Scandic Crown Göteborg

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
andersw
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 07 okt 2015 21:54
Ort: Skåne

Scandic Crown Göteborg

Inlägg av andersw »

Tror ni det finns någon chans att man får plats att ladda på scandic crown i Göteborg en fredag om man checkar in efter 18? Försökte boka men det var bara först-till-kvarn ("kom gärna innan incheckningstiden vid lunch..." :roll: )

Förövrigt fanns det inga lediga laddplatser att boka på Gothia Towers.
Användarvisningsbild
Yngve
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 okt 2014 16:15
Ort: Smögen

Re: Scandic Crown Göteborg

Inlägg av Yngve »

Testa med Hotell Riverton, nice hotell, egna laddplatser.
Eller om ekonomin tillåter, Avalon, fantastiskt hotell.
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Scandic Crown Göteborg

Inlägg av danni »

Segt. Enligt deras hemsida finns en enda laddplats. Står säkert en jäkla laddhybrid där när du kommer fram... Fast enligt uppladdning.nu har de en röd trefas (få bilar som kan sno den) och tre schuko.

Göteborg är ju en jäkla öken vad gäller laddning. Det finns ett hyfsat antal laddplatser i P-Hus Nordstan på promenadavstånd, men de är bara enfas. Det finns ju annars gott om CHAdeMO i stan numera om du kan tänka dig att snabbladda lite före avfärd istället.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Scandic Crown Göteborg

Inlägg av e5m1r »

danni skrev:
Segt. Enligt deras hemsida finns en enda laddplats. Står säkert en jäkla laddhybrid där när du kommer fram... Fast enligt uppladdning.nu har de en röd trefas (få bilar som kan sno den) och tre schuko.

Göteborg är ju en jäkla öken vad gäller laddning. Det finns ett hyfsat antal laddplatser i P-Hus Nordstan på promenadavstånd, men de är bara enfas. Det finns ju annars gott om CHAdeMO i stan numera om du kan tänka dig att snabbladda lite före avfärd istället.
Glöm inte P-Hus City ? Längst upp har tesla sina bilar och det är ofta lediga platser
Givetvis smiter man förbi butiken och frågar om det är OK
Finns en fas där också vill jag minnas ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Scandic Crown Göteborg

Inlägg av Pro-Z »

Jag tror du får laddning men inga garantier som sagt.
När jag var där så var alla lediga.
Det finns två stycken parkeringsplatser med en 3-fas röd plug och 3st 1-fas vanliga schuko. Men med förlängningskabel kan man ladda 4st bilar.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Scandic Crown Göteborg

Inlägg av danni »

e5m1r skrev:
danni skrev:
Segt. Enligt deras hemsida finns en enda laddplats. Står säkert en jäkla laddhybrid där när du kommer fram... Fast enligt uppladdning.nu har de en röd trefas (få bilar som kan sno den) och tre schuko.

Göteborg är ju en jäkla öken vad gäller laddning. Det finns ett hyfsat antal laddplatser i P-Hus Nordstan på promenadavstånd, men de är bara enfas. Det finns ju annars gott om CHAdeMO i stan numera om du kan tänka dig att snabbladda lite före avfärd istället.
Glöm inte P-Hus City ? Längst upp har tesla sina bilar och det är ofta lediga platser
Givetvis smiter man förbi butiken och frågar om det är OK
Finns en fas där också vill jag minnas ?
Platserna längst upp är Teslas och inte till för allmänheten. Men man kan ju alltid försöka fråga snällt om man får lov att låna en. Det finns enfas direkt vid infarten också, ett par platser som nästan alltid är upptagna, i alla fall dagtid. Sen är P-Hus City löjligt, löjligt dyrt, dyraste parkeringen i stan såvitt jag vet. Men får man låna en plats av Tesla är ju även det problemet löst...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Scandic Crown Göteborg

Inlägg av e5m1r »

danni skrev:
e5m1r skrev:
danni skrev:
Segt. Enligt deras hemsida finns en enda laddplats. Står säkert en jäkla laddhybrid där när du kommer fram... Fast enligt uppladdning.nu har de en röd trefas (få bilar som kan sno den) och tre schuko.

Göteborg är ju en jäkla öken vad gäller laddning. Det finns ett hyfsat antal laddplatser i P-Hus Nordstan på promenadavstånd, men de är bara enfas. Det finns ju annars gott om CHAdeMO i stan numera om du kan tänka dig att snabbladda lite före avfärd istället.
Glöm inte P-Hus City ? Längst upp har tesla sina bilar och det är ofta lediga platser
Givetvis smiter man förbi butiken och frågar om det är OK
Finns en fas där också vill jag minnas ?
Platserna längst upp är Teslas och inte till för allmänheten. Men man kan ju alltid försöka fråga snällt om man får lov att låna en. Det finns enfas direkt vid infarten också, ett par platser som nästan alltid är upptagna, i alla fall dagtid. Sen är P-Hus City löjligt, löjligt dyrt, dyraste parkeringen i stan såvitt jag vet. Men får man låna en plats av Tesla är ju även det problemet löst...
Jag har fått låna 2ggr handlade iofs om bara några timmar
Har betalat för parkering båda ggr men om man får stå på teslas plats (efter att ha frågat) så behöver man inte betala ? De hyr ju de platserna eller ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Scandic Crown Göteborg

Inlägg av danni »

Precis, Tesla hyr ju och betalar fast avgift för de platserna, så står du där behöver du inte betala något ytterligare. Jag hade min bil parkerad där en hel helg medan jag lånade en X P100D för en förlängd provkörning :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
andersw
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 07 okt 2015 21:54
Ort: Skåne

Re: Scandic Crown Göteborg

Inlägg av andersw »

Tack, bra tips! (riverton faller på kravet att det skall vara vid centralstationen eller Universeum)

Klarar mig utan laddning egentligen, det är mest för att man vill minimera stoppet i Jung.
Skriv svar