Klart intressant. Ser ut att vara grov kabel också, borde innebära 3-fas 16A?
Istället för de gamla Schuko som funnits tidigare
/Jocce
Med den kabeldiametern skulle det mycket väl kunna vara 32A 3-fas.
Det får det ju mycket gärna vara!!
Hjälper dock bara om man har dubbelladdare va?
/Jocce
Precis som Bylund säger, och jag har ju dubbelladdare och oftast är det dit vi åker när vi är i krokarna och det brukar
bli typ 2-3 timmar = fulladdat = perfekt (speciellt när diverse svin förstör Väsby SuC)...
Klart intressant. Ser ut att vara grov kabel också, borde innebära 3-fas 16A?
Istället för de gamla Schuko som funnits tidigare
/Jocce
Med den kabeldiametern skulle det mycket väl kunna vara 32A 3-fas.
Det får det ju mycket gärna vara!!
Hjälper dock bara om man har dubbelladdare va?
/Jocce
Precis som Bylund säger, och jag har ju dubbelladdare och oftast är det dit vi åker när vi är i krokarna och det brukar
bli typ 2-3 timmar = fulladdat = perfekt (speciellt när diverse svin förstör Väsby SuC)...
Om det nu är 32A (vilket vi bara spekulerar kring) så är frågan vad som händer om det är fler bilar som laddar samtidigt. Troligen är boxarna lastbalanserade, och då blir det inga 22kW.
Klart intressant. Ser ut att vara grov kabel också, borde innebära 3-fas 16A?/Jocce
Med den kabeldiametern skulle det mycket väl kunna vara 32A 3-fas.
Troligen är boxarna lastbalanserade, och då blir det inga 22kW.
Vid lastbalasering så skall det gå en signalkabel mellan boxarna. Jag se ingen sådan. iof kan den vara integrerad i matarkabeln, och då dessutom dubbelriktad. Vad heter en sådan kabel månne?
Laddarna sitter på plats och kablage ser ut att vara framdraget, kan nog öppnas när som helst
Dessutom märkta platser med "Tesla Vehicles".
Edit: sitter intill de "gamla" laddarna på plan -1.
Det fungerar. Använde de i söndags. Tror jag fick 10Ax3.
L
Hälsningar
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Laddarna sitter på plats och kablage ser ut att vara framdraget, kan nog öppnas när som helst
Dessutom märkta platser med "Tesla Vehicles".
Edit: sitter intill de "gamla" laddarna på plan -1.
Det fungerar. Använde de i söndags. Tror jag fick 10Ax3.
L
Aha, det är klart - det var ju varianten med lång sladd
Hade hoppats på mer än 3x10A...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Laddarna sitter på plats och kablage ser ut att vara framdraget, kan nog öppnas när som helst
Dessutom märkta platser med "Tesla Vehicles".
Edit: sitter intill de "gamla" laddarna på plan -1.
Det fungerar. Använde de i söndags. Tror jag fick 10Ax3.
L
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.