jag blir åksjuk i den även om jag kör själv. Och så fungerar inte den norska UMC:n med trefas på den som jag hade hoppats.

Skulle även vara lite nice med dragkrok...

Ja ni ser ju vart det lutar. Provkörning på tisdag! :D

Sorry taliz och de andra fanboysen. Jag får eventuellt ta och bryta mitt löfte om att aldrig...
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Problem med min WC

Inlägg av [JM] »

Ooooo cliffhanger så här på fredagskvällen. :shock:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Problem med min WC

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
Jag brukar faktiskt aldrig ladda Teslan hemma. Men ikväll tänkte jag testa om WC:n bryter lika ofta med den. Men nej. Nu har den stått och laddat i över 3 timmar. 3x10A. Funkar hur bra som helst.

Det är alltså i3:an som är problemet. Igår fick jag slå på brytaren 3-4 ggr för att ladda biljäveln. Vagnskadegarantin gick ut sista augusti också. 10 tusen per år i helförsäkring... Och den fria servicen är slut.

Kör alldeles för mycket med min Model S så det garanterade återköpspriset minskar med 16:-/milen. Skulle kunna pendla i i3:an men jag blir åksjuk i den även om jag kör själv. Och så fungerar inte den norska UMC:n med trefas på den som jag hade hoppats.

Skulle även vara lite nice med dragkrok...

Ja ni ser ju vart det lutar. Provkörning på tisdag! :D

Sorry taliz och de andra fanboysen. Jag får eventuellt ta och bryta mitt löfte om att aldrig...
BildBild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Verdi

Re: Problem med min WC

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Verdi skrev:
Jag brukar faktiskt aldrig ladda Teslan hemma. Men ikväll tänkte jag testa om WC:n bryter lika ofta med den. Men nej. Nu har den stått och laddat i över 3 timmar. 3x10A. Funkar hur bra som helst.

Det är alltså i3:an som är problemet. Igår fick jag slå på brytaren 3-4 ggr för att ladda biljäveln. Vagnskadegarantin gick ut sista augusti också. 10 tusen per år i helförsäkring... Och den fria servicen är slut.

Kör alldeles för mycket med min Model S så det garanterade återköpspriset minskar med 16:-/milen. Skulle kunna pendla i i3:an men jag blir åksjuk i den även om jag kör själv. Och så fungerar inte den norska UMC:n med trefas på den som jag hade hoppats.

Skulle även vara lite nice med dragkrok...

Ja ni ser ju vart det lutar. Provkörning på tisdag! :D

Sorry taliz och de andra fanboysen. Jag får eventuellt ta och bryta mitt löfte om att aldrig...
BildBild

Hmmm. Det här gick fort. Mindre än en vecka från reservation till leverans. Är dock inte helt på det klara med vad jag har förbundit mig till. :?

Kan jag åka och kolla på den imorgon redan och se om den är "ok"? Har ändå vägarna förbi.
leverans.png
Verdi

Re: Problem med min WC

Inlägg av Verdi »

Är det hit man ska?
trosta.png
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Problem med min WC

Inlägg av [JM] »

Verdi skrev:
Är det hit man ska?
Huset längst ner till höger i bilden.
Till höger om den stora parkeringen.

BTW . Den vita fyrkanten utanför entrén är en SuC


Placerad nål
Nära Sigtuna N
https://maps.app.goo.gl/CxwrmkDn4gc32bDZ7
Verdi

Re: Problem med min WC

Inlägg av Verdi »

Hoppade av. Var så oklart med förmånsvärdet och allt. :(

Däremot tyckte jag den Performance jag fick provköra gick mycket tystare än jag räknat med. Kanske var snäll asfalt runt testslingan men jag tyckte absolut inte det var nåt att anmärka på.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Problem med min WC

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
Hoppade av. Var så oklart med förmånsvärdet och allt. :(

Däremot tyckte jag den Performance jag fick provköra gick mycket tystare än jag räknat med. Kanske var snäll asfalt runt testslingan men jag tyckte absolut inte det var nåt att anmärka på.
Kunde dom inte låta bli att uppdatera registret?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Verdi

Re: Problem med min WC

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Verdi skrev:
Hoppade av. Var så oklart med förmånsvärdet och allt. :(

Däremot tyckte jag den Performance jag fick provköra gick mycket tystare än jag räknat med. Kanske var snäll asfalt runt testslingan men jag tyckte absolut inte det var nåt att anmärka på.
Kunde dom inte låta bli att uppdatera registret?
Känner jag Tesla rätt så kommer de glömma bort att uppdatera i vilket fall men jag törs inte chansa. :roll:
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Problem med min WC

Inlägg av Snap02 »

Verdi skrev:
Hoppade av. Var så oklart med förmånsvärdet och allt. :(

Däremot tyckte jag den Performance jag fick provköra gick mycket tystare än jag räknat med. Kanske var snäll asfalt runt testslingan men jag tyckte absolut inte det var nåt att anmärka på.
var det en performance? jag tror den har ett förmånsväder på ca 8500. Min LR har 3800 i månaden, jag valde den pga det för jag har AB. Dessutom så noll till hundra på 4,3 räcker rätt bra. Gasar sällan speciellt mycket. Ligger på en förbrukning på 160-175 för det mesta.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Problem med min WC

Inlägg av LarsL »

Verdi skrev:
Hoppade av. Var så oklart med förmånsvärdet och allt. :(

Däremot tyckte jag den Performance jag fick provköra gick mycket tystare än jag räknat med. Kanske var snäll asfalt runt testslingan men jag tyckte absolut inte det var nåt att anmärka på.
Kanske beror helt på vilken bil man får, eller så har de blivit bättre på senare tid. Min bil är helt tyst (jämför med Mercedes E-klass) upp till 120 km/h men över det så börjar den låta ordentligt. Vet inte om det beror på att mina paneler sitter rätt, vilket jag tycker att de gör. Eller om det helt enkelt är så att de som klagar alla ligger i 140.
Skriv svar