Ska man byta varenda komponent (tänk fönsterhissar, centrallås, ratt- och bromsservo, ljudanläggning, alla lampor, rubbet) är det lättare att göra det på en ny bilmodell.
Nån framtida version 2 av Model S,X,3 kommer säkert också gå över till nya systemet, men tiden är nog inte riktigt mogen för det än. Ju fler komponenter Tesla kan köpa "off the shelf" från underleverantörer istället för att utveckla själv desto bättre och billigare.
Vad vet vi egentligen om denna?
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Vad vet vi egentligen om denna?
Intressanta tankar kring Elons utspel om en ny plattform till Y:
http://nordic.businessinsider.com/tesla ... ing-2017-5
http://nordic.businessinsider.com/tesla ... ing-2017-5
Re: Vad vet vi egentligen om denna?
Känns snarare som att Tesla först köper in delar från underleverantörer och sen utvecklar eget och bättre.TiborBlomhall skrev:Ska man byta varenda komponent (tänk fönsterhissar, centrallås, ratt- och bromsservo, ljudanläggning, alla lampor, rubbet) är det lättare att göra det på en ny bilmodell.
Nån framtida version 2 av Model S,X,3 kommer säkert också gå över till nya systemet, men tiden är nog inte riktigt mogen för det än. Ju fler komponenter Tesla kan köpa "off the shelf" från underleverantörer istället för att utveckla själv desto bättre och billigare.
Men visst köper de in mycket.
Svart X90D, bokat en M3.