Tesla Appen

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Tesla Appen

Inlägg av Kulingen »

Borde man inte kunna starta sätesvärmarna typ några minuter innan man kommer till bilen i Appen? Så man slipper sätta sig i ett kallt säte i vinter :shock:
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla Appen

Inlägg av bylund »

Jo.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Tesla Appen

Inlägg av Jensa »

Förvärm kupén. Den är enormt effektiv och det blir snabbt varmt, har dock tygstolarna så det är varmt och skönt direkt :)
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Tesla Appen

Inlägg av Kulingen »

Jensa skrev:
Förvärm kupén. Den är enormt effektiv och det blir snabbt varmt, har dock tygstolarna så det är varmt och skönt direkt :)
Har brrr skinnsäten ;)
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Tesla Appen

Inlägg av Generalbogge »

Saknar schemalagd start av klimatanläggningen. Det hade jag på min gamla Outlander PHEV, och även om den appen också hade brister, så var det en bra funktion. Nu måste man komma ihåg att aktivera detta i lagom tid innan man ska köra på morgonen, och jag som inte är någon morgonmänniska :|
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1489
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Tesla Appen

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Generalbogge skrev:
Saknar schemalagd start av klimatanläggningen. Det hade jag på min gamla Outlander PHEV, och även om den appen också hade brister, så var det en bra funktion. Nu måste man komma ihåg att aktivera detta i lagom tid innan man ska köra på morgonen, och jag som inte är någon morgonmänniska :|
Visibletesla har den funktionen, och en del annat.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Verdi

Re: Tesla Appen

Inlägg av Verdi »

SR-71-BlackBird skrev:
Generalbogge skrev:
Saknar schemalagd start av klimatanläggningen. Det hade jag på min gamla Outlander PHEV, och även om den appen också hade brister, så var det en bra funktion. Nu måste man komma ihåg att aktivera detta i lagom tid innan man ska köra på morgonen, och jag som inte är någon morgonmänniska :|
Visibletesla har den funktionen, och en del annat.
Jo, men den kräver att datorn står på vid tidpunkten för värmarstart. Går väl iofs att ordna men sover i samma rum som laptopen och föredrar när den är tyst. (går kanske att få datorn att vakna vid viss tid också kanske?)

Edit: 3 sekunders googling senare. https://www.howtogeek.com/119028/how-to ... matically/
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla Appen

Inlägg av e5m1r »

Det du lämnar på när du lämnar bilen går igång när du kör igång hvac via appen
Gäller även defrost av bakrutan som även tar hand om speglarna
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Tesla Appen

Inlägg av OlleBack »

Vågar inte lita på att lämna ut mitt teslalösenord till tredjepart, känns livsfarligt? :(
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla Appen

Inlägg av Svenssons »

e5m1r skrev:
Det du lämnar på när du lämnar bilen går igång när du kör igång hvac via appen
Gäller även defrost av bakrutan som även tar hand om speglarna
Så var det inte för mig i vintras men har inte testat på ett bra tag. Jag körde alltid med förvärmning via appen och den satte endast på värmen, ej sätena eller defroster även ifall detta alltid var lämnat på dagen innan. Kan vara Android-appen, firmware eller skillnad på S/X.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla Appen

Inlägg av e5m1r »

Svenssons skrev:
e5m1r skrev:
Det du lämnar på när du lämnar bilen går igång när du kör igång hvac via appen
Gäller även defrost av bakrutan som även tar hand om speglarna
Så var det inte för mig i vintras men har inte testat på ett bra tag. Jag körde alltid med förvärmning via appen och den satte endast på värmen, ej sätena eller defroster även ifall detta alltid var lämnat på dagen innan. Kan vara Android-appen, firmware eller skillnad på S/X.
Kan ha ändrats helt övertygad om att i alla fall defrost gick igång
Har för mig att säten också blev varma fortare ( krävs att man sitter för att det ska gå in i skinnet)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Tesla Appen

Inlägg av Jocce »

e5m1r skrev:
Det du lämnar på när du lämnar bilen går igång när du kör igång hvac via appen
Gäller även defrost av bakrutan som även tar hand om speglarna
Aldrig varit så för mig.
Förvärmning i appen = bara värme från klimatanläggningen

Däremot går det du lämnat igång (stolsvärme etc) igång så fort du sätter dig i bilen (eller om det är när man trycker på bromsen...)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Skriv svar