Laddlucka.

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Laddlucka.

Inlägg av far1far2 »

Laddluckarfunktionen i min UMC har slutat funka. Funkar på alla Superchargerskontakter. Tips? :?:
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7067
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Laddlucka.

Inlägg av fth »

Hur fick du tag på en Model Y? :D

Jag har för övrigt samma problem med min UMC, Tesla föreslog att jag svänger förbi SC vid tillfälle så får dom titta på det, jag gissar att dom byter ut den om den är trasig.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Laddlucka.

Inlägg av oscfor »

fth skrev:
Hur fick du tag på en Model Y? :D

Jag har för övrigt samma problem med min UMC, Tesla föreslog att jag svänger förbi SC vid tillfälle så får dom titta på det, jag gissar att dom byter ut den om den är trasig.

/fth
Jag har samma problem. Dock vill SC inte kännas vid det. Utan vill att jag ska ta med laddaren in till SC. Undrar om de verkligen menar 5B från Falkenberg SuC.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Mojje
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 31 mar 2016 11:20
Ort: Mora

Re: Laddlucka.

Inlägg av Mojje »

Samma problem för mig.
TM3 LR 2019, Kona Electric 64kWh 2020 (med batteriknaset tydligen)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7067
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Laddlucka.

Inlägg av fth »

oscfor skrev:
Jag har samma problem. Dock vill SC inte kännas vid det. Utan vill att jag ska ta med laddaren in till SC. Undrar om de verkligen menar 5B från Falkenberg SuC.
Din lucka öppnas alltså inte på SuC? Min lucka öppnades inte med knapp varken på SuC eller UMC, det visade sig att min "Central Body Controller" inte stödde detta och behövde bytas, se service-protokoll nedan.

Nu funkar det på SuC, men fortfarande inte med min UMC, så den kanske är trasig, jag skall svänga förbi SC vid tillfälle så får dom titta på det.
ctr.png
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7067
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Laddlucka.

Inlägg av fth »

P.S. jag tycker fortfarande det är lite kul att vi diskuterar detta under "Model Y", något av ett rekord i off-topic, även för detta forum :D :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Laddlucka.

Inlägg av oscfor »

fth skrev:
P.S. jag tycker fortfarande det är lite kul att vi diskuterar detta under "Model Y", något av ett rekord i off-topic, även för detta forum :D :D

/fth
Bild
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Laddlucka.

Inlägg av oscfor »

fth skrev:
oscfor skrev:
Jag har samma problem. Dock vill SC inte kännas vid det. Utan vill att jag ska ta med laddaren in till SC. Undrar om de verkligen menar 5B från Falkenberg SuC.
Din lucka öppnas alltså inte på SuC? Min lucka öppnades inte med knapp varken på SuC eller UMC, det visade sig att min "Central Body Controller" inte stödde detta och behövde bytas, se service-protokoll nedan.

Nu funkar det på SuC, men fortfarande inte med min UMC, så den kanske är trasig, jag skall svänga förbi SC vid tillfälle så får dom titta på det.
ctr.png
/fth
Tack för tipset!

Den funkar sporadiskt på UMC och SuC och enstaka gång på WC hemma. Förstår att SC tycker det är underligt, men jag har ändå gett dem en video med klockslag som visar hur den inte funkar, med nyckeln precis bredvid laddknappen. Har ny tid i början på maj hos SC.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Skriv svar