Tesla bussmula.

Här diskuterar vi om Tesla Minibus

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Tesla bussmula.

Inlägg av Jerker »

Att biltillverkare försöker gömma sina nya bilar under gamla karosser, s.k. mulor, för att undvika nyfikna ögon är vardagsmat. Men det lyckas kanske inte alltid om man måste ladda på en SuC: :lol:
Bussmula.png
https://electrek.co/2017/10/25/tesla-bu ... usel-54607
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av mati »

Äh, okej? Uppenbarligen kan denna "sak" verkligen ladda på en SuC, vilket tyder på att det faktiskt är en Tesla i grunden. Eller någon verkstadsnisse som har stylat sin Model X på ett lite annorlunda sätt?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av LarsL »

Elon snackade ju om att göra en bussvariant av Model X. Senare sa han att de hade gett upp de försöken, Elon kanske såg prototypen :D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av Jerker »

Det kanske bara är ett utslag av Elons humor. Han vet hårdbevakade Tesla är och vill spela oss alla ett spratt.

Kanske är det en dimridå? Vem vet, kanske nån av de andra bilarna som står där och laddar är den verkliga mulan som man inte vill få uppmärksamhet ikring?
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av StefL »

Den har i alla fall ett klart synligt Teslaemblem i fronten.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av Jerker »

StefL skrev:
Den har i alla fall ett klart synligt Teslaemblem i fronten.
Ja! :D

Vad ska vi säga om aerodynamiken? ;)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av Tars »

Den va bra!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av Jerker »

Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av StefL »

Den här länken ligger i Rendringstråden. Finns lite mer info där, inte minst i kommentarerna från en som varit med och byggt den; tydligen är beställaren ett bryggeri i Minneapolis som ska använda den för visningsturer, och laddningen på Supercharger var främst ett experiment för att se om det fungerade men generellt kommer den inte att SuC-laddas.

https://electrek.co/2017/10/25/tesla-bu ... ercharger/
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av bylund »

Undrar vad Tesla säger om garantin...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av bonath »

Har den drag?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Tesla bussmula.

Inlägg av PoloPrinsen »

bonath skrev:
Har den drag? Bild
Nope,men du kan ha takboxen inuti "bilen"!

Samt såklart som vi mycket tydligt ser på den inledande bilden så har den på förarsidan utrustats med en cool "Side dog door". Leder rätt in i en väl tilltagen hundbur. ;-)

Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Skriv svar