Mall of Scandinavia

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av far1far2 »

Bjelke skrev:
gellerstam skrev:
Bod skrev:
Är alla laddhybridr vita? :D
Bara när
De laddar på mos. Annars är min brun. :)

Är ngt med belysningen där? ;)
Äsch då, nu kom jag på hur det ligger till, det är ju en vit bil på symbolen på väggen, alltså bara ok för vita bilar att ladda där.... japp, så är det nog... :mrgreen:
Bjelke! Man blir alltid glad av att läsa Dina inlägg! Mer humor!!!! :D :D :D :D :D :D
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av gellerstam »

Bjelke skrev:
gellerstam skrev:
Bod skrev:
Är alla laddhybridr vita? :D
Bara när
De laddar på mos. Annars är min brun. :)

Är ngt med belysningen där? ;)
Äsch då, nu kom jag på hur det ligger till, det är ju en vit bil på symbolen på väggen, alltså bara ok för vita bilar att ladda där.... japp, så är det nog... :mrgreen:
Så enkelt det är med parkering om man bara läser ordentligt på skyltarna vad det är som gäller. ;-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av David D »

Jag var i MoS igår kväll. Det ser ut som att de sätter upp fler Tesla destination chargers bredvid de befintliga. Tror det var tre eller fyra till. När jag kom var det en Tesla inkopplad.

Vattenfall-laddarna fungerade inte igår kväll. "Ingen kontakt med servern" stod det i InCharge-appen när jag skulle starta laddning.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av HerrNilsson »

David D skrev:
Jag var i MoS igår kväll. Det ser ut som att de sätter upp fler Tesla destination chargers bredvid de befintliga. Tror det var tre eller fyra till. När jag kom var det en Tesla inkopplad.

Vattenfall-laddarna fungerade inte igår kväll. "Ingen kontakt med servern" stod det i InCharge-appen när jag skulle starta laddning.
Var finns dessa? Destination charger'sarna. På -1 finns Teslaladdboxar men dom var märkta sist jag var där: Endast för Tesla demo-bilar eller något sådant.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av David D »

Tidigare i tråden står det att de får användas i min av tillgång, vilket jag gjorde igår kväll. Det är de som är märkta för demobilar. Bredvid dessa har de satt upp fästet för några destinationsladdare till men skalet är inte på plats än och ingen skyltning heller.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av HerrNilsson »

David D skrev:
Tidigare i tråden står det att de får användas i min av tillgång, vilket jag gjorde igår kväll. Det är de som är märkta för demobilar. Bredvid dessa har de satt upp fästet för några destinationsladdare till men skalet är inte på plats än och ingen skyltning heller.
Ok, tack för info! Bra att det verkar bli fler.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av _TonyV »

Drar upp en gammal tråd..

Vattenfall boxarna på MoS. Kostar numer 6kr/h.
Men kostar det bara under tiden som boxen levererar el, eller allt från inkoppling till urkoppling.
Så står man en arbetsdag, 9 timmar och laddar bara och toppar upp 2 timmar, Vad blir kostnaden?

Jag tror det kostar 9 timmar i detta fallet, och så då ska jag nog ner och koppla ur bilen nu när laddning klart meddelandet kom. :-)
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av David D »

Enkelt, du får bara stå där medan du laddar. Annars är det parkeringsförbud.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av bylund »

Är det skyltat så numera? Den vanliga laddstationsskylten innebär ju bara att man måste kunna ladda, inte att man faktiskt gör det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av Remuz »

Kostar ju 50kr/h att stå efter 2h så 6kr gör väl varken till eller från...
P85D svart/svart med gratis SuC
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av 12man »

Bli mos_medlem så står du 4 timmar gratis
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av Remuz »

12man skrev:
Bli mos_medlem så står du 4 timmar gratis
Är redan det, men jag har aldrig stått mer än två timmar ändå :D
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av _TonyV »

Ja att parkera 4 timmar med kortet gör man såklart.
Men att ta bilen en arbetsdag utan månadsparkering gör man ändå inte.
Men verkar att så länge bilen är inkopplad betalar man laddkostnaden, oavsett om man förbrukar eller inte.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av apkungen »

Hur ser det ut i mos nu? Finns det några destination chargers man kan ladda på och får?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av themax »

apkungen skrev:
Hur ser det ut i mos nu? Finns det några destination chargers man kan ladda på och får?
Ja, och de funkar igen efter att ha varit ur funktion i åtskilliga veckor. Tre stycken intill Teslas parkering. Sen finns massor av fler laddare i garaget, men de kostar pengar.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Alzie
Inlägg: 296
Blev medlem: 28 jul 2019 14:45
Ort: Sollentuna

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av Alzie »

Har jag förstått det rätt om det nu i MOS finns:
1. Destination Charger på Teslas parkering som är gratis (3st?)
2. Andra vanliga laddare som kostar

Inga SuC?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av OfarligTesla »

Alzie skrev:
Har jag förstått det rätt om det nu i MOS finns:
1. Destination Charger på Teslas parkering som är gratis (3st?)
2. Andra vanliga laddare som kostar

Inga SuC?
MoS är ju inte direkt en hubb för att möjliggöra långa resor så jag ser inte varför de skulle ha en SuC där.
Alzie
Inlägg: 296
Blev medlem: 28 jul 2019 14:45
Ort: Sollentuna

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av Alzie »

Hehe, det har du rätt i. Tänkte mer om Tesla ville möjliggöra Supercharging för sina egna bilar då de har en butik i MOS. :)
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av NiklasTesla »

Fortfarande bara endast en av tre Tesla Destinationsladdare som fungerar i garaget och en av tre på utsidan utanför Quality Hotel Friends :evil: :x
Användarvisningsbild
TeslaM3
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 10 aug 2019 16:07

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av TeslaM3 »

NiklasTesla skrev:
Fortfarande bara endast en av tre Tesla Destinationsladdare som fungerar i garaget och en av tre på utsidan utanför Quality Hotel Friends :evil: :x
Det är felanmält hos MoS iaf så jag antar att bollen ligger hos dom. Stöt gärna på så kanske det går snabbare att laga laddarna.
Användarvisningsbild
PontusT
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 03 aug 2019 09:01

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av PontusT »

Kan rekommendera Täby Centrum som alternativ, där fungerade 3/3 destination chargers i helgen.
Model 3 Performance.
Användarvisningsbild
angarok
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 21 apr 2019 10:43

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av angarok »

NiklasTesla skrev:
Fortfarande bara endast en av tre Tesla Destinationsladdare som fungerar i garaget och en av tre på utsidan utanför Quality Hotel Friends :evil: :x
Bodde på Quality Hotel Friends i helgen och hade samma upplevelse på destinationsladdarna utanför entrén. Pratade med personalen och de sa något i stil med "vi ska ta bort laddarna för det är bara problem med dem", det känns ju inte så tidsenligt att sluta erbjuda elbilsladdning hos en stor hotellkedja som har ett för övrigt ganska kraftfullt miljöfokus. Det är ju inte raketforskning att installera/serva en laddbox, ta dit en elektriker så ordnar det sig.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av NiklasTesla »

TeslaM3 skrev:
NiklasTesla skrev:
Fortfarande bara endast en av tre Tesla Destinationsladdare som fungerar i garaget och en av tre på utsidan utanför Quality Hotel Friends :evil: :x
Det är felanmält hos MoS iaf så jag antar att bollen ligger hos dom. Stöt gärna på så kanske det går snabbare att laga laddarna.
Felanmälde laddarna hos Tesla MoS för ca 3månader sedan och inget har hänt :roll:
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av fth »

Nacka Forum har 14-28st (glömde kolla sist om alla 28 är i drift ännu) 24A trefas Type 2 (17kW), åk dit istället, sånt skall gynnas!

Varannan med Type 2-uttag och varannan med fast kabel, så väljer man rätt slipper man tom plocka fram "den blå". :)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
AntonBeckman
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 dec 2019 11:33

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av AntonBeckman »

Något gammalt senaste inlägg, men nu funkar laddarna igen (sen typ 3 veckor tillbaka), orsaken till att det tog tid är pga att laddarna ägs av Mall of Scandinavia och inte Tesla.

Hörde även att MoS ska bygga ut ca 40 st nya laddboxar, de som finns idag är ju löjligt billiga (1 öre per minut) och jag gissar på att "vattenfalls"-parkering är det som kommer att göras om så alla platser har en laddstation, låter detta vara osagt men känns rimligt. Hoppas på att de nya laddarna har lite mer kräm i sig (11kw i dagsläget)
Oscar&Hamish | Figursydda väskor till M3/S/X från England, för både frunk och trunk, Länk till hemsidan | 10% rabatt till dig och mig

Tesla | MX Raven -19, LR, drar hästsläp ca 2 ton
Skriv svar