Laddning Göteborg

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Laddning Göteborg

Inlägg av danni »

Lophornis skrev:
danni skrev:
Det finns inga laddare på P-hus Lorensberg. Heden är dock bara några minuters promenad därifrån så det borde inte vara några problem. Vad som däremot kan vara problem är att på Heden har du antingen tradiga enfasstolpar eller CHAdeMO/CCS/snabb typ 2 som kostar pengar (3 kr per minut om jag minns rätt) och har 30-minutersbegränsning. Liseberg känns meningslöst, det är mycket längre att gå och är också bara enfas och dessutom färre platser.

Även om Göteborg blivit oerhört mycket bättre på snabbladdning sen början av sommaren är det fortfarande total öken när det gäller destinationsladdning. Det finns en Tesla-destinationsladdare i stan som är helt öppen för allmänheten, men den ligger vid Sjömagasinet så då får du ta taxi eller spårvagn in till stan vilket känns väldigt meckigt.

Jag skulle säga såhär, att ställ dig vid Heden på en av enfasplatserna. Om strömmen du får där inte räcker så får du toppa upp en stund på CHAdeMOn innan du åker därifrån.
Så får det bli. Hur betalar man laddningen på Heden med app eller sms eller annat kort?
Ser på Vattenfall hemsidan att den är med där och då kanske det funkar med laddkort från Vattenfall.
Den vanliga enfasladdningen är gratis. Snabbladdaren tar kort tror jag, eller appen “Ladda Elbilen”. Finns instruktioner på laddaren och även på Göteborgs Energis hemsida.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Laddning Göteborg

Inlägg av HerrNilsson »

Zoidberg skrev:
Hotel Gothia Towers har Tesla destinationcharger.
Är det per automatik dom man får när man bor på Gothia Towers och begär elbilsladdning?

Ska bo där en helg framöver och bad om plats vid nån av deras Destination chargers. Fick då följande svar:
Hej,

Tack för ditt mail.

Jag har lagt till en parkeringsplats i vårat säkerhetsgarage där vi har möjlighet att ladda bilen för 375 SEK/Natt.

Ni kan lämna nycklarna till oss när du checkar in så tar vi hand om bilen under er vistelse.
Var liksom inte solklart vilken laddning man då får.. :?:
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Laddning Göteborg

Inlägg av Zoidberg »

Har dom destinationsladdare så får man fullt batteri över natten oavsett. 11kW i 8h blir ju en del kräm.

Men märkligt att dom inte är mer informativa mot Tesla-kunder, när Tesla haft Gothia Towers som pop-up store och allt.

Återkoppla gärna efter vistelsen hur det blev och hur bemötandet var.

Edit: 15kW effekt är det hos Gothia Towers enligt uppgift
IMG_8386.PNG
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Laddning Göteborg

Inlägg av leiflodde »

HerrNilsson skrev:
Zoidberg skrev:
Hotel Gothia Towers har Tesla destinationcharger.
Är det per automatik dom man får när man bor på Gothia Towers och begär elbilsladdning?

Ska bo där en helg framöver och bad om plats vid nån av deras Destination chargers. Fick då följande svar:
Hej,

Tack för ditt mail.

Jag har lagt till en parkeringsplats i vårat säkerhetsgarage där vi har möjlighet att ladda bilen för 375 SEK/Natt.

Ni kan lämna nycklarna till oss när du checkar in så tar vi hand om bilen under er vistelse.
Var liksom inte solklart vilken laddning man då får.. :?:
Jag bodde där tidigare i år och finns några med bra fart var fullt på morgonen.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Laddning Göteborg

Inlägg av Anders77 »

Lophornis skrev:
Ska ner på Macken i vår och den går ju på Lorensbergsteatern och bredvid teatern finns ett P-hus. Någon som vet om det finns laddning i detta P-hus?
Har kollat uppladdning.nu men ser inget där och närmsta är Heden.
Är det bara över dagen? Eller skall du bo över någonstans?

På Lidl vid Marconimotet har de chademo för kunder. Åk ner i tid och slösa bort en stund där annars.
Svart X90D, bokat en M3.
Skriv svar