Model Y - Senaste nytt...

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Re: Model Y - Senaste nytt...

Inläggav elbilist LarsL » 06 jan 2019 22:16

Jo, den delen med att ha bilarna nära finns kvar fortfarande men den sträcker sig ju inte till 100-tusentals utan kanske tusen eller 10-tusen. De första dyra Model 3 kunde nog levererats till Europa i slutet av sommaren om det inte varit för subventionerna, gissar jag utifrån att de där någonstans började kränga bilar.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Avbokad Model 3, ingen dragkrok.
LarsL
elbilist

Inläggav Teslaägare Bjelke » 07 jan 2019 07:39

LarsL skrev:Jo, den delen med att ha bilarna nära finns kvar fortfarande men den sträcker sig ju inte till 100-tusentals utan kanske tusen eller 10-tusen. De första dyra Model 3 kunde nog levererats till Europa i slutet av sommaren om det inte varit för subventionerna, gissar jag utifrån att de där någonstans började kränga bilar.

Jag håller med, det finns inte någon större anledning att agera som dom gjort hittills, möjligen att dom vill vänta lite med anpassningar för EU, men det är småpotatis i sammanhanget ju...
Jag tror att model Y kommer att börja lev. till "oss" redan efter några månader, såvida inte antalet reservationer (om det nu blir det upplägget ens) blir lika gigantiska som för 3:an, för då
kanske dom tar dom lättplockade frukterna först...
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få lite mer fri Supercharging.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav elbilist LarsL » 07 jan 2019 08:17

De lättplockade pengarna kommer de så klart ta in först, precis som de gör nu i Sverige med Model 3. Och just därför tror jag de kommer börja sälja dyra bilar ganska snart till oss för att kunna ta hem de pengarna.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Avbokad Model 3, ingen dragkrok.
LarsL
elbilist

Föregående

Återgå till Model Y