Sova i Västerås : 0-7

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Sova i Västerås : 0-7

Inlägg av Legato »

_TonyV skrev:
mans71 skrev:
Fattar inte hur man kan driva ett hotell och vara så omedveten så man inte skruvar upp en Tesla destinationsladdare. Ynkligt.
Förstår att en Tesla ägare gärna vill ha just en Tesla dest laddare. Jag skulle hellre se boxar med mode3 - typ2 uttag först, sen ev addera laddare med fasta kablar.
Boxar som funkar för "alla" är såklart bättre, men problemet är väl att det bara är Tesla som "sponsrar" med boxar? Ur det perspektivet förstår jag "mans71" kommentar, det känns som uppsidan för hotellen är mycket större med destinationsladdare än nedsidan. Det hade känts mer logiskt med en situation där de i princip tvingades pga att alla andra har det, än den som är idag att de verkligen får en reell konkurrensfördel.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Sova i Västerås : 0-7

Inlägg av _TonyV »

Staten sponsrar boxar till hälften iallafall.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Sova i Västerås : 0-7

Inlägg av Jocce »

mans71 skrev:
Slutade ringa efter 7 hotell. "Har ni destinationsladdare på er parkering som ni tar betalt för?" - NEJ.

ABB:s huvudstad :evil:. Ladda elbilen när man sover, nej.

Slutade med hotell Valsaren som iaf har mälarenergis betalladdare närainpå. Fattar inte hur man kan driva ett hotell och vara så omedveten så man inte skruvar upp en Tesla destinationsladdare. Ynkligt.

När dom säger nej, frågade du inte då: "Finns det ett eluttag jag kan låna istället då?"

Har märkt att när man frågar efter Elbilsladdning så verkar många ställen inte ha koll och man får då ett Nej, men när man förklarar att ett vanligt vägguttag, eller ett trefasuttag fungerar så brukar det oftast gå att lösa :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Skriv svar