Wall Connector 3-fas

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Wall Connector 3-fas

Inlägg av LarsL »

Men det är som sagt omöjligt att säga utan att veta vad du kör samtidigt. Ex jag kan ladda med 10A på en 16A säkring under natten medan min far med 25A huvudsäkring inte klarar mer än 5A på tre faser. Då ska man veta att jag har tänk och analyserad vad jag ansluter till vilken fas och att jag inte kör massa annat samtidigt... medans min far inte riktigt tänkt igenom detta helt :roll: Dessutom hyr han ut en del av huset och saknar då kontroll över de förbrukarna.

Så tipset är skaffa lite kol, ladda på natten och sätt ner laddningen om det behövs. Vet du med dig att du kommer förbruka mycket en stund köra torktumlare, högtryckstvätt eller bastu stäng ner laddningen under tiden, hade varit bra med en effektvakt på laddaren så hade detta skött sig själv.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Wall Connector 3-fas

Inlägg av LarsL »

Jensa skrev:
Har faktiskt 16A huvudsäkring, bergvärme, villa och har hittills laddat 16A 3-fas. Haft bilen 1 månad och laddat ca 200 mil hemma. Funkat trots värme och matlagning! Blir intressant när vi blåser första säkringen :)
Det tar ett tag innan säkringen går så korta perioder går det att överbelasta dem. Ett trick är att känna om de blir varma, då är det läge att dra ner laddningen lite.
Skriv svar