TACK! Mycket god laddetikett!

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

TACK! Mycket god laddetikett!

Inlägg av Jocce »

I Lördags var jag hos Polaren i Hagalund i Solna.
Där har det under längre tid varit "problem" med laddstolpen, ingen skylt uppsatt = alltid ICE-Bilar. (Laddstolpe som Signalisten och Solna stad satt upp tillsammans).
Efter mycket tjat så har skylten kommit på plats o de gånger jag passerat efter det har inga ICE-Bilar stått där! Framgång!

När jag var där i Lördags så stod det en Oultander PHEV och laddade. I Stolpen finns två schuko-uttag, ett dock märkt med "Ej inkopplad" och en som är inkopplad. PHEVen stod såklart på den inkopplade.
Då det ändå var ledigt bredvid och jag var lite lat (fullt på alla parkeringar i övrigt) så ställde jag mig på platsen bredvid och kopplade in mig på det ej inkopplade uttaget.

När jag kommer ner 4 timmar senare så ser jag att Outlanderägaren flyttat över min kabel till sitt uttag när han åkt så jag hunnit få lite laddning! :)

Så TACK så mycket käre Outlanderförare! God sed Elbilsförare emellan :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: TACK! Mycket god laddetikett!

Inlägg av Bjelke »

Wow det var imponerande bra gjort ju! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4861
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: TACK! Mycket god laddetikett!

Inlägg av chaffis75 »

hehe... härligt, när jag läser inlägget förväntar jag mig något riktigt illa men i själva verket är de en väldigt positiv reflektion, så trevligt...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar