Senaste version 2024.8

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Liibo »

Någon som har Model 3 perfomance, och testat acceleration efter peak power, och om det känns någon skillnad :)?
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2153
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av jpetters »

jos32 skrev:
Zalman3 skrev:
jos32 skrev:
Sitter själv med en ap2.0 bil på 2018.50.6

Inte fått en uppdatering på 3-4 mån

Känns som Tesla har glömt bort oss. Har även FSD

:-(
Jag har 2018.48.12

Ska prova att koppla upp mig mot ett WLAN.
Få se om det hjälper.
Har haft Wlan hela tiden. Men det har inte hjälpt.. Får väl köpa en ny bil då :shock:
Kontakta Tesla service center. De kan tryck ut en ny release specifikt till din bil om det finns någon. Det skulle ju kunna vara "strul" med t.ex. Spotify som en ny release kan lösa. Bild
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 jun 2017 16:21

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av erkap »

I Holland har man fått NoA i 2019.8.3 i en M3. Hur ser det ut för er här i Sverige som fått 2019.8.3, någon NoA? Oklart ännu om NoA i Holland är begränsad till M3 eller om MS och MX också får NoA.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 nov 2017 21:59
Ort: Tyresö

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Addex86 »

Fick 2019.8.3 i min S i morse.
Upplever att den "ser" filerna mycket bättre nu än tidigare. Fick upp 4 filer på 73an där det är 3-filigt och avfart. Tror aldrig jag sett det förut.
Även Sentry mode gick att aktivera i både bilen och appen, har dock inte testat funktionen än.
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Användarvisningsbild
rasssta
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 08 okt 2018 15:42

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av rasssta »

Fick precis 2019.8.3 i min MX! Äntligen Dog mode och Sentry Mode! :D
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av OfarligTesla »

Någon som kikat om laddkurvan vid superchargers ändrats på MX/MS? För 3an skall det ju tydligen vara så.
PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av PatrikS »

Kan verifiera det med filerna, min m3 ser en fil längre bort till vänster nu. Minns inte om den ser några fordon med definitivt linjerna.
Användarvisningsbild
rasssta
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 08 okt 2018 15:42

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av rasssta »

Min MX ser också 4 filer numera.

Men den förbannade autopiloten har fått frispel och verkar satsa på att köra Destruction Derby. 3 ggr ikväll kom den ikapp bilar och bromsade och girade rätt in i bilarna bredvid. Har rätt rejält ont i ena handleden nu efter att jag fick karateslå på ratten i lite fel vinkel en av gångerna. Ska tilläggas att jag hade handen på nederdelen av ratten vid alla tillfällen så jag satt inte och sov direkt. Efter sista kraschförsöket så gav jag upp AP:n helt och hållet och körde själv...

// Skrivet med en hand på en iPhone
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Remuz »

Jag startade denna tråd för att det inte skulle vara miljoner trådar om nya versioner, men nu skapas det ett par stycken för varje liten buggfix som kommer... har den hör tråden gjort sitt kanske?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 jun 2017 16:21

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av erkap »

Remuz skrev:
Jag startade denna tråd för att det inte skulle vara miljoner trådar om nya versioner, men nu skapas det ett par stycken för varje liten buggfix som kommer... har den hör tråden gjort sitt kanske?
Jag tycker att vi antingen har en ”supertråd” (denna) för alla versioner alternativt EN tråd för varje ny version. Fördelen med en tråd för varje ny version är att man kan diskutera just den specifika versionen i den tråden istället för att blanda versioner. Nackdelen är om det blir för lite diskussion i varje ny tråd men vi kanske har blivit tillräckligt många nu på forumet med M3 att vi kan köra en ny tråd per version.

Jag är kluven men vill iaf inte ha flera trådar för varje version... Skapar vi nya trådar för varje version så vill jag även ha en ny kategori ”Firmware” så att vi undviker en tråd i varje modellforum.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Bjelke »

Remuz skrev:
Jag startade denna tråd för att det inte skulle vara miljoner trådar om nya versioner, men nu skapas det ett par stycken för varje liten buggfix som kommer... har den hör tråden gjort sitt kanske?
Jag tycker den här räcker :)
Vet dock inte hur det ska styras upp, många nya som inte har koll/hittar här osv och skapar nya trådar...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av helix »

Eftersom mjukvara är en så viktig del av Tesla så vore kanske det bästa om Tibor satte upp en ny forumkategori? Där kan man då skapa en ny tråd för varje ny SW-release och diskutera på för fullt om dess innehåll.

Denna sektion kan man också ha trådar om generella buggar m.m. Nu är det lätt att det blir utspritt där vissa trådar hamnar i "Model 3" och sen dyker samma tråd upp i "Model S" trots att frågan berör alla modeller.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Remuz »

Därav ligger tråden i generellt... men det verkar knepigt för folk att inse att mjukvaran är ”samma” i de olika bilmodellerna
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 975
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Generalbogge »

Fast det kan vara lite knepigt att alla versioner hamnar under samma. Vi ligger ju i flera olika versioner just nu, och vill man diskutera just sin egen nuvarande, så är det kanske inte intressant för de som har en annan. Hade också tyckt att det var bättre att varje version fick en helt egen tråd.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av frippan »

Lägger också en röst på att varje version får en egen tråd. Kommer att bli hopplöst att hålla koll på vilken version folk pratar om.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Pontus »

Jag tycker det har räckt bra med denna tråden hitintills så det borde det ju göra i fortsättningen också.
Dessutom med vår tendens att hålla oss till ämnet (eller inte) så skulle ju inte en tråd för varje uppdatering spela så stor roll då varje tråd skulle innehålla lite av varje och inte bara den aktuella mjukvaran :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av swegarm »

Fick uppdateringen idag. Bilen / APn bromsade in kraftigt i vänsterfilen när ja kom ikapp en bil i högerfilen.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av TeslaTissel »

Pontus skrev:
Jag tycker det har räckt bra med denna tråden hitintills så det borde det ju göra i fortsättningen också.
Dessutom med vår tendens att hålla oss till ämnet (eller inte) så skulle ju inte en tråd för varje uppdatering spela så stor roll då varje tråd skulle innehålla lite av varje och inte bara den aktuella mjukvaran :)

Bra fortsätt så!
Tror inte detta klipp har lagts upp i tråden men det är intressant.

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Pontus »

TeslaTissel skrev:
Pontus skrev:
Jag tycker det har räckt bra med denna tråden hitintills så det borde det ju göra i fortsättningen också.
Dessutom med vår tendens att hålla oss till ämnet (eller inte) så skulle ju inte en tråd för varje uppdatering spela så stor roll då varje tråd skulle innehålla lite av varje och inte bara den aktuella mjukvaran :)

Bra fortsätt så!
Tror inte detta klipp har lagts upp i tråden men det är intressant.

Tittade på det i veckan så någonstans här inbillar jag mig att det redan finns. Men det är ju intressant att dom börjar lära bilen ljussigbalerna nu. Kanske bara 3 år kvar till den klarar att åka själv till en destination?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av Pontus »

Hur är Navigate on Autopilot i Sverige, säger den till när den ser vägarbeten andra onormala saker?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 jun 2017 16:21

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av erkap »

Pontus skrev:
Hur är Navigate on Autopilot i Sverige, säger den till när den ser vägarbeten andra onormala saker?
NoA har inte kommit till Sverige än.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Användarvisningsbild
rasssta
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 08 okt 2018 15:42

Re: Senaste version 2019.8

Inlägg av rasssta »

rasssta skrev:
Min MX ser också 4 filer numera.

Men den förbannade autopiloten har fått frispel och verkar satsa på att köra Destruction Derby. 3 ggr ikväll kom den ikapp bilar och bromsade och girade rätt in i bilarna bredvid. Har rätt rejält ont i ena handleden nu efter att jag fick karateslå på ratten i lite fel vinkel en av gångerna. Ska tilläggas att jag hade handen på nederdelen av ratten vid alla tillfällen så jag satt inte och sov direkt. Efter sista kraschförsöket så gav jag upp AP:n helt och hållet och körde själv...

// Skrivet med en hand på en iPhone
AP funkar bra mycket bättre i 2019.8.4 jämfört mot 2019.8.3! Bild
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2019.9

Inlägg av Remuz »

2019.9
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 jun 2017 16:21

Re: Senaste version 2019.9

Inlägg av erkap »

Remuz skrev:
2019.9
2019.9 har funnits ett tag men är en Early Access (EA) version, dvs en beta.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: Senaste version 2019.9

Inlägg av default »

Ser att 2019.8.5 rullar ut på bred front i USA nu. Fem bilar i EU hittills
Screenshot 2019-04-05 at 17.32.00.png
Skriv svar