Destination charger Riddargatan?

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Destination charger Riddargatan?

Inlägg av danni »

Enligt Teslas hemsida ska Laddkoll ha en destinationsladdare på Riddargatan i Stockholm:

Bild

Men i appen Laddkoll syns inget trots rätt filter:

Bild

Är det någon som har koll? Jag är i centrala Stockholm just nu, behöver kräm, och slipper helst köra ut till Infra City...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare
Inlägg: 211
Blev medlem: 12 nov 2014 07:54

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av Idesta »

jag har inte koll på den men om Du har dubbelladdare är Parkaden bredvid NK ett bra alternativ, de har 32 amp, 3 fas (nästan högst upp i parkeringshuset)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av danni »

Har tyvärr inte dubbelladdare. Vi ska till Tekniska Museet idag, verkar finnas trefas där utanför Sjöhistoriska, kanske hinner det ge oss vad vi behöver. Det finns lite CHAdeMO i stan också.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare
Inlägg: 211
Blev medlem: 12 nov 2014 07:54

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av Idesta »

ja, utanför Sjöhistoriska har jag laddat med 3fas 32 amp, annars har Du destinationsladdare på Villa Källhagen som är nära Sjöhistoriska, Du kan nog prata till Dig att få ladda där under besöket
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av danni »

Jag mailade Laddkoll och fick svar att den här laddaren inte finns kvar. De ska se till att Telsa tar bort den från hemsidan.

För min del åkte jag till Sjöhistoriska men där stod en Leaf och en BMW 2-serie och sörplade 3 kW var. Vi åkte och åt lunch på Max InfraCity istället. När vi kom tillbaks stod samma Leaf där men den andra platsen var ledig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av helix »

danni skrev:
Jag mailade Laddkoll och fick svar att den här laddaren inte finns kvar. De ska se till att Telsa tar bort den från hemsidan.

För min del åkte jag till Sjöhistoriska men där stod en Leaf och en BMW 2-serie och sörplade 3 kW var. Vi åkte och åt lunch på Max InfraCity istället. När vi kom tillbaks stod samma Leaf där men den andra platsen var ledig.
Lunch på Villa Källhagen hade varit betydligt trevligare än sunkburgare på Max Infra kan jag lova :) . Ligger som sagt 300m från Sjöhistoriska och de har 2 Tesla-boxar precis vid entrén som i princip alltid står outnyttjade. Dessutom gratis parkering så kunde ni stått kvar och laddat medan ni besökte Sjöhistoriska efter lunchen.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av jonasl »

Garnisonens p-hus ligger 10 minuters promenad från Villa Källhagen. Där finns det 7.4kw uttag och på utomhusparkeringen finns chademo 50kW.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av danni »

jonasl skrev:
Garnisonens p-hus ligger 10 minuters promenad från Villa Källhagen. Där finns det 7.4kw uttag och på utomhusparkeringen finns chademo 50kW.
Jo, jag såg att det fanns lite olika alternativ. Fanns även en del P-hus nära vårt hotell vid Humlegården som hade 3 kW-laddning. Men det redde som sagt ut sig till slut.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Fikonhjul
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 20 jul 2015 13:00
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/jan6948

Destination charger Riddargatan?

Inlägg av Fikonhjul »

Att ladda på Villa Källhagen är inte längre gratis för kunder och därmed bryter de nu mot villkoren i Teslas destinationsladdningsprogram.

Checkade in idag. Valde det hotellet eftersom det fått bra betyg och erbjuder Destination Charging. Men ladda gratis (som Teslas villkor för laddningspartners kräver) var det inte tal om, trots att jag är betalande gäst. 50:- i timmen har hotellchefen bestämt att det ska kosta, upplyste receptionisten. Chefen tyckte att elförbrukningen hade gått upp; därför var det slut med gratis laddning.

Jag förklarade då hur Teslas Destination Charging-program funkar, men fick bara svaret "det låter ju inte vettigt, då skulle vi förlora pengar". Att laddningen kostar en spottstyver jämfört med affärerna de får och att hotellet fått laddboxarna gratis av Tesla var inget som bet.

Nu behövde jag egentligen inte fylla på som planerat, eftersom jag kom välladdad från solcellsladdaren i Kista. Men en varning alltså om du väljer Villa Källhagen för deras Destination Charging.


UPPDATERING: Fick mejl från receptionschefen. Informationen vi fick från portieren i går var fel. Det ska vara gratis för hotellets gäster, och kostar 50:- i halvtimmen för andra (inte i timmen som jag skrev). Så de följer Teslas villkor.

(har genomstrukit min ursprungliga text för att visa att det inte gäller längre, men det syns inte för de som läser med Tapatalk t.ex.)
Senast redigerad av Fikonhjul, redigerad totalt 2 gång.
Nöjd Model S-ägare sedan 2015.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av HelectriC »

50kr/timmen :o kostar parkeringarna runt omkring? Vad är skillnaden?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av LarsL »

Hotell kan ju ta 100kr/dag för wi-fi så jag är inte förvånad.
Användarvisningsbild
Fikonhjul
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 20 jul 2015 13:00
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/jan6948

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av Fikonhjul »

HelectriC skrev:
50kr/timmen :o kostar parkeringarna runt omkring? Vad är skillnaden?
Inte hotellets parkering för sina egna gäster. Grejen är ju att Teslas avsikt med Destination Charging är att det är smidigt och gratis.
Nöjd Model S-ägare sedan 2015.
Användarvisningsbild
Fikonhjul
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 20 jul 2015 13:00
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/jan6948

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av Fikonhjul »

Fick nu mejl från receptionsansvarige. Beskedet vi fick från portieren var fel. Det ska vara gratis för hotellets gäster. För andra kostar det 50:-kronor i halvtimmen.
Nöjd Model S-ägare sedan 2015.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Destination charger Riddargatan?

Inlägg av Surfaren »

Har du kontaktat Tesla? Om hotellet bryter mot reglerna för att få laddboxarna gratis så får väl Tesla skicka en faktura, och uppdatera sin information om denna laddplats så att andra Tesla-ägare kan se i förväg att hotellet tar hutlöst betalt för laddning. Eller kanske ta bort dom från kartan helt och hållet.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Fikonhjul
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 20 jul 2015 13:00
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/jan6948

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av Fikonhjul »

Surfaren skrev:
Har du kontaktat Tesla? Om hotellet bryter mot reglerna för att få laddboxarna gratis så får väl Tesla skicka en faktura, och uppdatera sin information om denna laddplats så att andra Tesla-ägare kan se i förväg att hotellet tar hutlöst betalt för laddning. Eller kanske ta bort dom från kartan helt och hållet.
Jag skulle gjort det om vi inte nu fått nya besked. Portieren hade fel och enligt receptionsansvarige ska det vara gratis för gäster. Att det kostar 50:-/halvtimmen för andra har jag inga åsikter om.
Nöjd Model S-ägare sedan 2015.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av HelectriC »

Fikonhjul skrev:
Fick nu mejl från receptionsansvarige. Beskedet vi fick från portieren var fel. Det ska vara gratis för hotellets gäster. För andra kostar det 50:-kronor i halvtimmen.
Det var ju bra. 100kr/Tim för andra känns ju ganska löjligt. Men det räcker kanske att man beställer en kaffe så är man gäst?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av jonasl »

Det kostar 30 kr / timme att parkera i området, så 50 kr / timme hade väl varit rimligt om det inte tillkommer p-avgift.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av danni »

100 kr per timme är ju lite av ett skämt för den laddhastigheten :D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2153
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Destination charger Riddargatan?

Inlägg av jpetters »

Det priset verkar ju vara avsett att hålla icke kunder borta från dessa platser...
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Skriv svar