Konkurrent? Bollinger motors

Här diskuterar vi om Tesla pickup truck

Moderator: Redaktion

Re: Konkurrent? Bollinger motors

Inläggav Teslaägare Pontus » 17 aug 2018 19:19

vigge50 skrev:Och nu frågar de Elon via twitter om de skulle kunna få använda SuperCharger.

https://mobile.twitter.com/bollingermot ... 6534587392

Gäller det Europa eller bara USA?
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. För rabatt på model S o X kan ni använda http://ts.la/pontus4068
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inläggav elbilist LarsL » 17 aug 2018 19:29

gellerstam skrev:
Jerker skrev:
gellerstam skrev:Jag misstänker att de blandar ihop beställning och reservation/intresseanmälan.

De säger väl "preorders" i videon?

Absolut!

Men via hemsidan kan man bara göra "RESERVE YOUR SPOT FOR THE B1" så jag menar att han glider lite på orden och säger preorder när han egentligen menar reserverad. Men det är bara min killgissnig. (Använde jag killgissning rätt nu? )

Du måste var mer bestämd i din gissning för att det ska bli en killgissning... killgissar jag.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Bokat Model 3, med dragkrok!
LarsL
elbilist

Inläggav Teslaägare Lucidor » 17 aug 2018 20:33

Jerker skrev:Nu har Bollinger uppdaterat sitt batteriprogram. Det lilla blir 60 och det stora blir 120 kWh. Det ska ge en verklig räckvidd på 19 resp. 32 mil.
Borde inte ett dubbelt så stort batteri ge dubbla räckvidden?
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Inläggav elbilist Jerker » 17 aug 2018 20:36

Lucidor skrev:
Jerker skrev:Nu har Bollinger uppdaterat sitt batteriprogram. Det lilla blir 60 och det stora blir 120 kWh. Det ska ge en verklig räckvidd på 19 resp. 32 mil.

Jo, men jag citerade bara vad som stod.
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 med köplats #1
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inläggav Teslaägare Pontus » 17 aug 2018 20:54

Lucidor skrev:

Men bara om det stora inte väger mer än det lilla.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. För rabatt på model S o X kan ni använda http://ts.la/pontus4068
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inläggav OldschoolWarfare » 18 aug 2018 15:34

Pontus skrev:
Lucidor skrev:

Men bara om det stora inte väger mer än det lilla.

Precis. Varje gång man bromsar in förlorar man rörelseenergi till värme, desto tyngre fordonet är desto mer energi förloras. Självklart minskas denna förlust och skillnaden mellan drivlinorna tack vare att man får tillbaka en hel del med regenerativ inbromsning jämfört med en fossilbil med enbart mekaniska bromsar, men förlust finns fortfarande. Om verkningsgraden är densamma för båda drivlinorna så blir ju en procentuell energiförlust en mycket större faktisk förlust i en bil som väger mycket mer. Men hur mycket det bör skilja kan man ju inte veta när man inte vet fordonens tjänstevikt och skillnaden mellan dom.

Slutsatsen blir väl att skillnaden i energiförbrukning mellan en lätt bil och en tung bil blir mycket mindre i en elbil/hybrid än i en lätt/tung fossilbil med mekaniska bromsar om man utgår från att alla har samma luftmotstånd. Det betyder väl också att en lastbil med lågt luftmotstånd och hög verkningsgrad på regenerering får en sjukt låg energiförbrukning? ;)
Användarvisningsbild
OldschoolWarfare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 12 okt 2018 21:06

Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 12 okt 2018 21:14

Smart för det är ju typ samma bil :)
Och före Tesla! :lol:
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få lite mer fri Supercharging.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Föregående

Återgå till Pickup truck